Розробки компетентнісно орієнтованих уроків - Математика 3 клас I семестр за підручником М. В. Богдановича - 2017

ТАБЛИЦІ МНОЖЕННЯ І ДІЛЕННЯ

Урок 20. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ НА ЗНАХОДЖЕННЯ ЧЕТВЕРТОГО ПРОПОРЦІЙНОГО СПОСОБОМ ЗВЕДЕННЯ ДО ОДИНИЦІ

Мета:

формування предметних компетентностей: закріпити навички табличного множення і ділення чисел на б; актуалізувати знання учнів з теми «Зв’язок дій множення і ділення»; розвивати вміння самостійно розв'язувати задачі на знаходження четвертого пропорційного способом зведення до одиниці; вдосконалювати обчислювальні навички, використовуючи таблицю; розвивати критичне мислення, вміння виділяти головне;

формування ключових компетентностей:

уміння вчитися: розвивати вміння організовувати своє робоче місце, планувати власні дії, оцінювати свою роботу та діяльність однокласників; розвивати пізнавальний інтерес;

комунікативної: розвивати математичне мовлення, вміння доводити власну думку, правильно формулювати висловлювання з використанням математичних термінів;

соціальної: розвивати вміння продуктивно працювати в парах, групах, виявляти ініціативу, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату;

інформаційної: розширити знання учнів про Всесвіт;

громадянської: прищеплювати любов, повагу до українських традицій.

Тип уроку: урок формування вмінь і навичок.

Основні терміни і поняття: назви чисел при діленні.

Міжпредметні зв'язки: природознавство, українська мова, фізична культура.

Обладнання: обчислювальні таблиці; картки для самостійної роботи; картки контролю; мультимедійне обладнання.

ХІД УРОКУ

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА

1. Організація класу (з використання прийому «Інтрига»)

Сюжет мультфільму розпочинається з того, що біля гори Олімп йдуть безперевні війни між греками. Вони заважають Зевсу виспатися, тому він намагається їх зупинити. Спершу наслав на них ніч та дощ, що спричинив потоп, але все марно. Він запалює люльку та пускає кільця диму, що за формою нагадують... У Зевса з’являється ідея побудувати ...та організувати... Проте, коли він бачить, що війни не припиняються через Марса, Зевс ув’язнює його у царстві Аїда, але Марс за допомогою Сізіфа рятується від кари та потрапляє через підземний хід до козаків.

У цей час козаки дізналися про організацію... та розпочали інтенсивну... Вони переслідують Марса до Греції та перемагають його в основних... Наприкінці фільму герої стають...

2. Актуалізація опорних знань

1) Усні обчислення (фронтально, з використанням прийому «Мікрофон»).

— Обчисліть приклади та з’ясуйте, що допоможе нам відновити сюжет мультфільму. (Пам’ять, розум, увага)

2) Каліграфічна хвилинка.

— Хлопці записують числа другого десятка в порядку зростання, збільшивши на 6. (16; 23; 26; 29; 30; 37; 39)

— Дівчата записують числа другого десятка в порядку спадання, збільшивши на 6. (39; 37; 30; 29; 26; 23; 16)

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

1. Повідомлення теми та мети (з використанням прийому «Коло ідей»)

— Зосередьтесь і вирішіть, яка тема нашого уроку?

Рахунок

Назва

Кількість предметів

Ціна

Вартість

Костюм жіночий

6

Однакова

48 грн

Костюм чоловічий

8

?

2. Мотивація навчальної діяльності (з використанням методу «Мозковий штурм»)

— А для чого нам необхідно володіти цими знаннями? (Відповіді учнів.)

3. Формування вмінь і навичок

1) Робота над задачами (робота в малих групах з використанням прийому «Ажурна пилка»).

— А зараз вирушаємо в майстерню з пошиття одягу для спортсменів-чоловіків.

Розв'язання задач і їх короткий запис.

Задача 1

318 м тканини пошили 6 костюмів для чоловіків. Скільки таких самих костюмів пошиють з 27 м?

З 18 м — 6 к.

3 27 м — ?

Висновок. Ця задача на знаходження четвертого невідомого, тобто коли три числа відомі, а четверте потрібно знайти (знаходження четвертого пропорційного).

1) 18 : 6 = 3 (м) — на 1 костюм;

2) 27 : 3 = 9 (к)

Відповідь: 9 костюмів пошиють з 27 м тканини.

— А тепер вирушимо в майстерню з пошиття одягу для спортсменок-жінок.

Задача 2

З 5 м тканини пошили 2 костюми для жінок. Скільки таких самих костюмів пошиють з 20 м?

3 5 м — 2 к.

3 20 м — ?

— Чи можемо ми розв’язати задачу відомим способом?

— Чому? (5 не ділиться на 2.)

— Ми можемо дізнатися, скільки разів 5 м міститься в 20 м?

— Як? (20 : 5 = 4 (р).)

— Як дізнатися, скільки костюмів можна пошити? (2 ∙ 4 = 8 (к.))

Висновок. Ця задача на знаходження четвертого невідомого, тобто коли три числа відомі, а четверте потрібно знайти (знаходження четвертого пропорційного).

2) Робота за підручником (с. 29).

а) Розв’язування задач № 183 (самостійна робота за рівнями з подальшою перевіркою вчителя).

1-й рівень

Розв’яжи задачу за скороченою умовою.

Самостійно склади вираз до задачі.

2-й рівень

Запиши розв’язання задачі по діях.

1) [ ] : [ ] = [ ] (грн) — вартість 1 булочки

2) [ ] ∙ [ ] = [ ] (грн)

б) Розв’язування прикладів № 184 (індивідуальна робота з використанням прийому «Тихе опитування»).

в) Обчислення значень виразів № 185 (фронтальна робота з використанням прийому «Коментування»).

3) Фізкультхвилинка.

— Рухами покажіть відповідну картинку.

— За виконанням рухів відгадайте вид спорту.

4) Бліцтурнір «Знавці спорту» (з використанням прийому «Мікрофон»).

• Як називається початковий і кінцевий пункт дистанції? (Старт, фініш)

• Скільки всього гравців можуть перебувати на хокейному полі одночасно? (12 (5 + 1 + 5 + 1))

• Яка держава є батьківщиною Олімпійських ігор? (Греція)

5) Виконання вправи на розвиток уважності (з використанням методу «Мозковий штурм»).

— Зачитайте відновлений сюжет мультфільму.

(Олімпійські, стадіон, Олімпійські ігри, спортивну підготовку, видах спорту, олімпійськими чемпіонами)

«Як козаки олімпійцями стали» — анімаційний мультфільм студії «Київнаукфільм», знятий у 1978 році як п’ятий із серії «Все про козаків».

6) Інформаційна хвилинка. Робота зі словником (або інформація з Інтернету: матеріал з Вікіпедії — вільної енциклопедії).

Літні Олімпійські ігри 2016 року відбувалися з 5 до 21 серпня 2016 року в Ріо-де-Жанейро (Бразилія); перші, які проходили в Південній Америці.

Офіційним талісманом Олімпійських Ігор став Вінісіус, який являє собою уособлення бразильської фауни й на вигляд схожий на жовтого кота.

Україна посіла 31-ше місце із 11 медалями — 2 золотих, 5 срібних і 4 бронзових.

Станом на 04:00 за Київським часом 16 серпня 2016 року на змаганнях в рамках Олімпійських ігор установлено 60 олімпійських та 21 світових рекорди.

III. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

1. Домашнє завдання

С. 29, №187; 188.

2. Рефлексія (з використанням прийому «Мікрофон»)

• Чого навчились на уроці?

• Що цікавого дізналися на уроці?

• Як знайти ціну? вартість? кількість?

• Як розв’язати задачу на знаходження четвертого невідомого?

• Де можна використати ці знання?

• Чи хотіли б ви дізнатися про нові пригоди козаків?





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити