Математика 4 клас I семестр - Розробки уроків - за підручником М. В. Богдановича - 2015 рік

НУМЕРАЦІЯ БАГАТОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ

Урок 37. ЗАМІНА ОДНИХ ОДИНИЦЬ ВИМІРЮВАННЯ ДОВЖИНИ І МАСИ ІНШИМИ. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ

Мета: формувати в учнів уміння замінювати одні одиниці вимірювання довжини і маси іншими; закріплювати уявлення про обернені задачі; вдосконалювати навички усних і письмових обчислень; розвивати мислення; виховувати інтерес до предмета.

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. КОНТРОЛЬ, КОРЕКЦІЯ І ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання

2. Бліцопитування

• Скільки сантиметрів у дециметрі? у метрі?

• Скільки разів потрібно взяти по 20 см, щоб отримати 1 м?

• Скільки разів потрібно взяти по 50 г, щоб отримати 200 г?

• Скільки разів потрібно взяти по 2 см, щоб отримати 2 м?

— Доберіть потрібні одиниці вимірювання маси.

слон — 5... (т)    

яблуко — 150... (г)

портфель — 3... (кг)

мішок картоплі — 2... (ц)

3. Математичний диктант

• Запишіть цифрами числа, в яких:

346 од. класу тисяч і 283 од. класу одиниць; 527 одиниць класу тисяч; 40 одиниць класу тисяч і 120 одиниць класу одиниць.

• Записати число, що складається з одинадцяти тисяч, одинадцяти сотень, одинадцяти одиниць.

• Запишіть числа, які почуєте.

Діаметр екватора Землі 12 756 км; найбільша висота над рівнем моря — гора Еверест — 8 848 м, найбільша глибина — Маріанська западина — нижче рівня моря на 11 033 м.

III. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

1. Повторення таблиць вимірювання довжини і маси (фронтально)

— Назвіть одиниці вимірювання маси від більшої до меншої.

— Назвіть одиниці вимірювання довжини від більшої до меншої.

Робота в парах (завдання 338, з вибірковою перевіркою)

2. Розв'язання нерівностей (завдання 282, колективно)

— Щоб нерівність 120 - х < 95 була правильною, потрібно вибрати такі значення букви х, які були б більшими за 25. Це числа 30 і 35.

3. Самостійна робота (завдання 341)

1 варіант — верхній рядок:

420 : 7 = 60; 200 : 4 = 50; 48 000 : 8 : 3 = 2000; 180 + 20 ∙ 5 = 280.

2 варіант — нижній рядок:

50 ∙ 8 = 400; 300 ∙ 5 = 1500; 30 ∙ 7 + 3 = 213; 300 + 300 : 2 = 450.

4. Фізкультхвилинка

5. Робота над задачами

Завдання 340

Колективне складання короткої умови задачі.

100 кг — 18 кг

900 кг — ?

Самостійне розв’язування задачі з подальшою взаємоперевіркою в парах.

900 : 18 ∙ 100 = 5000 (кг)

Завдання 342

— Самостійно прочитайте задачу. Складіть короткий запис до неї.

— Проаналізуйте задачу від питання за коротким записом. Складіть план розв’язання задачі. (Колективне розв’язування задачі з записом на дошці і в зошитах.)

1) 16 + 19 = 35 (кг) — ягід усього зібрали;

2) 35 : 7 = 5 (ящ.)

(16 + 19) : 7 = 5 (ящ.)

— Складіть обернені задачі. (В обернених задачах одне з даних чисел приймається за невідоме.) Стисло запишіть обернені задачі. Одну з них розв’яжіть.

Задача 1 (обернена)

З двох вишень зібрали 5 ящиків ягід по 7 кг кожен. Скільки кілограмів ягід зібрали з другої вишні, якщо з першою зібрали 16 кг?

1) 7 ∙ 5 = 35 (кг) — ягід усього зібрали;

2) 35 - 16 = 19 (кг) — ягід зібрали з другої вишні.

(7 ∙ 5) - 16 = 19 (кг)

Задача 2 (обернена)

З однієї вишні зібрали 16 кг ягід, а з другої — 19 кг. Усі ягоди розклали порівну в 5 однакових ящиків. Яка маса одного ящика?

1) 16 + 19 = 35 (кг) — ягід усього зібрали;

2) 35 : 5 = 7 (кг) — ягід в одному ящику.

(16 + 19) : 5 = 7 (кг)

Завдання 343

— Прочитайте задачу. (Уточніть значення слів-термінів. З’ясуйте, кому з учнів доводилося спостерігати за приготуванням розчину або брати участь у цьому процесі.)

— Приймемо 8000 кг цементу за одну частину.

1) 8000 ∙ 2 = 16 000 (кг) — потрібно піску;

2) 8000 ∙ 4 = 32 000 (кг) — потрібно щебеню.

Завдання 344

— Ознайомтеся з умовою задачі.

— Складіть коротку умову та розв’яжіть задачу самостійно.

Один учень працює біля дошки. Решта — у зошитах. Самоперевірка з дошки.

Завдання 345

— Ознайомтеся з умовою задачі. Порівняйте текст задачі з її коротким графічним записом. Розв’яжіть задачу самостійно, користуючись планом.

1) Скільки літрів молока дала б корова за два удої, якби вранці дала молока стільки, скільки і ввечері?

2) Скільки літрів молока дала корова ввечері?

3) Скільки літрів молока дала корова вранці?

1) 25 - 3 = 22 (л);

2) 22 : 2 = 11 (л);

3) 11 + 3 = 14 (л).

Завдання 346 (колективно)

Завдання 347 (самостійно з наступною взаємоперевіркою в парах)

120 : 4 ∙ 3 = 90 (кг)

IV. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Завдання 348; 349 (с. 55).

V. ПІДСУМОК УРОКУ

— Що повторили сьогодні на уроці?

— Які завдання сподобалися найбільше?






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.