Розробки компетентнісно орієнтованих уроків - Математика 3 клас I семестр за підручником М. В. Богдановича - 2017

НУМЕРАЦІЯ ТРИЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ

Урок 48. САМОСТІЙНА РОБОТА

Мета:

формування предметних компетентностей: актуалізувати знання учнів з теми «Нумерація трицифрових чисел»; закріплювати вміння розв'язувати задачі; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати критичне мислення, вміння виділяти головне;

формування ключових компетентностей:

уміння вчитися: розвивати вміння організовувати своє робоче місце, планувати власні дії, оцінювати свою роботу та діяльність однокласників; розвивати пізнавальний інтерес;

комунікативної: розвивати математичне мовлення, вміння доводити власну думку, правильно формулювати висловлювання з використанням математичних термінів;

соціальної: розвивати вміння продуктивно працювати в парах, групах, виявляти ініціативу, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату, підтримувати дружні стосунки.

Тип уроку: урок застосування знань, умінь і навичок.

Основні терміни і поняття: ПОЗИЦІЙНИЙ принцип запису числа; розрядний склад числа.

Обладнання: обчислювальні таблиці; картки для самостійної роботи; картки контролю;

мультимедійне обладнання.

ХІД УРОКУ

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА

1. Організація класу

— Епіграфом нашого уроку будуть слова Піфагора:

Не роби ніколи того, що не знаєш.

Але вчись усього, що потрібно знати,

І тоді будеш вести спокійне життя.

— Добре засвоєна мудрість не забувається ніколи!

2. Актуалізація опорних знань

1) Усні обчислення (фронтально, з використанням прийому «Мозковий штурм» з подальшою взаємоперевіркою).

а) Запишіть у сантиметрах.

7 м 63 см = ... см 2 м 22 см = ... см

8 м 07 см = ... см 4 м 10 см = ... см

б) Порівняйте вирази.

в) Обчисліть «ланцюжком».

г) Цікаві задачі.

— Які знаки арифметичних дій можна поставити між цифрами 0; 1; 2; 3; 4; 5; 6; 7; 8, щоб дістати 100?

— Запишіть число 100, використовуючи 6 разів одну і ту саму цифру.

— Сума трьох чисел становить 200. Перше число — 100, друге — на 40 менше, ніж перше. Знайти третє число.

ґ) Периметр якої фігури більше?

2) Каліграфічна хвилинка.

— Знайдіть закономірність і продовжіть ряд чисел.

81; 72; 63; ...; ...; ...; ...

72; 64; 56; ...; ...; ...; ...; ...

63; 56; 49; ...; ...; ...; ...; ...

II. ОСНОВНА ЧАСТИНА

1. Повідомлення теми та мети уроку (з використанням прийому «Коло ідей»)

— Зверніть увагу на дошку (запис).

Варіант 1

1. Обчислити.

9 ∙ 7 + 21 =

42 – 49 : 7 =

2. Знайти значення виразу а : 6 + а, якщо а = 48.

Варіант 2

1. Обчислити.

9 ∙ 8 + 23 =

40 – 49 : 7 =

2. Знайти значення виразу а : 6 + а, якщо а = 54.

— Яка тема нашого уроку? (Самостійна робота)

2. Мотивація навчальної діяльності (з використанням методу «Незакінчене речення»)

• Ми маємо написати самостійну роботу, бо... (Відповіді учнів.)

3. Фізкультхвилинка

— Слідкуйте оченятками за стрілочками.

4. Самостійна робота (з подальшою перевіркою вчителем)

Варіант 1

1. Математичний диктант (для обох варіантів).

• Запишіть цифрами числа: п’ятсот дев’яносто шість; дев’ятсот; сімсот п’ять; чотириста сорок; вісімдесят вісім.

• Запишіть найменше і найбільше трицифрові числа.

• Запишіть «сусідів» чисел: 800; 399; 240.

• Запишіть, скільки всього десятків у числах: 357 і 600.

• Запишіть у кілограмах: 2 т; 4 ц 07 кг; 3 ц.

2. Розв’яжіть задачу.

Фермер привіз на базар 5 ящиків яблук, по 8 кг у кожному, і 7 ящиків груш, по 7 кг у кожному. Скільки всього кілограмів фруктів привіз фермер на базар?

3. Обчисліть приклади.

4. Порівняйте вирази.

5. Додаткове завдання.

За 15 хвилин Оленка ліпить 25 вареників. Скільки вареників зліпить дівчинка за півгодини?

Варіант 2

1. Математичний диктант (для обох варіантів, див. с. 209).

2. Розв’яжіть задачу.

До їдальні привезли 4 ящики помідорів по 7 кг у кожному і 5 ящиків огірків по 8 кг у кожному. Скільки всього кілограмів овочів привезли до їдальні?

3. Обчисліть приклади.

4. Порівняйте вирази.

5. Додаткове завдання.

Петрик за 15 сек читає 23 слова. Скільки слів він прочитає за півхвилини?

III. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

1. Домашнє завдання

С. 73, № 3; 5; 9; 10 (з використанням прийому «Вибери сам»).

2. Рефлексія (з використанням прийому «Інтерв'ю»)

• Чого навчилися на уроці? Які поняття повторили?

• Що особливо сподобалось на уроці?

• Що вам здалося складним?





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити