УРОКИ МАТЕМАТИКИ В 4 КЛАСІ - До підручника МАТЕМАТИКА, 4 клас М. В. Богдановича - 2015 рік

ІІ СЕМЕСТР (71 ГОД)

МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НА РОЗРЯДНІ ЧИСЛА

29/2. ТЕМА: ПИСЬМОВЕ МНОЖЕННЯ БАГАТОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ НА РОЗРЯДНІ (823-830)

ОРІЄНТОВНА НАВЧАЛЬНА МЕТА: ОЗНАЙОМИТИ З ПИСЬМОВИМ МНОЖЕННЯМ БАГАТОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ НА РОЗРЯДНІ

І. Перевірка домашнього завдання

На дошці розв’язано задачу 822, у якій 1/10 замінено на 1/6. Пояснити план і вибір дій у розв’язанні. Чи впливає на них заміна числових даних? Вправа 821. Зменшити значення першого і другого виразів у 1000 разів.

ІІ. Актуалізація та корекція опорних знань учнів

1. Завдання для опитування.

1) Обчислити: 180 ∙ 4; 180 ∙ 40; 20 ∙ 57; 72 ∙ 12; 36 ∙ 50. Розповісти про виконані обчислення за планом: а) які з виразів обчислили за правилом множення числа на добуток; б) при обчисленні якого виразу зручно було застосувати переставну властивість множення; в) який з виразів обчислили за правилом множення суми на число.

2) Задача. У магазині було 720 кг крупів. Продали 5/3 усіх крупів. Скільки кілограмів крупів залишилось у магазині?

2. Усні обчислення.

Гра «Мовчанка». Вирази на множення круглих багатоцифрових чисел на розрядні добирає вчитель.

III. Повідомлення теми та мети уроку

Учитель повідомляє, що на уроці діти вивчатимуть письмове множення багатоцифрових чисел на розрядні.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Обчислити усно: 34 ∙ 200 = 34 ∙ (2 ∙ 100) = 34 ∙ 2 ∙ 100 = 68 ∙ 100 = 6800. Із запису випливає, що спочатку число треба помножити на 2, а потім - на 100 (приписати справа два нулі). Враховуючи це, і при письмовому множенні будемо спочатку множити на 2, а потім до знайденого добутку справа припишемо два нулі (подати зразок запису на дошці).

2. Вправи 823, 824 виконати під керівництвом учителя.

3. Вправа 825. Самостійна робота за двома варіантами.

V. Повторення і узагальнення вивченого матеріалу

1. Задача 827. Записати коротко у вигляді таблиці. Чи можемо відразу знайти масу одного мішка? Що сказано про масу кожного мішка? Що таке 300 кг? Що ще треба знати, крім загальної маси, щоб знайти масу одного мішка? Чи можемо знайти, у скількох мішках міститься 300 кг жолудів?

2. Вправу 826 розв’язати самостійно, порівняти рівняння та їх розв’язки. Сильніші учні розв’язують задачу 828*.

3. Додаткові диференційовані завдання.

1) Установити закономірності й продовжити ряди.

а) 3, 5, 9, 15, 23 ... ; б) 1, 3, 7, 15, 31 ... .

2) Задача. Уздовж алеї росте 120 лип, тополь і беріз. 2/3 - це липи, а тополі становлять 3/4 кількості беріз. Скільки росте тополь?

VI. Підсумок уроку

Учили множення багатоцифрових чисел на розрядні. Оцінювання учнями своєї роботи на уроці.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.