Математика 4 клас I семестр - Розробки уроків - за підручником М. В. Богдановича - 2015 рік

ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ БАГАТОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ

Урок 44. ЗНАХОДЖЕННЯ РІЗНИЦІ У ВИПАДКУ, КОЛИ ЗМЕНШУВАНЕ МАЄ ДЕКІЛЬКА НУЛІВ. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ

Мета: ознайомити учнів з відніманням багатоцифрових чисел у випадку, коли зменшуване містить кілька нулів; закріплювати вміння застосовувати переставну властивість додавання, виконувати перевірку дій додавання і віднімання; розвивати уважність; виховувати інтерес до предмета.

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. КОНТРОЛЬ, КОРЕКЦІЯ І ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання

2. Усні обчислення

Гра «Влучний стрілець»

— З’єднайте стрілками приклади з однаковими відповідями.

3. Математичний диктант. Гра «Так чи ні?»

Учні записують «так» чи «ні».

• 480 зменшити на 6, вийде 80.

• Частка чисел 200 і 10 дорівнює 20.

• 720 більше 9 у 8 разів.

• Добуток чисел 80 і 70 дорівнює 5600.

• 66 зменшити в 22 рази дорівнює 3.

• 9 збільшити в 4 рази, вийде 13.

• 6 менше 360 на 6.

• Сума чисел 5 і 70 більше суми чисел 70 і 50.

• Різниця чисел 540 і 90 дорівнює 450.

Відповіді: ні; так; ні; так; так; ні; ні; ні; так.

4. Робота над виразами з буквеними даними

Завдання 405

1) а + b, якщо а = 163 250, b = 8075, то 163 250 + 8075 = 171 325.

2) а - b, якщо а = 163 250, b = 8075, то 163 250 - 8075 = 155 175.

3) а : 10, якщо а = 163 250, то 163 250 : 10 = 16 325;

4) b ∙ 10, якщо b = 8075; то 8075 ∙ 10 = 80 750

5) а + 7000, якщо а = 163 250 + 7000 = 170 250

III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

— Обчисліть.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Пояснення вчителя на основі прикладу

— Віднімання починаємо з одиниць. Від нуля не можна відняти 2, десятків немає, тому беремо 1 сотню і замінюємо її 10 десятками. Візьмемо 1 десяток, у розряді десятків залишиться 9 десятків. Один десяток замінимо десятьма одиницями. Число 500 розглядаємо як 4 сотні 9 десятків і 10 одиниць.

Виконуємо віднімання: від 10 відняти 2, буде 8. Пишемо 8 на місці одиниць. Від 9 десятків відняти 3 десятки, буде 6 десятків. Пишемо цю цифру в розряді десятків різниці. Від 4 сотень нема чого віднімати, тому це число записуємо на місці сотень різниці.

Отримали відповідь: 4 сотні 6 десятків і 8 одиниць, або 468.

2. Первинне закріплення

Завдання 406

Учні докладно пояснюють розв’язання. Учитель виправляє й уточнює їх коментарі.

Завдання 407 (самостійно з подальшою взаємоперевіркою)

3. Фізкультхвилинка

4. Робота над задачею

Завдання 408

— Ознайомтеся з умовою задачі. Запишіть коротку умову. Порівняйте текст і короткий запис задачі. Складіть план розв’язання задачі.

Учні з високим і достатнім рівнем знань можуть розв’язувати задачу самостійно. (Доцільно звернути їх увагу на те, що відповідь можна отримати різними способами.)

1) 4603 - 2978 = 1625 (авт.) — III місяць

2) 4603 - 3093 = 1510 (авт.) — II місяць

3) 3093 - 1625 = 1468 (авт.) — І місяць

або:

2978 - 1510 = 1468 (авт.) — І місяць

Відповідь: за перший місяць завод випустив 1468 автомобілів, за другий 1510 автомобілів, за третій — 1625 автомобілів.

— Перевірте розв’язання задачі.

1468 + 1510 + 1625 = 4603 (авт.)

5. Завдання для допитливих. «Банк математичних цікавинок»

Завдання 409

(250 - 10) : 3 = 80 (м)

80 + 10 = 90 (м)

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Завдання 410; 411 (с. 67).

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

— Чого вчилися на уроці?

— Хто з вас був найактивнішим?

— Яке завдання сподобалося?






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.