Математика 4 клас I семестр - Розробки уроків - за підручником М. В. Богдановича - 2015 рік

ПОВТОРЕННЯ МАТЕРІАЛУ 3-го КЛАСУ. ВИВЧЕННЯ ПИСЬМОВОГО МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ В МЕЖАХ 1000

Урок 12. ПИСЬМОВЕ МНОЖЕННЯ НА ДВОЦИФРОВЕ ЧИСЛО. ЗАДАЧІ НА ЗАСТОСУВАННЯ ДІЇ МНОЖЕННЯ

Мета: закріпити вміння учнів виконувати письмове множення на двоцифрове число; розвивати мислення, вміння аналізувати задачі, творчо працювати над ними; виховувати інтерес до предмета.

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. КОНТРОЛЬ, КОРЕКЦІЯ І ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання

2. Усні обчислення

Гра «Ланцюжок»

• До числа 270 додати 100; відняти 300; зменшити на 60; зменшити в 5 разів; збільшити в 9 разів; відняти 8; збільшити в 10 разів; збільшити на 700. Що вийшло? (800)

Гра «Числовий безлад». Робота в групах

— Розселіть вирази в «будиночки» — геометричні фігури.

Метод «Мікрофон»

Учні по черзі виходять до дошки. Пояснюють розв’язання і поселяють вирази в «будиночки» — геометричні фігури, дають визначення кожної з них. Пояснюють свій вибір.

Орієнтовні відповіді учнів

— Перший вираз я «поселяю» в круг, адже його результат 700 — кругле число.

Другий вираз «живе» в квадраті. Квадрат — це прямокутник, що має 4 однакові за довжиною сторони і 4 прямі кути...

3. Математичний диктант

— Запишіть математичні вирази. Обчисліть їх значення.

• Зменшуване 400, від’ємник — добуток чисел ЗО і 2.

• Перший доданок — частка чисел 600 і 6, другий доданок — добуток чисел 90 і 10.

• Перший множник 25, другий — частка чисел 300 і 100.

• Суму чисел 15 і 20 збільшити в 2 рази.

• Від добутку чисел 12 і 6 відняти частку чисел 9 і 1.

• Ділене 72, дільник — частка чисел 8 і 8.

Відповіді: 400 - 30 ∙ 2 = 340; 600 : 6 + 90 ∙ 10 = 1000; 25 ∙ (300 : 100) = 75; (15 + 20) ∙ 2 = 70; 12 ∙ 6 - 9 : 1 = 63; 72 : (8 : 8) = 72.

III. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

1. Розв'язування виразів (завдання 112, з коментуванням)

Учні записують вирази, знаходять їх значення.

85 – 78 = 29    

56 : (14 - 6) = 7

2. Розв'язування задачі (усно)

Завдання 713

— Як знайти частину числа?

18 : 9 = 2 (кг) води

3. Фронтальна робота. Виконання письмового множення з поясненням (завдання 114)

4. Фізкультхвилинка

Один, два — руки вище, вище голова.

Три, чотири — руки тихо опустили.

П’ять, шість, сім — стати тихо всім.

5. Робота над задачею (завдання 116)

— Скільки часу витрачає батько на дорогу до місця роботи і назад, якщо буде їздити автобусом?

— Скільки часу витрачає батько на дорогу до місця роботи і назад, якщо буде їздити на метро?

— На скільки менше часу витратить батько на дорогу до місця роботи і назад за 7 днів, якщо буде їздити тільки на метро?

Розв’язання

1) 56 ∙ 2 = 112 (хв) — витрачає батько на дорогу на автобусі за 1 день;

2) 28 ∙ 2 = 56 {хв) — витрачає батько на дорогу на метро за 1 день;

3) 112 - 56 = 56 (хв) — економить батько за 1 поїздку на метро за 1 день;

4) 56 ∙ 7 = 392 (хв) = 6 год 32 хв — менше часу витратить батько на дорогу до місця роботи і назад за 7 днів, якщо буде їздити тільки на метро.

— Чи можна розв’язати задачу іншим способом?

(56 - 28) ∙ 2 ∙ 7 = 392 (хв), або 6 год 32 хв

6. Колективна робота над завданням 115

Учні розглядають малюнок, дають відповіді на запитання.

Маса одного ящика масла 40 : 5 = 8 кг;

трьох ящиків 8 ∙ 3 = 24 кг;

двох ящиків 8 ∙ 2 = 16 кг.

7. Обчислення виразів за зразком (завдання 117)

— Яка остача може бути при діленні на 5? (1; 2; 3; 4); на 7? (1; 2; 3; 4; 5; 6). Діти повторюють, що остача завжди менша за дільник.

IV. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Завдання 118; 119 (с. 19).

V. ПІДСУМОК УРОКУ

— Молодці! Я вам вдячна за сьогоднішній урок! Ви дуже гарно працювали.

— Що ви запам’ятали?

— Що здалося складним?






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.