Розробки уроків - МАТЕМАТИКА 2 клас II семестр за підручником Ф. М. Рівкінд - 2013 рік
МНОЖЕННЯ І ДІЛЕННЯ. ТАБЛИЧНЕ МНОЖЕННЯ І ДІЛЕННЯ (продовження)
Урок 71. ТАБЛИЦЯ ДІЛЕННЯ НА 2. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ НА ДІЛЕННЯ
Мета: скласти таблицю ділення на 2; формувати в учнів обчислювальні навички; розвивати вміння пояснювати особливості, закономірності, аналізувати, зіставляти, порівнювати; розширювати світогляд; виховувати мотивацію до навчання.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Перевірка домашнього завдання (с. 99, завдання 572; 573)
Завдання 572
— Прочитайте по 2 вирази на ділення, які ви склали з кожного добутку.
Завдання 573
— Скільки шматочків пирога отримав кожний із друзів?
2. Усна лічба
1) Розв’яжіть приклади.
— Знайдіть приклади з відповіддю 22.
— Який з цих прикладів можна записати за допомогою дії множення? Запишіть.
11 ∙ 2 = 22
— Що означає в цьому виразі число 11? 2?
2) Відновіть нерівності.
3) Гра «Шифрувальники».
— Розшифруйте тему уроку.
30 |
56 |
20 |
32 |
84 |
7 |
80 |
Д |
І |
Л |
Е |
Н |
Н |
Я |
27 + 3 = Д
26 + 30 = І
75 - 55 = Л
60 - 28 = Е
90 - 6 = Н
15 - 8 = Н
57 + 23 = Я
3. Хвилинка каліграфії
— Запишіть отримані числа в порядку зростання.
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ми складемо таблицю ділення числа 2.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Робота за підручником (с. 99-100)
Завдання 574. Колективне опрацювання матеріалу
— З рівностей на множення числа 2 складемо рівності, що містять ділення на 2.
Порівняйте таблицю множення числа 2 і таблицю ділення на 2. Що цікавого ви помітили?
Завдання 575
Учні з’ясовують, користуючись таблицею ділення на 2, яке число потрібно вставити у рівність, щоб вона стала істинною.
Завдання 576. Колективне опрацювання матеріалу
Учні порівнюють види задач на ділення. Перша задача — на ділення на вміщення, друга — на ділення на рівні частини.
Завдання 577. Коментоване розв'язування і порівняння задач за допомогою таблиці ділення на 2
Увага учнів звертається на те, що розкласти порівну — означає поділити на рівні частини.
Завдання 578
Ознайомившись з умовою задачі, учні складають її короткий запис та самостійно розв’язують.
Завдання 579. Фронтальне вивчення змісту задачі
Під час змісту учні на дошці зображують умову задачі.
По ? л 2 бід., 12 л
Після цього учні працюють самостійно, один учень — за закритою дошкою.
Завдання 580. Самостійне виконання завдання
Один учень працює біля дошки.
2 пак. по ? кг, 6 кг
2. Фізкультхвилинка
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1. Розв'язування завдань за допомогою таблиці ділення на 2
1)
2) У бібліотеці було видано 14 книг, по 2 книги кожному відвідувачу. Скільки було відвідувачів?
3) У двох коробках усього 12 олівців, порівну в кожній коробці. Скільки олівців в одній такій коробці?
2. Обчислення значень виразів
3. Розв'язування задач
1) Купили 9 коробок ялинкових іграшок, по 2 іграшки в кожній, і ще 6 кульок. Скільки всього іграшок купили?
2) 18 цукерок роздали дітям по 2 штуки. Скільки дітей отримали цукерки?
3) У три бідони налили 100 л молока. У перший з них — 35 л, в другій — 37 л. Скільки літрів молока налили в третій бідон?
4) На пришкільній ділянці працювали 22 хлопчики і 15 дівчаток. У приміщення перейшли працювати 8 дівчаток. Скільки учнів залишилося працювати на пришкільній ділянці?
Розв’яжіть цю задачу різними способами.
4. Офтальмологічна пауза
5. Розв'язування логічних задач (додаток)
1) Три брати вчилися в різних класах однієї школи: Іван, Сашко і Сергій. Іван був не старший від Сергія, а Сашко — не старший від Івана. Назвіть ім’я старшого з братів, середнього, а потім — молодшого.
Відповідь:
Іван |
Сашко |
Сергій |
|
старший |
- |
- |
+ |
середній |
+ |
- |
- |
молодший |
- |
+ |
- |
2) Дванадцятеро дітей для гри розподілилися на 2 команди і 2 суддів. Скільки гравців у кожній команді?
Скільки гравців у командах? (12 - 2 = 10) Скільки гравців у кожній команді? (10 : 2 = 5)
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 101, завдання 581; 582.