Математика 4 клас I семестр - Розробки уроків - за підручником М. В. Богдановича - 2015 рік

ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ БАГАТОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ

Урок 50. АНАЛІЗ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ. ПРОСТІ ЗАДАЧІ НА ОБЧИСЛЕННЯ ТРИВАЛОСТІ ПОДІЇ, ДАТИ її ПОЧАТКУ, ДАТИ ЗАКІНЧЕННЯ ПОДІЇ

Мета: ознайомити учнів із простими арифметичними задачами на обчислення тривалості, початку або закінчення подій; вдосконалювати вміння виконувати дії з іменованими числами, що виражені одиницями часу; коригувати процеси аналізу, мислення, дрібної моторики; виховувати любов до рідного краю, його історії.

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Пролунав уже дзвінок —

Починається урок.

Тож і ми часу не гаймо,

На уроці в подорож вирушаймо!

II. КОНТРОЛЬ, КОРЕКЦІЯ І ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ

1. Усні обчислення

Гра «Ланцюжок»

Добуток чисел 7 і 50 збільш у 2 рази; збільш на 110; зменш у 90 разів; отримане число — перший множник, 400 — другий множник, знайди добуток; знайди 1/6 отриманого числа добутку; у скільки разів це число більше 30; додай до цього числа 49; збільш на 31; дізнайся на скільки це число менше найменшого чотирицифрового числа; зменш на 7 сотень; зменш у 100 разів. Що вийшло?

Відповіді: 350; 700; 810; 9; 3600; 600; 20; 69; 100; 900; 200; 2.

2. Математичний диктант

— Запишіть відповіді.

• Шпак прилітає до гнізда 200 разів на день, що на 130 разів менше, ніж велика синиця. Скільки разів прилітає до гнізда велика синиця?

• Папуга живе 120 років, а ворона — 60. У скільки разів ворона живе менше?

• Туристи йшли 2 години по 4 км, а потім ще 5 км. Скільки кілометрів пройшли туристи?

• Периметр квадрата 32 см. Чому дорівнює його сторона? площа?

• У школі 800 учнів. 1/4 із них — відмінники. Скільки у школі відмінників?

• Вага морської черепахи — 540 кг, а вага сухопутної черепахи дорівнює 1/90 ваги морської черепахи. На скільки вага морської черепахи більше ваги сухопутної черепахи?

• Бамбук за 24 години виріс на 72 см. З якою швидкістю ріс бамбук?

• Катер плив а годин зі швидкістю b км/год. Чому дорівнює шлях катеру?

Відповіді: 330 р., 2 р., 13 км, 8 см, 64 см2, 200 відм., на 534 кг, 3 см/год, а ∙ b км.

3. Аналіз контрольної роботи

• Загальна характеристика виконання контрольної роботи.

• Аналіз помилок.

III. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ

1. Гра «Поясни»

Розв'язування задачі (завдання 448, усно)

Учні пояснюють обчислення, подані в підручнику.

Завдання 449

Учні детально пояснюють розв’язання прикладів. Учитель виправляє та уточнює їх коментування.

2. Фізкультхвилинка

3. Письмові обчислення

Завдання 450

4. Робота над задачами

Завдання 451

Учні ознайомлюються з умовою задачі. Записують коротку умову. Порівнюють текст та коротку умову задачі. Складають план розв’язання задачі.

1 період — 1 корова — 37 кг 1

1/3 періоду — 96 корів — 7 кг

1) 37 ∙ 96 = 3552 (кг) — 96 коровам за 1 період;

2) 3552 : 3 = 1184 (кг) — 96 коровам за третину періоду.

Завдання 452

Діти читають задачу. Повторюють умову за коротким записом.

 

А

t

v

І

90 кг

6 хв

?

II

80 кг

4 хв

?

І + II

7 т = 7000 кг

7

?

Учні з високим і достатнім рівнем знань можуть розв’язувати задачу самостійно.

1) 90 : 6 = 15 (кг) — очищає 1 машина за 1 хвилину;

2) 80 : 4 = 20 (кг) — очищає 2 машина за 1 хвилину;

3) 15 + 20 = 35 (кг) — очищують 1 і 2 машини разом за 1 хвилину;

4) 7000 : 35 = 200 (хв) = 3 год 20 хв — очистять обидві машини разом.

Робота в парах

Учні складають задачу за коротким записом.

Наш потяг на кінцеву зупинку прибуде о 12 год 40 хв. Подорож триватиме З год 10 хв. О котрій годині потяг вирушить у подорож?

Початок — ?

Тривалість — 3 год 10 хв

Кінець — 12 год 40 хв

О котрій годині потяг вирушить зі станції?

Відповідь: о 9 год 30 хв потяг вирушить зі станції.

5. Гра «Ланцюжок»

Завдання 1 (с. 86)

Виконання завдання «Ланцюжком»

1) 1037 рік; 1934 рік;

2) 3730; 3740; 3780; 3800; 3810; 3820; 3890.

6. Банк математичних цікавинок «Завдання для допитливих»

Завдання 6 (с. 86)

Учні з’ясовують, які цифри потрібно поставити замість зірочок, щоб жодна цифра не повторювалася, одержане число було найбільшим і найменшим.

8 976 345; 8 123 645.

IV. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Завдання 453; 454 (с. 73)

V. ПІДСУМОК УРОКУ

Гра «Закінчи речення»

• Сьогодні на уроці ми вчилися...

• Мені сподобалось...

• Я хотів(ла)...

• Я зазнав(ла) труднощів під час...

• Знання мені знадобляться, щоб...






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.