Математика 4 клас I семестр - Розробки уроків - за підручником М. В. Богдановича - 2015 рік

НУМЕРАЦІЯ БАГАТОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ

Урок 27. НУМЕРАЦІЯ ШЕСТИЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ. ЧИТАННЯ І ЗАПИС ШЕСТИЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ. ПОВТОРЕННЯ ПИСЬМОВОГО ДІЛЕННЯ НА ОДНОЦИФРОВЕ ЧИСЛО. ЗАДАЧІ НА ЗНАХОДЖЕННЯ ЧИСЛА ЗА ЗНАЧЕННЯМ ЙОГО ДРОБУ

Мета: формувати в учнів уміння читати і записувати шестицифрові числа в межах 200 000, розкладати їх на розрядні доданки; закріплювати обчислювальні навички та вміння розв'язувати задачі; розвивати мислення; виховувати інтерес до предмета.

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. КОНТРОЛЬ, КОРЕКЦІЯ І ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання

2. Математичний диктант

— Запишіть цифрами числа: п’ять тисяч сто двадцять три; шістдесят дві тисячі п’ятсот вісім; сімдесят дві тисячі чотири; сорок три тисячі три.

— Запишіть «сусідів» числа 50 000.

— Порівняйте числа:

• Збільште частку чисел 90 та 18 у 16 разів.

• Зменшіть добуток чисел 24 і 4 у 8 разів.

• Збільште різницю чисел 87 і 48 у 2 рази.

• Різницю чисел 59 і 38 збільшіть на різницю чисел 48 і 32.

Відповіді: 90 : 18 ∙ 16 = 80; 24 ∙ 4 : 8 = 12; (87 - 48) ∙ 2 = 78; (59 - 38) + (48 - 32) = 37.

III. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником

— Назвіть попереднє і наступне числа для чисел: 31 801 (31 800; 31 802); 19 820 (19 819; 19 821).

Завдання 246

— З’ясуйте, які розряди становлять окремі ґудзики (одиниці), смужки (десятки), зв’язки (сотні), пакети (тисячі), коробки (десятки тисяч).

Відповідь: 68 548 ґудзиків.

Колективна робота (завдання 247, за зразком)

— Назвіть найбільше п’ятицифрове число (99 999).

Пояснення вчителя

— Назвіть наступне число (100 000). Це найменше шестицифрове число. Якщо до 100 тисяч додати один, отримаємо число сто тисяч один. Наступне число сто тисяч два, потім — сто тисяч три і т. д.

Завдання 250. Розкладання чисел на розрядні доданки

Перед виконанням вправи можна ознайомити учнів зі зразком:

183 248 = 100 000 + 80 000 + 3000 + 200 + 40 + 8.

Записи виконуються на дошці і в зошитах паралельно.

Робота з таблицею (завдання 249)

Діти розглядають таблицю, з’ясовують, що спільного у записаних у таблиці числах. Аналізують їх розрядний склад.

Зразок міркувань: у числі 100 001 міститься одна сотня тисяч, відсутні одиниці розряду десятків тисяч, одиниці розряду одиниць тисяч, одиниці розряду сотень, одиниці розряду десятків, є 1 одиниця.

Завдання 257 (самостійно з подальшою взаємоперевіркою в парах)

2. Фізкультхвилинка

IV. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ, УЗАГАЛЬНЕННЯ МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

1. Повторення письмового ділення

Завдання 252 (1) (колективно)

Завдання 252 (2) (самостійно)

2. Робота над задачею

Завдання 253

Учні вивчають задачу за підручником, складають план її розв’язання. Розв’язання записують самостійно.

План розв’язання задачі

1) Скільки груш у саду?

2) Скільки яблунь у саду?

3) Скільки груш і яблунь у саду?

4) Скільки слив у саду?

1) 864 : 4 = 216 (груш) — у саду;

2) 864 : 3 = 288 (яблунь) — у саду;

3) 216 + 288 = 504 (д.) — груш і яблунь у саду;

4) 864 - 504 = 360 (слив) — у саду.

3. Завдання для допитливих «Банк математичних цікавинок»

Завдання 255 (колективно)

• Запиши всі трицифрові числа, в кожному з яких сума цифр дорівнює числу 3. (111; 102; 120; 210; 201; 300)

• 3 книги випала частина сторінок. Перша з них має номер 165, а номер останньої сторінки записується тими ж цифрами, але в зворотному порядку. Скільки сторінок випало? (561 - 165 = 396 (стор.); 396 - 1 = 395 (стор.))

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Завдання 254; 256 (с. 40).

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

— Що вдавалося на сьогоднішньому уроці?

— Над чим ще слід попрацювати на наступному уроці?






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.