Розробки компетентнісно орієнтованих уроків - Математика 3 клас I семестр за підручником М. В. Богдановича - 2017

НУМЕРАЦІЯ ТРИЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ

Урок 43. ЗАПИС ТРИЦИФРОВИХЧИСЕЛ У НУМЕРАЦІЙНІЙ ТАБЛИЦІ. ПОРІВНЯННЯ ЧИСЕЛ. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ НА ТРИ ДІЇ

Мета:

формування предметних компетентностей: вправляти учнів у порівнянні і записуванні трицифрових чисел, у розв'язуванні задач; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати критичне мислення, вміння виділяти головне;

формування ключових компетентностей:

уміння вчитися: розвивати вміння організовувати своє робоче місце, планувати власні дії, оцінювати свою роботу та діяльність однокласників; розвивати пізнавальний інтерес;

комунікативної: розвивати математичне мовлення, вміння доводити власну думку, правильно формулювати висловлювання з використанням математичних термінів;

соціальної: розвивати вміння продуктивно працювати в парах, групах, виявляти ініціативу, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату;

інформаційної: розширити знання учнів про казку «Пітер Пен» шотландського письменника Джеймса Метью Баррі.

Тип уроку: урок формування вмінь і навичок.

Основні терміни і поняття: позиційний принцип запису числа; розрядний склад числа.

Міжпредметні зв'язки: літературне читання, українська мова, мистецтво.

Обладнання: обчислювальні таблиці; картки для самостійної роботи; картки контролю; мультимедійне обладнання.

ХІД УРОКУ

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА

1. Організація класу

2. Актуалізація опорних знань

1) Усне опитування (з використанням прийому «Мозковий штурм»).

— Якому персонажу казки присвячені ці пам’ятники? (Припущення дітей.)

— Налічується щонайменше сім пам’ятників (Пітеру Пену) у різних країнах світу — в Європі, Америці та Океанії.

— А ці кадри із відомого мультфільму вам допоможуть відгадати загадку (Демонстрування кадрів із мультфільму).

— Наші математичні мандри розпочинаються...

2) Математична розминка (з використанням прийому «Інтрига»).

— А познайомимося ми з автором... розв’язавши наступні завдання.

а) Полічіть від 146 до 164, від 185 до 200.

Назвіть всі числа третього розряду (круглі сотні).

б) Поставте такі знаки дій, щоб записи були правильними.

Відповіді:

в) Математичний диктант.

• Записати цифрами числа. 100; 105; 136; 200; 300; 1000.

• Записати цифрами числа від 118 до 125.

• Записати «сусідів» чисел 145; 199.

• Записати число, в якому 3 десятки, 4 одиниці; 5 десятків; 7 одиниць; 9 десятків, 9 одиниць.

Відповіді: 100; 105; 136; 200; 300; 1000; 119; 120; 121; 122; 123; 124; 144; 146; 198; 200; 34; 50; 7; 99.

— Запишіть числа в нумераційній таблиці.

г) Каліграфічна хвилинка.

— Запишіть трицифрові числа другої сотні в порядку зростання.

100; 105; 119; 120; 121; 122; 123; 124; 136; 144; 146; 198.

3) Інформаційна хвилинка. Робота зі словником (або інформація з Інтернету: матеріал з Вікіпедії — вільної енциклопедії).

Джеймс Метыо Баррі — шотландський драматург, письменник і журналіст, автор усесвітньо відомої дитячої казки «Пітер Пен». Казка вийшла друком як повість-феєрія під назвою «Пітер Пен і Венді».

Джеймс Баррі придумав Пітера Пена для осиротілих синів своєї лондонської подруги Сильвії Ллевелін Дейвіс, яка рано овдовіла, а через кілька років після смерті чоловіка і сама померла. Діти Сильвії Ллевелін Дейвіс лишилися сиротами, і Джеймс Баррі взяв їх під свою опіку. Розповідаючи братам на ніч казки, Джеймс Баррі вигадав історію про хлопчика, який не хотів ставати дорослим та опинився в країні Небувалії.

II. ОСНОВНА ЧАСТИНА

1. Повідомлення теми та мети уроку (з використанням прийому «Мозковий штурм»)

— Прочитайте числа.

Сотні

4

5

7

Десятки

7

0

9

Одиниці

7

6

0

— Яке з чисел найбільше?

— Яке найменше?

— Прочитайте числа, записані в таблиці.

— Порівняйте числа 506 [ ] 477.

— Число 506 називають під час лічби пізніше числа 477. Тому число 506 більше числа 477.

Трицифрові числа легко порівняти за кількістю одиниць у розрядах сотень. Якщо сотень порівну, то порівнюють одиниці у розрядах десятків. Якщо десятків порівну, порівнюють одиниці в розрядах одиниць. З двох чисел більше те, у якого в старшому розряді більше одиниць.

У математиці замість слова «більше» використовуються знак «>», а замість слова «менше» — знак «<».

Висновок. Запис і читання трицифрових чисел у нумераційній таблиці. Порівняння чисел.

— Яка тема нашого уроку?

2. Мотивація навчальної діяльності (з використанням ділової гри «За і проти»)

— Чи потрібно вміти читати і записувати трицифрові числа та порівнювати? (Відповіді учнів.)

3. Формування вмінь і навичок

1) Робота за підручником (с. 63-64).

Виконання завдання № 427 (фронтально, з використанням прийому «Коментування»).

— Запишіть числа в нумераційній таблиці.

III розряд

II розряд

І розряд

2

4

7

3

2

3

4

0

0

8

5

0

6

0

7

2

2

2

9

0

5

2

4

2

1

6

8

Виконання завдання № 425 (фронтально, з використанням прийому «Коментування»).

Порівняйте.

Виконання завдання № 428 (фронтально, з використанням прийому «Кометування»).

Розв’язування задачі на спільну роботу № 429 (робота в групах з використанням прийому «Навчаючи — вчусь»).

Аналіз у мови задачі

— Які компоненти відомі?

Коментування дітей (корекція вчителя).

: 5 = 6 (кг) — жита;

+ 6 = 36 (кг) — жита і пшениці разом;

: 4 = 9 (кг).

Відповідь: 9 кг жита.

Фізкультхвилинка.

Самостійна робота (з подальшою перевіркою вчителем)

1 варіант

1. Заповніть пропуски.

2. Запишіть всі числа за порядком від 594 ... до 603.

3. Порівняйте числа.

567 і 601 708 і 806 300 і 299

1000 і 555 101 і 110 298 та 302

4. Запишіть усі трицифрові числа за допомогою цифр 0; 4; 9 так, щоб цифри в запису числа кожного не повторювалися.

2 варіант

1. Заповніть пропуски.

2. Запишіть усі числа за порядком від 796 ... до 804.

3. Порівняйте числа.

478 і 502 304 і 403 700 і 689

800 і 400 202 і 220 999 і 1000

4. Запишіть усі трицифрові числа за допомогою цифр 0; 3; 8 так, щоб цифри в запису числа кожного не повторювалися.

5. Інформаційна хвилинка. Робота зі словником (або інформація з Інтернету: матеріал з Вікіпедії — вільної енциклопедії).

Пітер Пен — хлопчик, який не хоче дорослішати. Він утік з дому та полетів у Кенсінгтонські сади (розташовані в Лондоні), де познайомився з феями. Пізніше він почав жити на острові Небувалія в компанії хлопчиків, які загубилися у Кенсінгтонських садах. У нього є власна фея Дзинька. Його лютий ворог — капітан Гак, якого звуть так з тих пір, як крокодил проковтнув його руку, замість якої довелося приладнати залізний гак. М’ясо так сподобалося тварині, що вона постійно чекала слушної нагоди з’їсти решту пірата. Разом із рукою крокодил проковтнув годинник Гака, через що капітан піратів завжди знав, коли загроза близько, і тікав подалі.

6. Робота в «Літературній» студії (з використанням прийому «Мозковий штурму.

Гра «Коло думок»

— Пофантазуйте, придумайте іншу кінцівку казки.

Спочатку кожен розмірковує індивідуально, потім обміняйтесь думками в парі, після цього пара повернеться і ви порадитесь у групі. Командир групи розповість кінцівку, яку ви склали.

III. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

1. Домашнє завдання

С. 64, № 432; 433.

2. Рефлексія (з використанням прийому «Мікрофон»)

• Яке завдання викликало у вас найбільшу зацікавленість? Чому?

• 3 якими числами ознайомилися на уроці?

• Назвіть числа, в яких 5 сот. 3 дес.; 9 сот. 9 од.

• Назвіть число, в якому 3 од. III розряду, 1 од. II розряду, 6 од. І розряду.

• За яким принципом слід порівнювати трицифрові числа?

• Де можна використати ці знання?

• Чим зацікавила вас казка «Пітер Пен»?





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити