Математика 4 клас I семестр - Розробки уроків - за підручником М. В. Богдановича - 2015 рік

НУМЕРАЦІЯ БАГАТОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ

Урок 23. ЧИТАННЯ І ЗАПИС П'ЯТИЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 20 000. ПИСЬМОВЕ ДОДАВАННЯ ТРИЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ. ЗАДАЧІ НА ЗНАХОДЖЕННЯ НЕВІДОМОГО ЗА ДВОМА РІЗНИЦЯМИ

Мета: формувати в учнів уміння читати і записувати числа у межах 20 000; повторити правило додавання трицифрових чисел; вчити розв'язувати задачі на знаходження третього доданка; розвивати мислення; виховувати інтерес до предмета.

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. КОНТРОЛЬ, КОРЕКЦІЯ І ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання

2. Усна лічба

• Лічба в межах 10 000.

• Прочитайте числа, записані на дошці. Назвіть, скільки всього одиниць позначає названа цифра в запису кожного числа.

Цифра 7 — 17 083; 70 345; 275.

Цифра 2 — 248; 320 047; 123 621.

Цифра 9 — 190 780; 495; 39 031.

• Прочитайте числа і визначте, скільки одиниць кожного розряду в цих числах: 5378; 3726; 9705. Назвіть, скільки в кожному з цих чисел усього одиниць, десятків, сотень, тисяч.

• Полічіть від 7998 до 8005.

• Скільки сотень у числі 3800? Скільки метрів у 3800 см?

• Назвіть найменше та найбільше чотирицифрові числа. (1000, 9999)

3. Математичний диктант

• Запишіть числа сім тисяч п’ять, дві тисячі дев’ятсот, чотири тисячі п’ятсот двадцять вісім.

• Запишіть цифрами числа: 1 тис. 8 сот. 3 од.; 5 тис. 5 дес; 7 тис. 8 од.

• Розкладіть числа на розрядні доданки; 7825; 4082; 71 204.

III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

— Назвіть найбільше чотирицифрове число. (9999)

— Як отримати наступне число? (Додати 1, отримаємо 10 000.)

— Назвіть число, яке передує 10 001.

— 10 000 — найменше п’ятицифрове число.

IV. РОБОТА НАД НОВИМ МАТЕРІАЛОМ

1. Робота за підручником

Завдання 206 (фронтально)

Учні називають числа від 10 000 до 10 020.

Завдання 207

— Розгляньте таблицю, прочитайте записані у ній числа («ланцюжком»).

— Що нового помітили в цій таблиці? (Новий розряд)

— Щоб прочитати п’ятицифрове число, спочатку потрібно сказати, скільки в ньому тисяч, а потім — скільки одиниць. Але слово «одиниць» не вимовляється.

Колективна робота (завдання 208)

Учні розкладають числа на розрядні доданки.

12 483 = 10 000 + 2000 + 400 + 80 + 3

16 500 = 10 000 + 6000 + 500

18 302 = 10000 + 8000 + 300 + 2

17 050 = 10000 + 7000 + 50 14 006 = 10000 + 4000 + 6

19 013 = 10000 + 9000 + 10 +3

Запис п'ятицифрових чисел «ланцюжком» (завдання 209)

Слід нагадати, що після слова «тисяч» має бути записано три розряди І класу: 12 755; 15 080; 18 008.

— Одиниці яких розрядів відсутні в числах? (15 080 — сотні, одиниці; 18 008 — сотні, десятки)

2. Фізкультхвилинка

V. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

1. Повторення письмового додавання трицифрових чисел

Завдання 210 (1) (фронтально)

—  Виконуючи перше завдання, згадайте алгоритм письмового додавання.

1) При додаванні трицифрових чисел одиниці записують під одиницями, десятки під десятками, сотні під сотнями.

2) Додавати починають з одиниць. До 5 одиниць додати 6, отримуємо 11 — це 1 десяток і 1 одиниця; 1 одиницю записуємо під одиницями, а один десяток запам’ятовуємо.

3) Додаємо десятки. До 7 десятків додати 0 десятків, отримуємо 7 десятків і ще 1 десяток, отримуємо 8 десятків. Записуємо під десятками.

4) Додаємо сотні. До 4 сотень додати 2 сотні, отримуємо 6 сотень.

Записуємо число 6 під сотнями. Сума: 681.

2. Самостійна робота з наступною взаємоперевіркою

3. Робота над задачами

Завдання 211

Фронтально складається план розв’язання задачі. Розв’язання учні записують самостійно.

1) 127 + 93 = 220 (км) — проїхали два автобуси;

2) 250 - 220 = 30 (км) — відстань між автобусами;

250 - (127 + 93) = 30 (км)

Взаємоперевірка в парах.

Складання задачі за коротким записом (завдання 212)

У три овочеві кіоски завезли 155 кг картоплі. В перший кіоск завезли 52 кг, у другий — на 4 кг менше, ніж у перший. Скільки кілограмів картоплі завезли в третій кіоск?

1) 52 - 4 = 48 (кг) — завезли в другий кіоск;

2) 52 + 48 = 100 (кг) — завезли в перший і в другий кіоски;

3) 155 - 100 = 55 (кг) — завезли в третій кіоск.

155 - (52 - 4 + 52) = 55 (кг)

4. Робота над нерівностями (завдання 213, усно)

5. Завдання для допитливих «Банк математичних цікавинок»

Завдання 214

1) 68 - 4 = 64 (уч.);

2) 64 : 2 = 32 (уч.) — в одному класі;

3) 32 + 4 = 36 (уч.) — в іншому класі.

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Завдання 215; 216 (с. 34—35).

VII. ПІДСУМОК УРОКУ

— Розкажіть, що ви запам’ятали про п’ятицифрові числа.

— Хто був найбільш активним на уроці?

— Що викликало у вас найбільший інтерес?






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.