Математика 4 клас I семестр - Розробки уроків - за підручником М. В. Богдановича - 2015 рік

ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ БАГАТОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ

Урок 46. ЗНАХОДЖЕННЯ ЗНАЧЕНЬ ВИРАЗІВ НА СУМІСНІ ДІЇ ПЕРШОГО СТУПЕНЯ. САМОСТІЙНА РОБОТА

Мета: закріплювати вміння учнів виконувати дії додавання і віднімання над багатоцифровими числами; вчити узагальнювальних прийомів розв'язування задач; розвивати уважність; інтерес до предмета.

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. КОНТРОЛЬ, КОРЕКЦІЯ І ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання

2. Математичний диктант

— Записати числа, підкреслити в кожному клас тисяч.

475 344; 43 024; 320 000; 4015; 636; 80 000.

— Записати тільки відповіді.

• Сума чисел 380 і 280.

• Різниця чисел 720 і 360.

• Невідоме число збільшили на 35 і отримали 170. Знайдіть невідоме число.

• Якщо від числа 720 відняти невідоме число, отримаємо 500. Чому дорівнює невідоме число?

• Довжина прямокутника 15 см, ширина 25 см. Записати периметр.

• В автобус уміщується 39 чоловік. Скільки треба автобусів, щоб за один рейс перевезти 156 чоловік?

Відповіді: 660; 360; 135; 220; 80 см; 4 автобуси.

III. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

1. Гра «Ланцюжок»

Завдання 421 (усно, «ланцюжком»)

2. Самостійна робота

Завдання 422 (з наступною взаємоперевіркою в парах)

Завдання 423

1 варіант — перший стовпчик;

2 варіант — другий стовпчик.

3. Робота над задачами

Завдання 424

Учні розглядають і коментують задачу з буквеними даними.

Завдання 425 (колективно)

Учні вивчають задачу, складають короткий запис, один учень працює біля дошки.

a — перше число

a - 4 — друге число

a + а ∙ 4 — сума чисел, якщо а = 224, то 224 + 224 ∙ 4 = 1120

Завдання 426

Учні розглядають короткий запис і складають умову. Аналізують задачу від питання до даних.

Учні з високим і достатнім рівнем знань можуть розв’язувати задачу самостійно. Слід звернути увагу на те, що відповідь можна отримати різними способами.

У трьох зерносховищах було 10 580 кг зерна. Скільки зерна було у кожному зерносховищі, якщо відомо, що у першому і другому разом 8350 кг, а в другому і третьому — 6180?

1) 10 580 - 8350 = 2230 (кг) — у третьому зерносховищі;

2) 6180 - 2230 = 3950 (кг) — у другому зерносховищі;

3) 8350 - 3950 = 4400 (кг) — у першому зерносховищі.

Завдання 427

Учні розглядають малюнок, складають задачу. Звертають увагу на масу гирьок, що стоять на вагах. Визначають масу кожного птаха.

Відповідь: маса півня — 2 кг; маса індика — 3 кг; маса качки — 1 кг 400 г.

4. Гра «Добери»

Завдання 428 (усно, «ланцюжком»)

5. Фізкультхвилинка

6. Самостійна робота

1 варіант

1. Задача.

За три місяці автотранспортне підприємство перевезло 5750 пасажирів. За перший місяць було перевезено 1290 пасажирів, за другий — на 340 пасажирів більше. Скільки пасажирів було перевезено автотранспортним підприємством за третій місяць?

2. Знайти значення виразів.

864 039 - 482 057

9254 + 907 543

23 435 - 5708 - 984

832 : 4

2 варіант

1. Задача.

За три місяці автозавод випустив 7352 автомобіля. За перший місяць було випущено 2390 автомобілів, за другий — на 427 автомобілів більше. Скільки автомобілів було випущено автозаводом за третій місяць?

2. Знайти значення виразів.

902 392 - 87 807

7683 + 409 848

43 605 - 6809 - 872

912 : 3

IV. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Завдання 429; 430 (с. 69).

V. ПІДСУМОК УРОКУ

— Які знання вам знадобилися, щоб виконати всі завдання самостійної роботи?

— Над чим ще треба попрацювати?






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.