Математика 4 клас I семестр - Розробки уроків - за підручником М. В. Богдановича - 2015 рік

НУМЕРАЦІЯ БАГАТОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ

Урок 32. ЗБІЛЬШЕННЯ (зменшення) ЧИСЛА В 10; 100; 1000 РАЗІВ. ЧИТАННЯ І ЗАПИС БАГАТОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ. ЗАДАЧІ НА ПРОПОРЦІЙНЕ ДІЛЕННЯ. САМОСТІЙНА РОБОТА

Мета: узагальнити правила знаходження числа повних десятків, сотень, тисяч, десятків тисяч в багатоцифрових числах; учити збільшувати (зменшувати) числа у 10; 100; 1000 разів, читати і записувати багатоцифрові числа; вдосконалювати вміння розв'язувати задачі; підготувати учнів до контрольної роботи.

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. КОНТРОЛЬ, КОРЕКЦІЯ І ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання

2. Математичний диктант

— Запишіть числа.

• Двісті сорок одиниць другого класу.

• Сімсот сімнадцять одиниць другого класу і п’ятсот сімдесят чотири одиниці першого класу.

• Шістнадцять одиниць другого класу і шістдесят одиниць першого класу.

• Триста двадцять одиниць другого класу і вісімдесят три одиниці першого класу.

• 2 тисячі 820 одиниць, 16 тисяч 5 одиниць, 48 тисяч 12 одиниць, 574 тисячі. Завдання 294 (фронтально, з аналізом розрядного складу одного-двох чисел)

III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Фронтальна робота

На основі запису порівняйте сусідні розрядні одиниці: одиницю — з одиницею тисяч, десяток — з десятком тисяч, сотню — із сотнею тисяч.

— Зі скількох десятків складається кожне число: 100,1000,10 000,100 000?

На дошці — запис.

— Поясніть, як отримали кожну форму запису числа 246 853. Скільки цифр потрібно відкинути, щоб визначити число повних десятків, сотень, тисяч, десятків тисяч?

— Яку дію потрібно виконати, щоби: збільшити число в 100, 1000 разів? зменшити в 100,1000 разів?

— Визначте число десятків, сотень, тисяч, десятків тисяч, сотень тисяч в числах (метод «Мікрофон»).

578 445; 336 628; 759 187.

2. Фізкультхвилинка

IV. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

1. Самостійне виконання завдання

Завдання 298 (з подальшою взаємоперевіркою)

2. Робота над задачами

Завдання 299 (колективно)

I спосіб

1) 240 : 10 = 24 (гар.) — мав розв’язувати Буратіно щоденно;

2) 24 - 2 = 22 (гар.) — розв’язував Буратіно щоденно;

3) 22 ∙ 10 = 220 (гар.) — розв’язав Буратіно за 10 днів.

(240 : 10 - 2) ∙ 10 = 220 (гар.)

II спосіб

1) 2 ∙ 10 = 20 (гар.) — менше розв’язав Буратіно за 10 днів;

2) 240 - 20 = 220 (гар.) — розв’язав Буратіно за 10 днів;

240 - (2 ∙ 10) = 220 (гар.)

Завдання 300

Після детального аналізу учні розв’язують задачу самостійно. Один учень працює за дошкою. Самоперевірка з дошки.

1) 120 : 4 = 30 (раз.)

2) 3 ∙ 30 = 90 (кг)

Завдання 302

1) 15 000 : 5 = 3000 (раз.);

2) 7 ∙ 3000 = 21 000 (кг) соломи.

V. САМОСТІЙНА РОБОТА

1 варіант

1. Розв’яжи задачу.

200 л виноградного соку розлили у 50 великих і 25 маленьких банок. У велику банку вміщується 3 л. Яка місткість менших банок?

2. Обчисли вирази.

2 варіант

1. Розв’яжи задачу.

Дві художниці розписали 320 сувенірів. Перша розписувала 4 дні по 30 сувенірів щодня. Скільки сувенірів за день розписувала друга художниця, якщо вона працювала 5 днів?

2. Обчисли вирази.

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Завдання 303; 304 (с. 47-48).

VII. ПІДСУМОК УРОКУ

— Над чим міркували сьогодні на уроці?

— Що вдалося зробити найкраще?

— Над чим ще потрібно попрацювати?





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити