Розробки компетентнісно орієнтованих уроків - Математика 3 клас I семестр за підручником М. В. Богдановича - 2017

ТАБЛИЦІ МНОЖЕННЯ І ДІЛЕННЯ

Урок 37. САМОСТІЙНА РОБОТА

Мета:

формування предметних компетентностей: актуалізувати знання учнів з теми «Таблиці множення і ділення», закріпити вміння розв'язувати задачі; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати критичне мислення, вміння виділяти головне; виховувати самостійність;

формування ключових компетентностей:

уміння вчитися: розвивати вміння організовувати своє робоче місце, планувати власні дії, оцінювати свою роботу та діяльність однокласників; розвивати пізнавальний інтерес;

комунікативної: розвивати математичне мовлення, вміння доводити власну думку, правильно формулювати висловлювання з використанням математичних термінів;

соціальної: розвивати вміння продуктивно працювати в парах, групах, виявляти ініціативу, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату, підтримувати дружні стосунки.

Тип уроку: урок застосування знань, умінь і навичок.

Основні терміни і поняття: задачі, вирази, закони множення.

Обладнання: обчислювальні таблиці; картки для самостійної роботи; картки контролю; мультимедійне обладнання.

ХІД УРОКУ

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА

1. Організація класу

Психологічна настанова

• Знання збираються по краплині, як вода в долині.

• Живи своїм розумом, але звіряйся з чужим.

• Не досить оволодіти премудрістю, потрібно також уміти користуватися нею.

— Чим цікаві ці висловлювання?

2. Актуалізація опорних знань

1) Усні обчислення (фронтально, з використанням прийому «Мозковий штурм» з подальшою взаємоперевіркою).

а) Обчислювальний «ланцюжок».

Множник 8, множник 9, знайти добуток; зменшити на 7 десятків; збільшити у 9 разів; зменшити в 6 разів; отримане число — множник, другий множник — , знайти добуток; зменшити на 12; отримане число — ділене, дільник — 4. Що вийшло? (Відповідь: 3.)

Гра «Веселі віршики».

• Йшли по полю трактори,

Їх було усього три.

По два плуги кожний вів,

П’ять у плузі лемешів.

Підрахуйте-но, хлоп’ята,

Чи лемешів там багато? (3 ∙ 2 ∙ 5)

• В садок вийшли я і тато —

Снігом щепи обгортати.

Ми по десять обгорнули.

Скільки щеп в городі було? (10 ∙ (1 + 1))

• Нуль кругленький кожен знає,

Але хто з вас відповість,

Скільки буде, якщо нуль цей

Ми помножимо на шість? (0 ∙ 6 = 0)

• Раз до себе на обід

Запросив сусідів кіт.

(Для бенкету привід був:

Кіт мишей десь роздобув.)

Довго ждать не довелося,

Двадцять п’ять котів зійшлося,

Кожен з’їв з них по три мишки,

Не лишилося нітрішки.

Хто зміркує, скільки, діти,

Кіт зумів мишей зловити? (3 ∙ 25)

• Вісім яблук у корзині

Принесла мати дитині

І сказала: «На, мій сину,

Четверту з’їж із них частину».

Хто тепер з вас відповість,

Скільки всього яблук хлопчик з’їсть? (8 : 4)

Відповіді: 30; 20; 0; 75; 2.

2) Каліграфічна хвилинка.

— Запишіть двоцифрові числа у порядку спадання, збільшуючи на 10.

65; 20; 10; 2.

— Запишіть двоцифрові числа у порядку зростання, зменшуючи на 10.

2; 10; 20; 65.

II. ОСНОВНА ЧАСТИНА

1. Повідомлення теми та мети уроку (з використанням прийому «Коло ідей»)

— Зверніть увагу на дошку (на дошці записано завдання).

Варіант 1

1. Обчислити.

2 ∙ 4 ∙ 8

40 : 5 + 12

2. Розв’язати.

За 2 дні пошили 14 костюмів. За скільки днів пошиють 35 костюмів?

Варіант 2

1. Обчислити.

2 ∙ 3 ∙ 9

30 : 6 + 42

2. Розв’язати.

За 4 дні теля з’їдає 16 кг овочів. За скільки днів теля з’їсть 36 кг овочів?

— Яка тема нашого уроку? (Самостійна робота)

2. Мотивація навчальної діяльності (з використанням методу «Незакінчене речення»)

• Ми маємо написати самостійну роботу, бо... (Відповіді учнів.)

3. Самостійна робота (з подальшою перевіркою вчителем)

Варіант 1

1. Розв’яжіть задачу.

Петрик знайшов 18 грибів, а Оленка — у 3 рази менше. Скільки всього грибів знайшли діти?

2. Обчисліть приклади.

3. Розв’яжіть рівняння.

96 - х = 72

64 : х = 8

4. Порівняйте.

5. Знайдіть периметр квадрата зі стороною 6 см.

6. Додаткове завдання.

У двох кошиках лежало 84 тенісних м’ячі. Коли у перший кошик поклали 6 м’ячів, то в ньому стало 45 м’ячів. Скільки тенісних м’ячів було у другому кошику?

Варіант 2

1. Розв’яжіть задачу.

Лялька коштує 45 грн, а конструктор — у 5 разів дешевший. Скільки коштують лялька і конструктор разом?

2. Обчисліть приклади.

3. Розв’яжіть рівняння.

х ∙ 7 = 28

х - 47 = 32

4. Порівняйте.

5. Знайдіть периметр прямокутника зі сторонами 4 см і 3 см.

6. Додаткове завдання.

У двох кошиках лежало 74 тенісних м’ячі. Коли у перший кошик поклали 5 м’ячів, то в ньому стало 45 м’ячів. Скільки тенісних м’ячів було у другому кошику?

III. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

1. Домашнє завдання

С. 54, № 10; 11; 12; 13 (з використанням прийому «Вибери сам»).

2. Рефлексія (з використанням прийому «Інтерв'ю»)

• Чого навчались на уроці? Які поняття повторили?

• Що особливо сподобалось на уроці?

• Що сьогодні здалося складним?





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити