УРОКИ МАТЕМАТИКИ В 4 КЛАСІ - До підручника МАТЕМАТИКА, 4 клас М. В. Богдановича - 2015 рік

ІІ СЕМЕСТР (71 ГОД)

МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НА РОЗРЯДНІ ЧИСЛА

35/2. ТЕМА: ПИСЬМОВЕ ДІЛЕННЯ ТРИЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ НА КРУГЛІ ДЕСЯТКИ З ОСТАЧЕЮ (876-884)

ОРІЄНТОВНА НАВЧАЛЬНА МЕТА: ОЗНАЙОМИТИ З ПИСЬМОВИМ ДІЛЕННЯМ ТРИЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ НА КРУГЛІ ДЕСЯТКИ З ОСТАЧЕЮ; ЗАКРІПЛЮВАТИ ВМІННЯ РОЗВ’ЯЗУВАТИ ЗАДАЧІ НА ПРОПОРЦІЙНИЙ ПОДІЛ

I. Перевірка домашнього завдання

Скласти задачу, обернену до задачі 874. Пояснити обчислення виразів (2) і останнього стовпчиків вправи 875.

II. Актуалізація та корекція опорних знань учнів

1. Завдання для опитування.

1) Обчислити: 98 : 16; 67 : 13; 89 : 23.

2) Задача. Із 400 кг буряків одержали 90 кг цукру. Скільки кілограмів цукру можна одержати з 2 т таких буряків?

3) Задача. Площа першої ділянки 180 м2, а другої - 240 м2. Як перепланувати ділянки, щоб їх площі були однаковими?

2. Усні обчислення.

1) Знайти пари виразів з однаковими значеннями.

3600 : 20 + 240;

27 000 : 900 + 250;

350 - 280 : 4;

5400 : 6 - 350;

24 000 : 40 - 180;

2500 : 10 - 3000 : 30.

2) Задача. Дівчинка купила два тістечка за ціною 3 грн 60 коп. кожне. Вона витратила 3/4 своїх грошей. Скільки грошей було в дівчинки?

III. Повідомлення теми та мети уроку

Учитель повідомляє, що на уроці учні ділитимуть письмово трицифрові числа на розрядні, розв’язуватимуть задачі та рівняння.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Учні самостійно опрацьовують пояснення ділення на круглі десятки за вправою 876. Як визначити кількість цифр частки? Як виражаємо дільник для пошуку цифри частки? Чи варто знаходити остачу при діленні на 10? Що треба пам’ятати, щоб перевірити правильність дібраної цифри частки?

2. Учитель пояснює новий матеріал на виразі 895 : 90.

3. Вправу 878 і перший вираз вправи 877 виконати під керівництвом учителя, решту виразів вправи 877 розв’язати самостійно.

V. Повторення та узагальнення вивченого матеріалу

1. Задача 880. Записати коротко у вигляді таблиці, наголосити, що головне запитання складається з двох частин. Аналіз провести від одного запитання.

2. Задачу 881 розв’язати самостійно. Сильніші учні розв’язують задачу 882.

3. Вправу 879 розв’язати самостійно, порівнявши під час перевірки розв’язки рівнянь.

VI. Підсумок уроку

Ділили трицифрові числа на розрядні з остачею. Оцінювання учнями своєї роботи на уроці, виявлення труднощів, що виникли.


Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити