Математика 4 клас I семестр - Розробки уроків - за підручником М. В. Богдановича - 2015 рік

ПОВТОРЕННЯ МАТЕРІАЛУ 3-го КЛАСУ. ВИВЧЕННЯ ПИСЬМОВОГО МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ В МЕЖАХ 1000

Урок 9. МНОЖЕННЯ Й ДІЛЕННЯ НА РОЗРЯДНІ ОДИНИЦІ 10; 100. ЗАДАЧІ НА ЗНАХОДЖЕННЯ ЧИСЛА ЗА ЙОГО ЧАСТИНОЮ І ЧАСТИНИ ВІД ЧИСЛА

Мета: вдосконалювати вміння розв'язувати задачі на знаходження числа за його частиною і частини від числа; закріплювати навички ділення і множення на одноцифрове число, на розрядну одиницю 10; 100; розвивати мислення; виховувати уважність.

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. КОНТРОЛЬ, КОРЕКЦІЯ І ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання

Завдання 80

— Прочитайте відповідь, поясніть вибір дії.

100 ∙ 8 = 800 (грн)

Завдання 81

— Поясніть розв’язання двох перших прикладів.

— Поясніть розв’язання виразів з буквеними даними.

а : 1 = а

(При діленні числа на одиницю в частці отримуємо те саме число.)

1 ∙ b = b

(При множенні одиниці на число у добутку отримуємо те саме число.)

2. Усні обчислення

• Знайдіть 1 /3 суми чисел 55 і 44. (33)

• Знайдіть 1 /5 різниці чисел 85 і 40. (9)

• Знайдіть невідоме число, знаючи, що 1 /4 його становить 17. (68)

• 1/8 відрізка дорівнює 2 см. Чому дорівнює весь відрізок? (16 см)

• Відраховувати по 1 від 702 до 696; від 301 до 290; від 1000 до 988.

Гра «Ланцюжок»

Множник 25, множник 3, знайди добуток (75); збільш його на 3 (78); зменш у 2 рази (39); зменш на 6 (33); помнож на 3 (99); знайди наступне число (100); це число — зменшуване, від’ємник 70, знайди різницю (30); знайди попереднє число (29); збільш його в 2 рази (58); зменш на 30 (28); зменш у 4 рази (7); збільш у 100 разів. Що вийшло? (700)

3. Математичний диктант

• Добуток чисел 7 і 1 збільшити на добуток чисел 1 і 0.

• Суму чисел 18 і 43 помножити на 1.

• Частку чисел 0 і 8 збільшити в 7 разів.

• Перший множник 1, другий на 49 більше. Знайти добуток.

• Різниця чисел 20 і 19 помножити на їх суму.

• Частку чисел 10 і 10 збільшити на добуток цих чисел.

Відповіді: 7 ∙ 1 + 1 ∙ 0 = 7; (18 + 43) ∙ 1 = 61; 0 : 8 ∙ 7 = 0; 1 ∙ (1 + 49) = 50; (20 - 19) ∙ (20 + 19) = 39; 10 : 10 + 10 ∙ 10 = 101.

4. Зарядка для очей

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

IV. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

1. Множення і ділення на розрядні одиниці 10; 100

Колективна робота (завдання 82)

Учні порівнюють перший множник і добуток у кожній рівності, роблять висновок про множення на 10 і 100.

— Скільки нулів треба дописати праворуч, щоб помножити це число на 10; 100?

— Щоб помножити число на 10, достатньо дописати до нього праворуч 1 нуль; щоб помножити на 100, достатньо дописати до нього праворуч 2 нулі.

Колективна робота (завдання 83)

Учні порівнюють ділене і частку, роблять висновок про ділення на 10 і на 100.

— Скільки нулів треба відкинути в запису числа, щоб поділити це число на 10; 100?

Щоб розділити число на 10, достатньо відкинути в запису числа праворуч 1 нуль; на 100, достатньо відкинути в запису числа 2 нулі.

Первинне закріплення. Робота в парах

— Зменш у 100 разів числа: 500; 600; 900.

— Збільш у 10 разів: 52; 12; 38.

2. Розв'язування задачі (завдання 84)

— Скільки грошей витратила дівчинка? (4 грн 80 к.)

— Що сказано в задачі про гроші, які витратила дівчинка? (Витрачені гроші складали 1/2 частину від усієї суми.)

— Чи можемо ми дізнатися, скільки грошей було у дівчинки?

— Якою дією?

Учні самостійно записують розв’язання задачі. Взаємоперевірка — в парах.

4 грн 80 к. ∙ 2 = 9 грн 60 к.

3. Фізкультхвилинка

4. Практична робота (завдання 85)

— Як знайти 1/3 довжини відрізка?

123 : 3 = 41 (мм)

Діти креслять відрізок АВ = 123 мм. Позначають точку М таким чином, щоб довжина відрізка AM становила 41 мм.

5. Розв'язування прикладів

Самостійна робота з наступною взаємоперевіркою в парах (завдання 86)

836 : 4 = 209            

624 : 3 = 208            

749 : 7 = 107

642 : 6 = 107            

375 : 5 = 75

6. Робота над задачами

Учні вивчають задачу. Ставлять питання.

— Скільки винограду зібрали робітники? (816 кг)

— Що сказано про кількість винограду, розкладеного в ящики? (Половину винограду розклали.)

— Що відомо про ящики? (По 8 кг кожен)

— Що потрібно дізнатися в задачі? (Скільки знадобилося ящиків?)

Діти самостійно розв’язують задачу. Перевірка — з коментуванням кожної дії.

1) 816 : 2 = 408 (кг) — винограду розклали в ящики;

2) 408 : 8 = 51 (ящ.) — знадобився.

816 : 2 : 8 = 51 (ящ.)

Завдання 88

— Чи зможемо ми відразу відповісти на питання задачі?

— Що для цього потрібно знати? (Скільки метрів тканини потрібно на одне пальто?)

Самостійна робота над задачею. Один учень працює за дошкою.

1) 84 : 28 = 3 (м) — тканини знадобиться на одне пальто;

2) 405 : 3 = 135 (пальто) — можна пошити з 405 м тканини.

7. Диференційована робота над задачею (завдання 89)

Сильніші учні розв’язують задачу за допомогою виразу, всі решта — по діях. Самоперевірка з дошки.

450 : 10 : 15 = 3 (кг) сухарів.

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Завдання 90; 91 (с. 15).

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

— Чого вчилися на уроці?

— Що здалося складним?

— Що найбільше сподобалося?






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.