Математика 4 клас I семестр - Розробки уроків - за підручником М. В. Богдановича - 2015 рік

ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ БАГАТОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ

Урок 45. ДОДАВАННЯ ДЕКІЛЬКОХ ДОДАНКІВ. ЗАДАЧІ НА ЗНАХОДЖЕННЯ ПЕРИМЕТРА ТРИКУТНИКА

Мета: закріплювати вміння учнів застосовувати сполучний і переставний закони додавання для раціональних обчислень, виконувати додавання і віднімання багатоцифрових чисел письмово; вдосконалювати вміння розв'язувати задачі; розвивати мислення; виховувати інтерес до предмета.

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. КОНТРОЛЬ, КОРЕКЦІЯ І ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання

2. Усні обчислення

Гра «Будь уважним!»

Учитель називає число, одному з учнів кидає м’ячик, а той, назвавши відповідь, повертає його вчителеві.

— Збільшіть на два десятки кожне з чисел.

460; 685; 60 843; 90 500; 70 000; 3480.

— Назвіть відповідь задачі тільки в разі, коли вона розв’язується відніманням.

• На гілці сиділо 12 пташок. 3 пташки полетіли. Скільки пташок залишилося? (12 - 3 = 9 (пташок))

• 3 одного куща смородини зібрали 16 кг ягід, а з другого — 19 кг. На скільки кілограмів більше зібрали з другого куща? (19 - 16 = 3 (кг))

• На одному кущі дозріли 14 помідорів, а на другому — 27 помідорів. Скільки помідорів дозріли на двох кущах? (14 + 27 = 41 (п.))

• В одному ящику 17 кг печива. Скільки кілограмів печива в чотирьох таких ящиках? (17 ∙ 4 = 68 (кг))

• У книзі 420 сторінок. Олег прочитав 90 сторінок. Скільки сторінок залишилося прочитати Олегу? (420 - 90 = 330 (стор.))

Завдання 412

3. Фізкультхвилинка

III. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

1. Розв'язування прикладів

Завдання 413

— Розв’яжіть приклади з коментуванням.

Учні переставляють доданки, виконуючи додавання зручним способом.

25 + 43 + 35 + 37 + 20 = 25 + 35 + 43 + 37 +20 = 160;

180 + 230 + 20 + 70 = 180 + 20 + 230 + 70 = 500.

Завдання 414

— Розв’яжіть з коментуванням.

Завдання 415

— Перевірте, чи правильно виконано додавання.

Учні записують приклади в зошитах, двоє учнів працюють біля дошки, коментують відповіді.

Завдання 416 (виконується аналогічно)

2. Робота над задачами

Завдання 417

— Ознайомтеся з текстом задачі. Запишіть коротку умову. Порівняйте текст з коротким записом задачі. Складіть план розв’язання. Розв’яжіть задачу самостійно з подальшою взаємоперевіркою.

1) 806 + 556 = 1362 (км) — довжина Дністра;

2) 1362 + 839 = 2201 (км) — довжина Дніпра;

(806 + 556) + 839 = 2201 (км)

Завдання 418

— Що називають периметром? (Суму довжин сторін многокутника)

— Запишіть формулу для знаходження периметра трикутника.

Р = а + b + с.

— Що дано в задачі? Що невідомо?

а — 4 см 8 мм

b 3 см 9 мм

с — ?

Р — 12 см 6 мм

— Як знайти невідому сторону? (Від суми трьох доданків відняти суму двох доданків, отримаємо третій доданок.)

1) 48 + 39 = 87 (мм) — довжина першої і другої сторін;

2) 126-87 = 39 (мм) = 3 см 9 мм — довжина третьої сторони.

IV. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Завдання 419; 420 (с. 68).

V. ПІДСУМОК УРОКУ

— Чого вчилися на уроці?

— Як знайти периметр многокутника?



Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити