Розробки компетентнісно орієнтованих уроків - Математика 3 клас I семестр за підручником М. В. Богдановича - 2017
ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ В МЕЖАХ 100. УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ
Урок 60. САМОСТІЙНА РОБОТА
Мета:
✵ формування предметних компетентностей: актуалізувати знання учнів з теми «Додавання і віднімання в межах 1000», закріплювати вміння розв'язувати задачі; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати критичне мислення, вміння виділяти головне;
✵ формування ключових компетентностей:
уміння вчитися: розвивати вміння організовувати своє робоче місце, планувати власні дії, оцінювати свою роботу та діяльність однокласників; розвивати пізнавальний інтерес;
комунікативної: розвивати математичне мовлення, вміння доводити власну думку, правильно формулювати висловлювання з використанням математичних термінів;
соціальної: розвивати вміння продуктивно працювати в парах, групах, виявляти ініціативу, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату.
Тип уроку: урок застосування знань, умінь і навичок.
Основні терміни і поняття: позиційний принцип запису числа; розрядний склад числа.
Обладнання: обчислювальні таблиці; картки для самостійної роботи; картки контролю; мультимедійне обладнання.
ХІД УРОКУ
І. ВСТУПНА ЧАСТИНА
1. Психологічна настанова
— Епіграфом уроку будуть слова Дістервега: «Не в кількості знань полягає освіта, а в повному розумінні й майстерному застосуванні всього того, що знаєш».
— Поясніть значення цього висловлювання.
2. Актуалізація опорних знань
1) Усне опитування (фронтально, з використанням прийому «Мозковий штурм»).
— Назвіть числа 808; 237; 642; 999; 101; 587; 330; 400; 732; 900 спочатку у порядку збільшення, а потім — у порядку спадання.
— Назвіть трицифрові числа, в яких усі три цифри однакові. Скільки існує таких чисел?
— Виразіть в метрах, дециметрах і сантиметрах: 854 см; 38 дм 2 см; 708 см; 6 м 55 см.
— У ліфті кнопка 5-го поверху знаходиться на висоті 1 м 5 дм 2 см. Чи дістане до неї хлопчик, якщо його зріст з піднятою рукою становить 12 дм 4 см?
2) Каліграфічна хвилинка.
✵ Розв’яжіть кругові приклади.
300 - 100 770 - 470 200 + 600
550 - 50 800 - 250 500 + 270
Відповіді: 200; 800; 550; 500; 770; 300.
✵ Запишіть числа в порядку зростання, збільшуючи відповіді на 30.
230; 330; 530; 580; 800; 830.
II. ОСНОВНА ЧАСТИНА
1. Повідомлення теми та мети уроку (з використанням прийому «Коло ідей»)
— Зверніть увагу на дошку (запис).
Варіант 1
1. Обчислити.
470 + 200 - 450 6 дм - 5 см =
2. Порівняти.
80 кг [ ] 18 ц
Варіант 2
1. Обчислити.
280 + 300 - 360 5 дм — 5 см =
2. Порівняти.
10 хв [ ] 2 год
— Яка тема нашого уроку? (Самостійна робота)
2. Мотивація навчальної діяльності (з використанням методу «Незакінчене речення»).
— Ми маємо написати самостійну роботу, бо ... (Відповіді учнів.)
3. Самостійна робота (з подальшою перевіркою вчителем)
Варіант 1
1. Розв’яжіть задачу.
У трьох морозильниках 980 порцій морозива. У першому і другому морозильниках — 750 порцій, у другому і третьому — 240 порцій морозива. Скільки порцій морозива в кожному морозильнику?
2. Обчисліть приклади.
3. Розв’яжіть рівняння.
310 - х = 70 x + 70 = 490
4. Порівняйте.
5. Додаткове завдання.
Два автомобілі витратили 28 л пального. Один автомобіль витратив пального на 10 л більше, ніж другий. Скільки літрів пального витратив кожний автомобіль?
Варіант 2
1. Розв’яжіть задачу.
За три рейси літак перевіз 640 пасажирів. За перший і другий рейс перевезли 310 пасажирів, за другий і третій — 530 пасажирів. Скільки пасажирів перевезли кожним рейсом?
2. Обчисліть приклади.
3. Розв’яжіть рівняння.
250 - x = 80 60 + x = 480
4. Порівняйте.
5. Додаткове завдання.
У двох пачках 20 зошитів. В одній з них на 2 зошити більше, ніж у другій. Скільки зошитів у першій пачці?
III. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА
1. Домашнє завдання (за вибором вчителя й учнів, з метою підготовки до контрольної роботи)
2. Рефлексія (з використанням прийому «Інтерв'ю»)
✵ Чого навчились на уроці? Які поняття повторили?
✵ Що особливо сподобалось на уроці?
✵ Що сьогодні вам здалося складним?