Математика 4 клас I семестр - Розробки уроків - за підручником М. В. Богдановича - 2015 рік

ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ БАГАТОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ

Урок 53. ЗАСТОСУВАННЯ СПОСОБУ ОКРУГЛЕННЯ ПРИ ДОДАВАННІ ТА ВІДНІМАННІ. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ ВИВЧЕНИХ ВИДІВ

Мета: ознайомити учнів з прийомом округлення при додаванні і відніманні; закріплювати вміння розв'язувати задачі, знаходити розв'язання нерівностей серед наведених чисел; розвивати мислення; виховувати інтерес до предмета.

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. КОНТРОЛЬ, КОРЕКЦІЯ І ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання

2. Усні обчислення. Змагання між групами

За кожну правильну відповідь група отримує фішку. Виграє група, яка набрала найбільшу кількість фішок.

• Скільки разів треба взяти по 2 дм, щоб отримати 2 м? (10 разів)

• Якщо невідоме число розділити на 5 і до частки додати 1, то вийде 4. Назвіть невідоме число. (15)

• Знайти суму чисел 2; 7; 1; 3; 5; 8; 4 (30), зменшити у 10 разів. (3)

• У бідон поклали спочатку 7 кг меду, потім на 3 кг більше. Скільки важить бідон без меду, якщо з медом він важить 19 кг? (2 кг)

• Бабусі 66 років, вона старша за мою маму на 21 рік, а я молодша за маму в 3 рази. Скільки мені років? (Мамі 45 років, автору — 15)

• Периметр прямокутника дорівнює 64 см. Знайдіть довжину прямокутника, якщо ширина дорівнює 14 см. (18 см)

3. Математичний диктант

— Запишіть вирази і знайдіть їх значення.

• Перший доданок 90, другий — у 3 рази менше. Знайдіть суму.

• Частку чисел 360 і 6 звільніте в 4 рази.

• Знайдіть 1 /8 від суми чисел 500 і 220.

• Частку чисел 780 і 10 звільніте на 22.

• Від числа 290 відніміть частку чисел 240 і 8.

• Число 560 звільніте на добуток чисел 70 і 2.

Відповіді: 90 + 90 : 3 = 120; 360 : 6 ∙ 4 = 240; (500 + 220) : 8 = 90; 780 : 10 + 22 = 100; 290 - 240 : 8 = 260; 560 + 70 ∙ 2 = 700.

III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

— Запишіть кожне з чисел 27 і 568 у вигляді суми і різниці круглого та одноцифрового числа. Яке кругле число найближче до кожного з даних чисел?

27 = 20 + 7; 27 = 30 - 3; 568 = 560 + 8; 568 = 570 - 2.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Пояснення вчителя

— При додаванні і відніманні (там, де це зручно) застосовують метод округлення.

Нехай потрібно до 46 додати 39. Замість числа 39 додамо найближче кругле число 40 та знайдемо суму 46 + 40 = 86. Число 86 більше шуканої суми на 1, тому що додавали не 39, а 40. Віднімемо від 86 одиницю. Отримаємо 85.

Нехай від 93 треба відняти число 48. Замість числа 48 віднімемо найближче кругле число 50 та знайдемо різницю: 93 - 50 = 43. Число 43 менше шуканої різниці на 2, тому що віднімали не 48, а 50. Додамо до числа 43 число 2. Отримаємо 45.

2. Первинне закріплення

Завдання 474 (під керівництвом учителя)

3. Фізкультхвилинка

V. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

1. Самостійна робота

Завдання 475 (взаємоперевірка — в парах)

2. Робота над задачами

Завдання 476

— Ознайомтеся з текстом задачі. Запишіть її скорочено. Порівняйте текст з коротким записом задачі. Складіть план розв’язання задачі.

1) 217 - 173 = 44 (чол.) — виїхало на змагання;

2) 44 : 11 = 4 (к.)

Відповідь: 4 футбольних команди виїхало на змагання.

Завдання 477

(Робота над задачею проводиться аналогічно.)

Учні розв’язують задачу самостійно. Перевірка проводиться «ланцюжком».

1) 3800 : 10 = 380 (кг) — молока додало господарство;

2) 3800 + 380 = 4180 (кг) — молока здало господарство;

3) 4180 - 3250 = 930 (кг).

Відповідь: на 930 кг молока більше здало господарство, ніж планувало.

Завдання 478 (колективно з коментуванням)

Повторення поняття «радіус» (відстань від точок кола до його центру).

КА = АС = 12 мм; DB = ВМ = 9 мм; АВ = 60 мм.

Значить, KM = КА + АВ + ВМ = 12 мм + 60 мм + 9 мм = 81 мм = 8 см 1 мм

CD = АВ - (АС + DB) = 60 - (12 + 9) = 39 мм.

— Результати обчислення перевірте вимірюванням.

Завдання 479

Учні самостійно розв’язують задачу. Пояснюють хід її розв’язання.

Кожен хлопчик отримав (10 + 8) : 3 = 6 конвертів.

Сашко повернув за 6 конвертів 36 грн, отже, 36 : 6 = 6 (грн) — ціна конверта. Тарас віддав Сашкові 4 конверти (10 - 6 = 4), а Юра 2 конверти (8 - 6 = 2). За 4 конверти Сашко віддасть Тарасові 6 ∙ 4 = 24 (грн), а Юркові — за 2 конверти 6 ∙ 2 = 12 (грн).

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Завдання 480; 481 (с. 76).

VII. ПІДСУМОК УРОКУ

— Що нового дізналися на уроці?

— Яке завдання здалося складним?

— Якими будуть ваші побажання на наступний урок?






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.