УРОКИ МАТЕМАТИКИ В 4 КЛАСІ - До підручника МАТЕМАТИКА, 4 клас М. В. Богдановича - 2015 рік

ІІ СЕМЕСТР (71 ГОД)

ДРОБИ

22/2. ТЕМА: ЗНАХОДЖЕННЯ ДРОБУ ВІД ЧИСЛА (770-776)

ОРІЄНТОВНА НАВЧАЛЬНА МЕТА: ОЗНАЙОМИТИ ЗІ ЗНАХОДЖЕННЯМ ДРОБУ ВІД ЧИСЛА; УЧИТИ РОЗВ'ЯЗУВАТИ ЗАДАЧІ НА ЗНАХОДЖЕННЯ ДРОБУ ВІД ЧИСЛА

I. Перевірка домашнього завдання

Фронтально перевірити відповідь і план розв’язування задачі 769.

II. Актуалізація та корекція опорних знань учнів Усні обчислення.

1) (300 ∙ 2 + 400 + 8) : 100 200 ∙ 4 + 120 - 12) : 10 (200 ∙ 7 + 270 + 30) : 100

2) 3адача. Відстань від міста до села 30 км. Із села до міста іде пішохід зі швидкістю 5 км/год, а назустріч йому їде велосипедист зі швидкістю 15 км/год. У скільки разів довше пішохід ітиме до міста, ніж велосипедист їхатиме до села? Якщо буде невідома відстань, чи можна знайти відповідь на запитання задачі?

3) Скласти задачу з величинами: швидкість, час, відстань за виразами: а) (45 + 52) ∙ 4; б) 36 : (5 + 4).

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку

Учитель повідомляє, що на уроці учні будуть знаходити дроби від числа, розв’язуватимуть задачі з дробами.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Вправу 770 виконати фронтально.

2. Самостійна робота за вправою 771. Взаємоперевірка.

3. Побудувати відрізок завдовжки 12 см. Скільки сантиметрів у 3/4 відрізка? Як одержати 3/4? Поділити відрізок на 4 рівні частини. Як називається кожна? Показати 1/4 відрізка. Якою дією можна дізнатися, скільки сантиметрів в 1/4 відрізка? Показати 3/4 відрізка. Як дізнатися, скільки сантиметрів у 3/4 відрізка? Записати розв’язання двома діями і виразом.

4. Прочитати пояснення розв’язання задачі 772. Зауважити, що розв’язання таких задач записують виразом.

5. Вправу 773 розглянути під керівництвом учителя.

6. Вправа 774. Розв’язати з учителем і самостійно.

7. Додаткові диференційовані завдання.

1) 3адача. Учень прочитав 1/6 книги та ще 20 сторінок, що разом становить 60 сторінок. Скільки сторінок йому ще залишилося прочитати?

2) Половина від половини числа дорівнює половині. Яке це число?

3) 3адача. За який час легковий автомобіль наздожене мотоцикліста, якщо відстань між ними 48 км, а швидкість легкового автомобіля більша від швидкості мотоцикліста на 16 км/год?

V. Підсумок уроку

Учили, як знаходити дріб від числа, та розв’язували задачі. Оцінювання учнями своєї роботи на уроці.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити