Розробки уроків - МАТЕМАТИКА 3 клас I семестр - за підручником М. В. Богдановича - 2014 рік

ТИСЯЧА. НУМЕРАЦІЯ ТРИЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ

Урок 48. МІРИ ДОВЖИНИ. МІЛІМЕТР. ВІДНОШЕННЯ МІЖ ОДИНИЦЯМИ ДОВЖИНИ. КРЕСЛЕННЯ І ВИМІРЮВАННЯ ВІДРІЗКІВ. АНАЛІЗ РОЗВ'ЯЗАННЯ ЗАДАЧІ НА ТРИ ДІЇ

Мета: ознайомити учнів з новою одиницею довжини — міліметром; повторити перетворення іменованих чисел; вправляти у кресленні і вимірюванні відрізків; формувати вміння розв'язувати задачі на три дії складанням виразу; вдосконалювати обчислювальні навички; виховувати старанність.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ (додаток)

1. Перевірка домашнього завдання

2. Гра «Найрозумніший»

— Яке дерево дає плоди один раз на життя?

Відповідь: 100.

а) Яблуня — 80;           

б) папайя — 100;

в) кедр — 70.

3. Математичний диктант

— Запишіть числа 108; 120; 116; 146.

— Запишіть число; що передує кожному з чисел: 100; 130; 178.

— Запишіть наступне число; до чисел 476; 164; 300.

Взаємоперевірка.

4. Фронтальне опитування

На дошці записано число 508.

— Прочитайте число.

— Одиниці якого розряду відсутні в цьому числі?

— Скільки в числі одиниць І розряду? II розряду? III розряду?

— Скільки в числі всього сотень, десятків, одиниць?

— Назвіть «сусідів» числа.

— Збільшіть це число на 100; зменшіть на 8.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ

— Сьогодні на уроді ми повторимо відомі вам одиниці довжини, ознайомимося з новою одиницею вимірювання довжини — міліметром, проаналізуємо співвідношення між одиницями довжини.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Підготовча робота

— Які одиниці вимірювання довжини ми вивчили у 1-му і 2-му класах? (Сантиметр, дециметр, метр)

— Заповніть пропуски.

1 м = [  ] дм = [  ] см

2. Пояснення нового матеріалу

— Щоб виміряти будь-який предмет потрібні відповідні міри довжини. Проблемна ситуація

— Якими одиницями довжини ви будете користуватися, якщо потрібно виміряти:

• Довжину дороги? (Кілометрами)

• Довжину і ширину класної кімнати? (Метрами)

• Довжину олівця? (Сантиметрами)

• А довжину мурахи?

— Перед тим, як обрати одиницю довжини, прикиньте на око розмір мурахи. Ви бачите, що вона набагато менша від сантиметра. Що ж це за одиниця вимірювання? Це — міліметр. Він у 10 разів менший від сантиметра. Він потрібний не тільки для того, щоб вимірювати предмети завдовжки менші від сантиметра, а ще й для точності вимірювання. Адже математика — це точна наука. Не існує такої величини, як «трішечки». Під час вимірювання відрізка завдовжки 3 см 2 мм не можна сказати, що довжина цього відрізка дорівнює 3 см і «трішечки». Це буде неправильно.

Міліметр — десята частина сантиметра, сота частина дециметра, тисячна — метра.

— Допишемо в наш рядок ще одну одиницю вимірювання довжини — міліметр.

1 м = [  ] дм = [  ] см = [  ] мм

1 м = 10 дм = 100 см = 1000 мм

3. Первинне закріплення

1) Робота за підручником (с. 66, завдання 444).

2) Практична робота.

— Виміряйте довжину олівця, ширину зошита, підручника.

3) Креслення відрізків (с. 66, завдання 445).

4. Перетворення іменованих чисел (с. 67, завдання 446)

5. Самостійна робота (с. 67, завдання 447)

— Виміряйте і запишіть довжину кожного відрізка.

Фізкультхвилинка

V. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

1. Робота над задачею (с. 67, завдання 449)

Розв’язання

1) 30 + 24 = 54 (в.) — у товарному потязі

2) 54 - 9 = 45(в.)

Відповідь: на 45 вагонів більше у товарному потязі, ніж у пасажирському. Творча робота над задачею

— Як дізнатися, у скільки разів у пасажирському потязі менше вагонів, ніж у товарному?

54 : 9 = 6 (разів)

— Як зміниться відповідь задачі?

2. Самостійна робота (с. 67, завдання 448)

3. Аналіз розв'язання задачі на три дії (с. 67, завдання 450)

Аналіз умови задачі за коротким записом на дошці.

— Розгляньте записи у підручнику.

— Поясніть, про що ми дізнаємося в кожній дії.

4. Завдання з логічним навантаженням (с. 68, завдання 451)

Розв’язання

1) 18 - 2 = 16 (р.)

2) 16 : 2 = 8 (р.)

3) 8 + 2 = 10 (р.)

Відповідь: в одному акваріумі 8 рибок, а в другому — 10 рибок.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

— Що нового дізналися на уроці?

— Скільки міліметрів в 1 см? 1 дм? 1 м?

Гра «Відгадай задумане число»

Число задумали, взяли

Й до нього трійку додали.

На шість помножим результат.

Ще треба вісімку віднять.

Тепер віднімем те число,

Що в нас задумане було.

Тепер усе на п’ять діліть

І результат мені кажіть,

А я вгадаю те число,

Що в вас задумане було!

(Віднявши від результату 2, «вгадати» задумане.)

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 68, завдання 452; 433.




Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити