Розробки уроків - МАТЕМАТИКА 3 клас I семестр - за підручником М. В. Богдановича - 2014 рік

ПОВТОРЕННЯ МАТЕРІАЛУ 2-ГО КЛАСУ. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З РІВНЯННЯМ

Урок 2. ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ДВОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ БЕЗ ПЕРЕХОДУ ЧЕРЕЗ ДЕСЯТОК. ПЕРИМЕТР ТРИКУТНИКА

Мета: повторити прийоми додавання і віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток; формувати обчислювальні навички; розвивати вміння обчислювати периметр трикутника, розв'язувати задачі; виховувати уважність.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання

2. Математичний диктант

• Запишіть число, в якому 6 десятків і 5 одиниць; 2 десятки і 8 одиниць.

• Запишіть найбільше двоцифрове число.         

• Запишіть «сусідів» числа 57.

• Запишіть число, попереднє до числа 70.

• Запишіть число, наступне до числа 39.

• Запишіть число 52 у вигляді суми розрядних доданків.

• Запишіть у вигляді прикладу: як утворити число 76 з попереднього числа?

• Запишіть у вигляді прикладу: як утворити число 80 з наступного за ним числа?

• Запишіть у вигляді прикладу: скільки дістанемо, якщо від числа 93 відняти кількість його одиниць?

Відповіді: 65; 28; 99; 56; 58; 69; 40; 52 = 50 + 2; 75 + 1 = 76; 81 - 1 = 80; 93 - 3 = 90.

3. Усне обчислення прикладів (с. 4, завдання 14)

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ми повторимо прийоми додавання і віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток, знаходитимемо периметр трикутника.

IV. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ

1. Коментоване розв'язування прикладів (c. 5, завдання 15)

— Поясніть розв’язання кожного прикладу.

2. Самостійна робота (с. 5, завдання 16)

1 варіант — 1-й рядок прикладів.

2 варіант — 2-й рядок прикладів.

Фізкультхвилинка

КЛЕНОВІ ЛИСТОЧКИ

Осінь, осінь. Лист жовтіє,

3 неба часом дощик сіє.

(Пальцем показують рух дощика.)

Червонясте, золотисте

 

Опадає з клена листя.

 

Діти ті листки збирають,

(Руки в сторони, присідають, імітують збирання листочків.)

У книжки їх закладають.

Наче човники, рікою

(Роблять «ліхтарики».)

їх пускають за водою.

 

3 них плетуть вінки барвисті,

 

Червонясті, золотисті.

(Кружляють.)

V. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

1. Робота над задачею (c. 5, завдання 17)

— Розв’яжіть задачу, склавши вираз.

(6 + 2 ∙ 5 = 16 (кг))

2. Робота з геометричним матеріалом (с. 5, завдання 18)

— Відгадайте загадку.

• У нього всього по три:

Три сторони і три кути,

Вершин у нього також три,

Як не крути, як не верти! (Трикутник)

— Виміряйте його сторони і знайдіть периметр цієї фігури.

— Що називається периметром?

— Як називається друга фігура?

— Чому вона має таку назву?

— Виміряйте сторони і знайдіть периметр цієї фігури.

— Як знайти периметр многокутника?

Додай довжини всіх сторін,

Що многокутник має.

Ця «огорожа без воріт»

«Периметр»,— кожен знає.

3. Завдання для допитливих

— На скільки периметр чотирикутника більший за периметр трикутника.

4. Робота над задачею (с. 5, завдання 19)

Відповідь: дівчинка помила на 1 тарілку більше.

5. Завдання з логічним навантаженням (с. 5, завдання 20)

Відповіді: 31; 42; 53; 64; 75; 86; 97.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

— Прокоментуйте розв’язання прикладу 86 - 43.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 5, завдання 21; 22.



Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити