Математика 4 клас I семестр - Розробки уроків - за підручником М. В. Богдановича - 2015 рік

НУМЕРАЦІЯ БАГАТОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ

Урок 33. ДЕСЯТКОВА СИСТЕМА ЧИСЛЕННЯ. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ РІВНЯНЬ. ЗАДАЧІ НА ТРИ ДІЇ

Мета: узагальнити уявлення учнів про десяткову систему числення, правила читання і запису багатоцифрових чисел; ознайомити із записом чисел римськими цифрами; повторити способи розв'язування рівнянь; провести підготовку до контрольної роботи.

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. КОНТРОЛЬ, КОРЕКЦІЯ І ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ

1. Аналіз самостійної роботи

Аналіз допущених помилок та розв’язування аналогічних виразів і задач.

2. Усні обчислення. Гра «Хто швидше?»

3. Математичний диктант

Математичний диктант

— Запишіть числа, в яких:

• 5 сотень тисяч, 3 десятки тисяч, 2 одиниці тисяч, 4 сотні, 7 одиниць; 30 одиниць II класу, 40 одиниць І класу;

• 1 сотня тисяч, 1 десяток тисяч, 8 одиниць тисяч, 4 сотні, 7 десятків, 3 одиниці.

(532 407; 30 040; 118 473)

Самоперевірка — за записом на дошці.

— Прочитайте числа в такому порядку: чотирицифрові; п’ятицифрові; шестицифрові.

84 037; 60 704; 455; 4075; 1507; 250 743; 761 245.

— Назвіть, скільки всього одиниць позначає цифра в запису кожного з чисел:

цифра 7 — 17 083; 70 345; 275;

цифра 2 — 248; 320 047; 123 621;

цифра 9 — 190 780; 495; 39 031.

III. РОБОТА НАД НОВИМ МАТЕРІАЛОМ

1. Робота за підручником

Завдання 305 (фронтально)

Завдання 306

— Прочитайте текст завдання. (Можна розподілити текст на окремі частини — абзаци.)

Перевірка рівня засвоєння учнями прочитаного тексту — за допомогою контрольних питань.

— Які числа називають натуральними?

— Яке натуральне число найменше?

— Чи існує найбільше натуральне число?

— Чому система числення, якою ми користуємося, називається десятковою?

— Назвіть розряди, які утворюють клас тисяч.

— Назвіть лічильну одиницю першого (другого) класу.

— Як прочитати багатоцифрове число?

— Наведіть приклади зміни значення цифри в записі числа залежно від місця, що вона займає.

— Знайдіть у тексті підручника, як читають багатоцифрові числа.

— Прочитайте, що говориться в тексті про класи одиниць (тисяч).

— Продовжіть речення:

• Лічба починається з...

• Натуральний ряд чисел...

• Десять одиниць становлять...

• Десять десятків складають...

• При читанні чисел називають...

• Щоб отримати число, яке йде за даними, потрібно...

Завдання 307; 308 (фронтально)

2. Фізкультхвилинка

3. Ознайомлення з римськими цифрами

Завдання 309 (фронтально)

IV. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

1. Розв'язування рівнянь

Завдання 310 (1) (усно)

Завдання 320 (2) (самостійно з наступною взаємоперевіркою в парах)

2. Робота над задачею

Завдання 311

— Ознайомтеся зі змістом задачі. Повторіть її за короткою умовою.

Міркування. Щоб відповісти на питання задачі, потрібно дізнатися, скільки всього кілограмів розклали в менші ящики. Для цього потрібно від загальної кількості слив відняти кількість слив, розкладених у великі ящики. Скільки слив розклали у великі ящики, дізнаємося, помноживши 16 на 20.

1) 16 ∙ 20 = 320 (кг) — слив розклали у великі ящики;

2) 428 - 320 = 108 (кг) — слив розклали в менші ящики;

3) 108 : 12 = 9 (кг) — слив клали в менший ящик.

3. Робота в парах (завдання 312)

Відповіді: 1001; 1010; 1100; 2000.

4. Гра «Поміркуй!»

• Падаючи з п’ятого 5 поверху, Аліса нарахувала 100 сходинок. Скільки сходинок вона б нарахувала, падаючи з другого поверху? (25 сходинок)

• Порівняйте, не обчислюючи.

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Завдання 313; 314 (с. 50-51).

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

— Давайте пригадаємо, чого ми вчилися сьогодні на уроці.

— Зроблено дуже багато! Ви молодці! Впевнена, що успішно впораєтеся із контрольною роботою.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.