Розробки уроків - МАТЕМАТИКА 3 клас I семестр - за підручником М. В. Богдановича - 2014 рік

ТИСЯЧА. НУМЕРАЦІЯ ТРИЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ

Урок 46. ЗАПИС І ЧИТАННЯ ТРИЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ. ПОРІВНЯННЯ ЧИСЕЛ. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ НА ТРИ ДІЇ

Мета: закріпити знання усної і письмової нумерації трицифрових чисел; вправляти учнів у розв'язуванні задачі на три дії; розвивати вміння порівнювати трицифрові числа; вдосконалювати обчислювальні навички; виховувати пізнавальний інтерес.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання

2. Гра «Хто швидше?»

3. Гра «Допоможи Незнайкові»

— Знайдіть і виправте помилки в обчисленнях.

4. Гра «Добери число»

— Установіть закономірність та запишіть пропущені числа.

5. Розв'язування прикладів «ланцюжком» (с. 63, завдання 424)

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ми будемо працювати з трицифровими числами: додавати, віднімати, порівнювати, розв’язувати задачі на три дії та вдосконалювати обчислювальні навички.

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Математичний диктант за завданням 427 (с. 63)

— Запишіть цифрами числа.

Учитель диктує числа з підручника. Один учень працює за закритою дошкою.

Самоперевірка виконаної роботи.

— Прочитайте записані числа.

— Скільки серед них трицифрових?

— Скільки двоцифрових чисел?

— Скільки всього чисел записали?

2. Порівняння чисел з коментуванням біля дошки (с. 63, завдання 425)

3. Гра «Склади намисто» (с. 63, завдання 426)

— Запишіть числа в порядку зростання.

4. Самостійна робота (с. 64, завдання 428)

— Запишіть кожне з чисел у вигляді суми розрядних доданків. Фізкультхвилинка

5. Робота над задачею на три дії (с. 64, завдання 429)

Аналіз задачі за питаннями вчителя. Складання короткої умови.

— Чи можна одразу відповісти на питання задачі? Чому?

— Що відомо про жито?

— Як знайти, скільки посіяли жита? (Дією ділення) Чому?

— Що відомо про гречку?

— Чи можемо дізнатися, скільки було гречки? (Ні) Чому?

— Як знайти, скільки було пшениці і жита разом?

— Як знайти, скільки було гречки?

Запис розв’язання задачі з коментуванням.

Розв’язання

1) 30 : 5 = 6 (кг) — було жита;

2) 30 + 6 = 36 (кг) — жита і пшениці разом;

3) 36 : 4 = 9 (кг)

Відповідь: 9 кг гречки.

6. Робота над задачею з буквеними даними (с. 64, завдання 430)

Аналіз умови задачі.

Було — ?

Вийшло — 27 уч.

Залишилось — ?, 27 : k

— Прочитайте вираз до задачі, записаний у підручнику.

— Поясніть, про що дізнаємося кожною дією.

— Обчисліть відповіді при k = 9.

Розв’язання

(27 : 9) + 27 = 30 (уч.)

7. Робота з геометричним матеріалом (с. 64, завдання 431)

— Розгляньте, як побудовано кола в прямокутнику.

— Знайдіть ширину прямокутника.

8 : 4 = 2 (см)

V. ПІДСУМОК УРОКУ

— Що повторили на уроці?

— Яке завдання було найскладнішим? Чому?

Хвилинка цікавої математики. Гра «Відгадай задумане число»

Число задумали. Взяли

Й рівно стільки ж додали.

На два поділили результат

І додамо до нього п’ять.

Цей результат мені скажіть –

Задумане вгадаю вмить.

(Відніміть від результату 5 — і отримаєте «задумане» число.)

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 64, завдання 432; 433.


Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити