Розробки уроків - МАТЕМАТИКА 3 клас I семестр - за підручником М. В. Богдановича - 2014 рік

ПОВТОРЕННЯ МАТЕРІАЛУ 2-ГО КЛАСУ. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З РІВНЯННЯМ

Урок 34. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ НА ДВІ І ТРИ ДІЇ

Мета: формувати вміння розв'язувати задачі на дві і три дії; закріпити навички табличного множення і ділення чисел на 9; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення, творчі здібності; виховувати уважність.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання

2. Усні обчислення (с. 43, завдання 305)

3. Фронтальне опитування

1) Складання рівняння.

— На яке число треба поділити 42, щоб дістати 7?

— Складіть рівняння і розв’яжіть його.

— Як називаються числа при діленні?

— Як знайти невідомий дільник?

2) Складання задач за схемами короткого запису.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ми будемо розв’язувати задачі на дві і три дії, складати числові вирази та знаходити їх значення, розв’язувати рівняння.

IV. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ

1. Робота над задачею (с. 43, завдання 307)

1) Аналіз умови задачі.

Привезли — 60 плеєрів

Продавали — 9 днів по 6 плеєрів

Залишилось — ?

2) Запис розв'язання задачі виразом.

Сильніші учні виконують самостійно.

Слабшим учням можна запропонувати картку-підказку.

[  ] - [  ][  ] = [  ]

2. Складання виразів (с. 43, завдання 309)

Фізкультхвилинка

V. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

1. Робота над задачею (с. 43, завдання 308)

Аналіз задачі за питаннями вчителя. Складання короткої умови.

План розв’язання

1) Скільки груш у саду?

2) Скільки слив і груш разом?

3) Скільки яблунь у саду?

— Запишіть розв’язання задачі (диференційовано).

Сильніші учні розв’язують по діях, усі решта — за допомогою учителя.

Розв’язання

1) 36 : 4 = 9 (груш)

2) 36 + 9 = 45 (слив і груш)

3) 45 + 16 = 61 (яблуня)

Відповідь: 61 яблуня у саду.

2. Самостійна робота (с. 43, завдання 310)

— Розв’яжіть рівняння.

1 варіант — 1-ше і 2-ге рівняння;

2 варіант — 3-тє і 4-те рівняння.

3. Гра «Допоможіть Незнайкові»

— Розставте знаки арифметичних дій так, щоб вийшли правильні рівності.

4. Завдання з логічним навантаженням (с. 43, завдання 311)

— Запишіть три числа, кожне з яких ділиться на 2; 3.

Діляться на 2: 4; 6; 8.

Діляться на 3: 6; 9; 12.

— Запишіть три числа, кожне з яких ділиться на 2 і на 3.

Діляться на 2 і на 3: 6; 12; 18.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

— Які завдання вам сподобалися на уроці?

— Яке завдання виявилось для вас найскладнішим?

— Як ви вважаєте, чому?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 44, завдання 312; 313.



Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити