Математика 4 клас I семестр - Розробки уроків - за підручником М. В. Богдановича - 2015 рік

ПОВТОРЕННЯ МАТЕРІАЛУ 3-го КЛАСУ. ВИВЧЕННЯ ПИСЬМОВОГО МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ В МЕЖАХ 1000

Урок 1. НУМЕРАЦІЯ ТРИЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ. ТАБЛИЧНЕ МНОЖЕННЯ. ЗАДАЧІ НА ЗВЕДЕННЯ ДО ОДИНИЦІ

Мета: ознайомити учнів з підручником математики для 4-го класу; повторити спосіб нумерації чисел у межах 1000; зосередити увагу учнів на значенні цифр у числі залежно від місця в запису числа; повторити зв'язок дій додавання і множення; вдосконалювати вміння розв'язувати задачі на зведення до одиниці; розвивати мислення; виховувати інтерес до предмета.

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

— Дзвоник покликав нас на урок математики. Ми продовжимо захопливу подорож країною цариці наук. Нашим незмінним помічником буде підручник.

Учитель розповідає про зміст уроків математики в 4-му класі, ознайомлює з новим підручником, його структурою. Звертає увагу на оформлення переднього і заднього форзаців. Учні розглядають умовні позначення.

III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

— Порівняйте записані числа: 9; 99; 999.

— Що ви можете про них сказати?

— Це найбільше одноцифрове, двоцифрове і трицифрове числа.

• 9 одиниць розряду одиниць.

• 9 одиниць розряду десятків.

• 9 одиниць розряду сотень.

— Скільки всього існує різних трицифрових чисел?

— Так як найбільше трицифрове число 999, а найбільше двоцифрове число — 99, то всього 900 чисел.

— Назвіть найменше двоцифрове число (10); трицифрове число (100).

— Чому дорівнює добуток найбільшого одноцифрового та найменшого трицифрового чисел? (9 ∙ 100 = 900); найменшого двоцифрового та найменшого трицифрового чисел? (10 ∙ 100 = 1000 — найменше чотирицифровечисло.)

IV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ми повторимо нумерацію трицифрових чисел, табличне множення, задачі на зведення до одиниці.

V. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

1. Робота за підручником (с. 3)

Завдання 1. Колективна робота

— Розгляньте зображення пучків паличок і окремих паличок.

— Що зображує один великий пучок паличок? (Сотні)

— Менший пучок паличок? (Десятки)

— Назвіть число, зображене на малюнку. (422)

— Назвіть попереднє число; наступне до даного. (421; 423)

Гра «Ланцюжок»(завдання 2)

— Учні читають числа, називаючи, скільки в кожному з них сотень, десятків, одиниць. Називають найбільше й найменше числа.

2. Робота в групах

1-ша група (дівчата) — записати числа в порядку зростання;

2-га група (хлопці) — записати числа в порядку спадання.

Взаємоперевірка в групах.

3. Практична робота (завдання 3)

Діти креслять у зошиті таблицю, записують числа, читають їх.

4. Гра «Будь уважним!»

— Подивіться уважно на числа і згадайте, де ви з ними зустрічалися?

7; 14; 21; 28; 35; 42; 49; 56; 63; 70.

(Відповіді до таблиці множення числа 7.)

— Згадайте, що називається множенням? (Це додавання однакових доданків.)

5. Гра «Голосуємо ногами»

Учитель читає приклади на додавання. Якщо додавання неможливо замінити множенням, діти тупають ногами. Пояснюють, який доданок «зайвий».

6. Складання й розв'язування задач

Завдання 4

Діти складають і розв’язують задачі різних видів на множення й ділення із числом 7.

7. Фізкультхвилинка

8. Робота над задачами на зведення до одиниці

Завдання 5

Діти колективно складають задачу.

У шкільній їдальні за 7 днів витратили 42 кг картоплі. Скільки кілограмів картоплі витратять за 5 днів, якщо щоденна витрата буде однакова?

7 дн. — 42 кг

5 дн. — ?

— Чи можна відразу відповісти на питання задачі? Чому?

— Як знайти щоденну витрату?

— Якою дією відповімо на питання задачі? Чому обрали множення? (Повторюються однакові доданки.)

Діти записують розв’язання задачі, один учень працює біля дошки.

1) 42 : 7 = 6 (кг) — щоденна витрата картоплі;

2) 6 ∙ 5 = 30 (кг) — картоплі витратили за 5 днів.

Самостійна робота з наступною взаємоперевіркою (завдання 7(1))

1) У холодильнику Кота в чоботях зберігається 24 кг помідорів, а моркви у 8 разів менше. Скільки всього кілограмів моркви зберігається в холодильнику Кота в чоботях?

24 : 8 = 3 (кг) — моркви.

Творча робота над задачею (завдання 7 (2))

Учні складають умову до другої частини задачі та розв’язують її колективно. Потім порівнюють задачі.

— Змініть питання так, щоб задача розв’язувалась відніманням. (На скільки кілограмів більше помідорів, ніж моркви, було в холодильнику?)

9. Робота над задачею з буквеними даними (завдання 8)

— Який це вид задачі? (На зведення до одиниці)

— Чи зможемо ми відразу відповісти на питання завдання? Чому? (Потрібно дізнатися витрату палива за 1 годину.)

2 год — а л

? — 56 л

а : 2 (л) пального витратив трактор за 1 годину роботи;

56 : (а : 2) — годин; якщо а = 14, то 56 : (14 : 2) = 8 годин.

10. Самостійна робота з подальшою взаємоперевіркою в парах (завдання 6)

— Розгляньте уважно приклади № 6. Згадайте порядок дій у прикладах з дужками і без дужок. Обчисліть приклади.

Самоперевірка з дошки.

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Завдання 9; 10 (с. 4).

VII. ПІДСУМОК УРОКУ

— Чого вчилися на сьогоднішньому уроці?

— Що найбільше сподобалося?

— Що здалося складним?





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити