Математика 4 клас I семестр - Розробки уроків - за підручником М. В. Богдановича - 2015 рік

ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ БАГАТОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ

Урок 41. ДІЯ ВІДНІМАННЯ. ПРАВИЛО ВІДНІМАННЯ СУМИ ВІД ЧИСЛА. ТАБЛИЧНЕ Й ПОЗАТАБЛИЧНЕ, УСНЕ І ПИСЬМОВЕ ВІДНІМАННЯ. ЗАДАЧІ, ЯКІ РОЗВ'ЯЗУЮТЬСЯ ВІДНІМАННЯМ

Мета: узагальнити уявлення учнів про дію віднімання; закріпити вміння розв'язувати задачі на віднімання; повторити прийоми письмового віднімання трицифрових чисел; розвивати мислення; виховувати інтерес до предмета.

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. КОНТРОЛЬ, КОРЕКЦІЯ І ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання

2. Усні обчислення

Гра «Хто швидше?»

1-ша група

2-га група

3-тя група

3. Математичний диктант

— Запишіть вирази, знайдіть їх значення.

• Збільшити частку чисел 90 та 18 у 16 разів.

• Зменшити добуток чисел 24 і 4 у 8 разів.

• Збільшити різницю чисел 87 і 48 у 2 рази.

• Знайти половину числа 900.

• Знайти суму чисел 127 і 223, зменшити її в 7 разів.

Відповіді: (90 : 18) ∙ 16 = 80; (24 ∙ 4): 8 = 12; (87 - 48) ∙ 2 = 78; 900 : 2 = 450; (127 + 223) : 7 = 50.

4. Гра «Будь уважним!»

— На скільки помножили кожне число?

— На скільки розділили кожне число?

III. РОБОТА НАД НОВИМ МАТЕРІАЛОМ

1. Первинне сприймання матеріалу

— Самостійно прочитайте текст завдання 383 по частинах (віднімання натуральних чисел; застосування послідовності чисел при відніманні; віднімання суми від числа).

— Як називають числа при відніманні?

— Що називають відніманням?

— Як застосувати послідовність чисел при відніманні?

— Покажіть на прикладі, як можна відняти від числа суму 28 - (7 + 9). Згадайте віднімання по частинах.

2. Робота над задачами

Самостійне читання учнями простих задач (завдання 384)

— Укажіть задачі, які розв’язуються дією віднімання. Запишіть розв’язання цих задач.

1) 800 - 70 = 730 (г) — середньодобовий приріст маси телички;

2) 36 - 22 = 14 (кг) — більше зібрали пшениці, ніж жита;

4) 40 - 8 = 32 — друге число.

5) a - b (л), якщо а = 80, b = 65, то 80 - 65 = 15 (л) бензину залишилося в бензобаку;

6) 80 - 20 = 60 — число, задумане учнем.

3. Фізкультхвилинка

Руки сонцю підставляйте,

З сонцем в піжмурки пограйте.

До вподоби нам ця гра.

Любить сонце дітвора.

Один, два — рада сонечку трава.

IV. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ, УЗАГАЛЬНЕННЯ МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

1. Розв'язування виразів

Завдання 385 (фронтально)

— Письмове віднімання чисел 487 і 259 поясніть докладно.

Завдання 386 (з коментуванням, біля дошки і в зошитах)

2. Робота над задачею

Завдання 387

— Ознайомтеся зі змістом задачі, повторіть її за коротким записом. Складіть план розв’язання задачі на основі її аналізу від питання до даних.

1) 950 - 818 = 132 (кг) — склали висівки;

2) 818 - 132 = 686 (кг)

Відповідь: на 686 кг більше отримали борошна, ніж висівок.

3. Робота в групах

— Поставте знаки «+» або «-».

— Заповніть пропуски.

Відповіді:

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Завдання 388; 389 (с. 62).

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

— Яку дію повторювали на уроці?

— Яке число називають зменшуваним?

— Що таке різниця?

— Як називають числа, які віднімають?






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.