Математика 4 клас I семестр - Розробки уроків - за підручником М. В. Богдановича - 2015 рік

НУМЕРАЦІЯ БАГАТОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ

Урок 24. ЧИТАННЯ І ЗАПИС ТРИЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 20 000. ПИСЬМОВЕ ВІДНІМАННЯ ТРИЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ. ЗАДАЧІ НА ДВІ ТА ТРИ ДІЇ

Мета: формувати в учнів уміння читати і записувати п'ятицифрові числа в межах 20 000; повторити прийоми письмового віднімання трицифрових чисел; удосконалювати вміння розв'язувати задачі; розвивати мислення; виховувати інтерес до предмета.

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. КОНТРОЛЬ, КОРЕКЦІЯ И ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання

2. Усна лічба

• Скільки всього тисяч, сотень, десятків в числах: 238 856; 71 493?

• Полічіть від 2999 до 3007; від 12 993 до 13 005.

• Назвіть «сусідів» чисел:

1999 (1998,2000); 13 900 (13 899,13 901); 2660 (2659,2661)

3. Математичний диктант

— Запишіть тільки відповіді.

• Сума чисел 127 и 223.

• Різниця чисел 1000 и 250.

• У скільки разів 87 кг більше 29 кг?

• Різницю чисел 560 и 430 збільшити в 6 разів.

• Знайти половину 900.

• Знайти сьому частину суми чисел 250 и 240.

• Сторона квадрата 19 см. Чому дорівнює периметр квадрата?

• Суму чисел 44 и 56 помножити на різницю чисел 44 и 39.

• Довжина тіла ведмедя 2 м, він коротший за кита у 18 разів. Яка довжина тіла кита?

Відповіді: 350; 750; 3; 780; 450; 70; 76; 500; 36 м.

4. Робота в групах. Позмагаймось!

— Знайдіть значення виразів — і ви дізнаєтеся назву одного з найбільш відомих заповідників України (Асканія Нова).

III. РОБОТА НАД НОВИМ МАТЕРІАЛОМ

1. Робота за підручником

Завдання 217(1) (фронтально)

Завдання 217(2) (запис чисел з коментуванням)

Завдання 218

Учні пояснюють, як можна отримати число 20 000.

Лічба десятками тисяч до 100 000 та у зворотньому порядку (завдання 219)

2. Фізкультхвилинка

Працювати перестали

І тепер всі дружно встали.

Будемо відпочивати,

Нумо, вправу починати!

Руки вгору, руки вниз

І легесенько пригнись.

Покрутились, повертілись,

На хвилинку зупинились.

Пострибали, пострибали,

Раз — присіли, другий — встали.

Всі за парти посідали.

IV. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

1. Письмове віднімання трицифрових чисел

Учні повторюють алгоритм письмового віднімання.

— При відніманні трицифрових чисел одиниці записують під одиницями, десятки під десятками, сотні під сотнями. Віднімати починають з одиниць. Від однієї одиниці не можна відняти дві одиниці. Тому беремо один десяток із семи десятків. Над цифрою сім ставимо крапку. Один десяток замінимо десятьма одиницями та ще 1 одиниця, буде 11. Від 11 відняти 2 буде 9. Записуємо під одиницями. Від 6 десятків відняти 2 десятки, буде 4 десятки. Записуємо під десятками. Від 6 сотень відняти 3 сотні, буде 3 сотні. Записуємо під сотнями.

Відповідь: 349.

2. Розв'язування прикладів з коментуванням

Завдання 220 (1)

3. Самостійна робота

Діти самостійно розв’язують приклади з подальшою взаємоперевіркою в парах.

На дошці записані відповіді.

— Знайдіть «зайве» число: 380; 617; 489; 197; 389.

4. Робота над задачами

Завдання 221

Учні складають задачу за малюнком та розв’язують її.

Кіт повертався додому від озера до лісу та дорогою зустрів жабеня, яке поверталося на озеро з лісу. До місця зустрічі кіт пройшов 409 м, а жабеня про- стрибало на 68 м менше. Яка відстань від лісу до озера?

1) 409 - 68 = 341 (м) — прострибало жабеня;

2) 409 + 341 = 750 (м) — відстань від лісу до озера.

409 + (409 - 68) = 750 (м)

Завдання 222

Розв’язання задачі записується на дошці і в зошитах окремими діями.

1) 800 : 4 ∙ 1 = 200 (кг) — першого дня;

2) 200 + 120 = 320 (кг) — другого дня;

3) 200 + 320 = 520 (кг) — першого і другого дня;

4) 800 - 520 = 280 (кг)

5. Геометричний матеріал

Завдання 223

— Скільки трикутників зображено на малюнку?

— Які сторони трикутника ABC перетинає відрізок КМ?

— Виміряйте сторони трикутника ABC та знайдіть його периметр.

АВ = 32 мм; ВС = 32 мм; АС = 30 мм

Р∆АВС = 32 + 32 + 30 = 94 мм = 9 см 4 мм

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Завдання 224; 225 (с. 36).

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

— Що нового дізналися на сьогоднішньому уроці?

— Що було цікавого на уроці?

— Який вид роботи видався складним для вас?

— Якими будуть ваші побажання на наступний урок?






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.