УРОКИ МАТЕМАТИКИ В 4 КЛАСІ - До підручника МАТЕМАТИКА, 4 клас М. В. Богдановича - 2015 рік

І СЕМЕСТР (65 ГОД)

ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ БАГАТОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ

44/1. ТЕМА: ПИСЬМОВЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ БАГАТОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ У ВИПАДКУ ОДНОЧАСНОГО ПЕРЕХОДУ ЧЕРЕЗ КІЛЬКА РОЗРЯДІВ (405-411)

ОРІЄНТОВНА НАВЧАЛЬНА МЕТА: ОЗНАЙОМИТИ З ВИПАДКОМ ПИСЬМОВОГО ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ БАГАТОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ, ЗАКРІПИТИ ВМІННЯ РОЗВ'ЯЗУВАТИ ЗАДАЧІ НА ЗНАХОДЖЕННЯ ДОДАНКІВ

I. Перевірка домашнього завдання

Заслухати складену учнями задачу за вправою 404. Пояснити розв’язання.

Завдання вправи 403 перевірити вибірково.

II. Актуалізація та корекція опорних знань учнів

1. Завдання для опитування.

1) Вправа 405.

2) Заповнити пропуски: 4 кг = ... г; 2640 г = ... кг ... г; 4 ... 100 = 400; 700 000 : ... = 700.

3) Задача. За три дні на оптовий ринок завезли 1 т 318 кг крупів. За перший і другий дні продали 872 кг крупів. За другий і третій - 924 кг. Скільки кілограмів крупів продавали кожного дня?

2. Усні обчислення.

1) «Кругові вирази».

860 - 60

60 + 400

100 - 40

460 + 8

50 + 810

800 - 700               

68 - 180 : 10          

468 - 400

2) Задача. Після того як зі складу вивезли 7 т 250 кг цукру, там залишилося на 2 т 750 кг більше, ніж вивезли. Скільки цукру було на складі спочатку?

3) Пояснити, як виконали віднімання: 300 - 1, 5000 - 1.

III. Повідомлення теми та мети уроку

Учитель повідомляє, що на уроці діти продовжать вивчати додавання і віднімання багатоцифрових чисел, розв’язуватимуть задачі.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Пояснення провести біля дошки на прикладі виразу: 5000 - 42. Від нуля одиниць не можна відняти дві одиниці, у розряді десятків і сотень також нулі. Беремо 1 тис., а щоб не забути, над розрядом одиниць тисяч ставимо крапку. 1000 - це 10 сот. 9 сот. залишимо в розряді сотень, а 1 сот. - це 10 дес. 9 дес. залишимо в розряді десятків, а 1 дес. замінимо на 10 од. 10 - 2 буде 8. Пишемо це число на м ісці одиниць. Від 9 дес. віднімемо 4 дес., буде 5 дес. Від сотень і одиниць тисяч нічого віднімати, тому їх записуємо на місці відповідних розрядів різниці.

2. Вправа 406 (1). Учні детально пояснюють розв’язання, а (2) розв’язують під керівництвом учителя.

V. Повторення та узагальнення вивченого матеріалу

1. Задачу 408 записати коротко на дошці. Проаналізувати від числових даних. Розв’язати самостійно.

2. Скласти задачу за коротким записом:

Учні із середнім рівнем досягнень під керівництвом учителя складають план і записують діями розв’язання, учні з високим і достатнім рівнями розв’язують задачу виразом.

3. Додаткові диференційовані завдання.

Задача 1. Діти вирішили зважити своїх домашніх улюбленців. Виявилося, що котик Мурчик і песик Дружок важать 26 кг, Мурчик і кошеня Рудик - 9 кг, а Дружок і Рудик - 23 кг. Яка маса кожного з домашніх улюбленців?

Задача 2. Для виготовлення наметів використали 3 сувої тканини. У першому сувої - 38 м, що на 9 м менше, ніж у другому, а в третьому - стільки, скільки в першому і другому сувоях разом. Скільки всього тканини використали?

VI. Підсумок уроку

Ознайомилися з письмовим додаванням і відніманням багатоцифрових чисел у випадку одночасного переходу через кілька розрядів. Обчислити: 3001 - 668. Оцінювання учнями своєї роботи на уроці.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.