Розробки компетентнісно орієнтованих уроків - Математика 3 клас I семестр за підручником М. В. Богдановича - 2017

НУМЕРАЦІЯ ТРИЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ

Урок 39. АНАЛІЗ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ. ЛІЧБА В МЕЖАХ 199. ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ 1. ЗАДАЧІ НА СУМІСНІ ДІЇ ПЕРШОГО І ДРУГОГО СТУПЕНЯ

Мета:

формування предметних компетентностей: проаналізувати результати контрольної роботи; організувати роботу над помилками; ознайомити учнів з нумерацією чисел другої сотні; навчати читати, записувати трицифрові числа; формувати вміння розв'язувати задачі на сумісні дії; розвивати критичне мислення, вміння виділяти головне;

формування ключових компетентностей:

уміння вчитися: розвивати вміння організовувати своє робоче місце, планувати власні дії, оцінювати свою роботу та діяльність однокласників; розвивати пізнавальний інтерес;

комунікативної: розвивати математичне мовлення, вміння доводити власну думку, правильно формулювати висловлювання з використанням математичних термінів;

соціальної: розвивати вміння продуктивно працювати в парах, групах, виявляти ініціативу, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату;

інформаційної: розширити знання учнів про казку «Бременські музиканти» німецьких письменників братів Грімм.

Тип уроку: комбінований

Основні терміни і поняття: позиційний принцип запису числа; розрядний склад числа.

Міжпредметні зв'язки: українська мова, літературне читання, мистецтво.

Обладнання: обчислювальні таблиці; картки для самостійної роботи.

ХІД УРОКУ

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА

1. Організація класу

Психологічна настанова

— Покладіть руки на парту, заплющте очі та промовляйте:

Я — учень.

Я — хочу знати.

Я — думаю.

Я — вмію.

Я — знаю.

Я — творча особистість.

2. Актуалізація опорних знань

1) Усне опитування (фронтально, з використанням прийому «Інтрига»),

а) Гра «Знайди другу половинку».

Присутні об’єднуються у дві команди. Виграє команда, у якої більше учнів не припустилися помилок.

1-ша команда

• Скоро казка мовиться,

• а дітей до себе манить.

• Казка — не пряник,

• на крилах політав.

• Книгу прочитав,

• а розумом.

• Книгу читають не очима,

• тисячі людей навчає.

• Одна книга

• та не скоро діло робиться.

2-га команда:

• Книга —

• і розумним став.

• Казку прочитав —

• ростить людину.

• Книга —

• що теплий дощ для зерна.

• Книга для розуму —

• все знати.

• Казку читати —

• дзеркало життя.

— З якою формою літературної творчості ви стикнулися?

— Про що ці прислів’я?

б) Гра «Літературне інтерв’ю» (з використанням прийому «Інтерв’ю»).

— Що ви знаєте про казку?

— Чим народні казки відрізняються від літературних?

— Назвіть улюблених героїв казок.

— Чого нас навчають казки?

2) Аналіз контрольної роботи.

• Оголошення результатів виконання роботи.

• Колективна робота над типовими помилками.

• Індивідуальна робота над помилками, допущеними в контрольній роботі.

3) Гра «Казковий герой» (фронтально, з використанням прийому «Мікрофон»).

— Сьогодні казка запрошує нас у самий центр Європи, де на берегах річок Ельба і Рейн розташувалася відома своїми мальовничими краєвидами Німеччина. А місто Бремен зустріне нас скульптурами великих і маленьких віслюків.

4) Інформаційна хвилинка. Робота зі словником (або інформація з Інтернету: матеріал з Вікіпедії — вільної енциклопедії).

Брати Грімм (Якоб і Вільгельм Грімм) — німецькі вчені, які найбільш відомі за публікацію збірок казок та їхніми працями в галузі мовознавства, що стосуються зміни звучання слів з плином часу (Закон Грімм).

II. ОСНОВНА ЧАСТИНА

1. Повідомлення теми та мети уроку (фронтально, з використанням прийому «Мозковий штурм»)

— Якою системою лічби ми користуємось? (Десятковою)

— Як називається ця одиниця для лічби? (Десяток)

— Полічіть десятками від 20... до 50, від 60... до 100.

— Якщо візьмемо 10 десятків, то утворимо... (сотню).

— Як називається число, яке отримуємо у результаті додавання? (Сума)

— Як називається число, яке отримуємо у результаті віднімання? (Різниця)

— Десять одиниць утворили один десяток. Якщо ми візьмемо 10 десятків, то утворимо сотню.

Відпрацьовування нумерації за малюнками

— За допомогою пучка-сотні можна утворити нові числа, більші за 100. Візьмемо одну сотню паличок, п’ять десятків та дві палички.

— Як це число утворили? Поясніть!

Відпрацьовування нумерації за таблицею

— Скільки в числі 98 десятків? (9)

— Як утворити число 101? (100 + 1)

— Скільки в числі 121 сотень, десятків, одиниць? (1; 2; 1)

— Скільки в числі 153 десятків? (5)

— Як утворити число 107? (106 + 1)

— Скільки в числі 131 сотень, десятків, одиниць? (1; 3; 1)

— Як утворити число, що йде за числом 149?

— Як утворити число, що передує числу 160?

Висновок:

Щоб отримати попереднє число, потрібно відняти одиницю.

Щоб отримати наступне число, потрібно додати одиницю.

— Яка тема нашого уроку?

2. Мотивація навчальної діяльності (з використанням прийому «Мікрофон»)

— У яких ще завданнях може знадобитися знання цього правила? (Розв’язування прикладів, рівнянь, задач)

— А ми продовжуємо знайомитися з нашими героями та подорожувати математичною країною...

3. Опрацювання навчального матеріалу

1) Робота за підручником (с. 56).

а) Виконання обчислювального завдання № 380 за новою темою (фронтально, з використанням прийому «Коментування»).

— Виконайте за зразком.

б) Розв’язування задачі № 381 (робота в групах з використанням прийому «Навчаючи — вчусь»).

План розв’язання

— Що відомо? Що невідомо?

— Як дізнатися, скільки дерев посадили у парку?

— Як дізнатися, скільки дерев у кожному ряді?

Сильніші учні розв’язують задачу самостійно; решта — за допомогою картки-підказки.

Картка-підказка

1) Скільки дерев посадили у парку?

[ ] – [ ] = [ ] (д.)

2) Скільки дерев у кожному ряді?

[ ] : [ ] = [ ] (д.)

— Зачитайте відповідь задачі.

Відповідь: 9 дерев у кожному ряді.

— Складіть подібну задачу за виразом (66 - 18) : 6.

2) Гімнастика для очей.

ГІМНАСТИКА ДЛЯ ОЧЕЙ

• Подивись не повертаючи шиї, спочатку ліворуч, потім праворуч. Виконай цю вправу 6 разів.

• Не рухаючи голови, подивись спочатку вгору, потім униз. Виконай 6 разів.

• Зроби колові рухи очима за годинниковою і проти годинникової стрілки по 6 разів.

• Заплющуй і розплющуй очі у швидкому темпі. Повтори 6 разів.

• Покліпай очима 6-10 разів.

• Зафіксуй погляд обох очей на носі (зведи очі до носа). Можна прикласти до кінчика носа вказівний палець — так вправу виконати легше.

• Заплющ очі і приклади руки до повік так, щоб очі прикривала саме долоня, а не пальці. Зроби кілька повільних вдихів і видихів. Потім розплющ очі і подивись удалину. Повтори 5-6 разів.

• Розітри долоні до відчуття в них тепла і приклади до заплющених очей.

3) Розв'язування завдання з логічним навантаженням № 383 (робота у міні-групах з використанням прийому «Навчаючи — вчусь»).

1) 10 + 8 + 6 = 24 (дм)

2) 2 + 2 = 4 (дм)

3) 24 - 4 = 20 (дм) — довжина дошки.

4) Робота в «Літературній» студії (фронтально, з використанням прийому «Мозковий штурм»).

— У поданому завданні встановіть послідовність подій казки, проставте нумерацію.

(3) Зустріли звірі кота.

(6) Почали радитись, як розбійників прогнати.

(1) Вигнав господар осла.

(7) Добре наїлися музиканти і міцно поснули.

(2) Пес і осел пішли до міста Бремена.

(5) Вирішили музики переночувати у великому лісі.

(4) Півневі сподобалась рада.

(8) Розбійники боялися і близько підійти до свого дому.

III. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

1. Домашнє завдання

С. 57, № 384; 385.

2. Рефлексія (з використанням прийому «Мікрофон»)

• Яке завдання викликало у вас найбільшу зацікавленість? Чому?

• 3 якими числами ознайомилися на уроці?

• Полічіть десятками від 100 до 190; одиницями від 109 до 129.

• Де можна використати ці знання?

• Чим схожі долі бременських музикантів?

• Що допомогло звірам перемогти розбійників?

• Чого навчає ця казка?





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити