УРОКИ МАТЕМАТИКИ В 4 КЛАСІ - До підручника МАТЕМАТИКА, 4 клас М. В. Богдановича - 2015 рік

І СЕМЕСТР (65 ГОД)

ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ БАГАТОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ

42/1. ТЕМА: ПИСЬМОВЕ ДОДАВАННЯ ТА ВІДНІМАННЯ БАГАТОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ (390-396)

ОРІЄНТОВНА НАВЧАЛЬНА МЕТА: ОЗНАЙОМИТИ З ПИСЬМОВИМ ДОДАВАННЯМ ТА ВІДНІМАННЯМ БАГАТОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ; ЗАКРІПЛЮВАТИ ВМІННЯ РОЗВ'ЯЗУВАТИ ЗАДАЧІ НА ВІДНІМАННЯ ТА РІВНЯННЯ

I. Перевірка домашнього завдання

Фронтально перевірити складений вираз та його значення у вправі 388. Пояснити обчислення виразів другого стовпчика вправи 389. Порівняти обчислення виразів третього стовпчика.

II. Актуалізація та корекція опорних знань учнів

1. Завдання для опитування.

1) Як відняти суму від числа?

2) Задача. Скільки треба заплатити за 3 кг 500 г картоплі ціною 4 грн за кілограм?

2. Усні обчислення.

1) Обчислити.

6200 - 300 + 800 - 360 + 210 - 1050

2 ∙ 400 + 60 ∙ 4 - 80 ∙ 8 + 1400 + 35 ∙ 4 - 80 ∙ 5

500 ∙ 6 - 600 ∙ 4 + 30 ∙ 100 - 45 ∙ 80 + 5400 : 9

2) Задача. Скільки треба заплатити за півня масою 2 кг 300 г, якщо ціна за кілограм становить 40 грн?

III. Повідомлення теми та мети уроку

Учитель повідомляє, що на уроці діти вчитимуть письмове додавання та віднімання багатоцифрових чисел, розв’язуватимуть задачі й рівняння.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Перевірити обчислення виразів вправи 390. Учні пояснюють, як треба записувати числа при письмовому додаванні й відніманні, звідки починати розв’язування. Учитель акцентує увагу, що й багатоцифрові числа можна додавати та віднімати так само, як і трицифрові.

2. Вправа 391 (1) з детальним поясненням виконання дій (391 (2) - самостійно).

3. Розв’язування рівнянь вправи 391 (3) - самостійно. Сильнішим учням запропонувати скласти задачу за даними рівняннями. Фронтально перевірити розв’язки рівнянь і складені задачі.

V. Повторення та узагальнення вивченого матеріалу

1. Задача 392. Проаналізувати від запитання. Скласти план, розв’язання записати самостійно. Для тих, хто виконав завдання швидше, - вправа 394*.

2. Задача 393. Умову слід доповнити вказівкою: «вихід олії з кожного кілограма насіння - однаковий». За такої умови, у скільки разів більше насіння, у стільки само разів більше одержать олії. Розв’язання записати, коментуючи з місця.

3. Додаткові диференційовані завдання.

3адача 1. Дуб вбирає щодня 85 л води, осика - 462 л за тиждень, а береза - 240 л за два тижні. Скільки потрібно літрів води для цих дерев на 10 днів?

Задача 2. По краях круглого торта поставили кремом 5 крапочок на однаковій відстані одна від одної. Через усі пари крапок зробили розрізи. Скільки всього шматочків торту отримали? (16 шматочків).

VI. Підсумок уроку

Ознайомилися з письмовим додаванням і відніманням багатоцифрових чисел. Пояснити: 34 025 + 2985; 587 396 - 74 365. Оцінювання учнями своєї роботи на уроці.




Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити