Математика 4 клас I семестр - Розробки уроків - за підручником М. В. Богдановича - 2015 рік

ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ БАГАТОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ

Урок 56. ЗАДАЧІ НА ВИЗНАЧЕННЯ ВІДСТАНІ ЗА ШВИДКІСТЮ І ЧАСОМ. ЗАЛЕЖНІСТЬ ШВИДКОСТІ ВІД ЗМІНИ ЧАСУ ПРИ СТАЛІЙ ВІДСТАНІ

Мета: ознайомити учнів зі способом визначення відстані по відомим швидкості і часу; формувати вміння розв'язувати завдання на основі творчих видів роботи; розвивати мислення; виховувати інтерес до предмета.

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. КОНТРОЛЬ, КОРЕКЦІЯ І ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання

2. Усні обчислення

Робота в групах

— Запишіть відповіді в порядку зростання — і ви прочитаєте назву риби, яка мешкає в чистих гірських річках Карпат. (Форель)

ф

O

Р

Е

Л

Ь

0

33

46

66

77

122

Задача

На тисячолітній ювілей до Кощія Безсмертного прийшли його найближчі друзі. Виявилося, що ювіляр — найстарший з присутніх: Баба Яга молодша за нього на 115 років, Змій Горинич — на півтора століття, а Лісовик — удвічі. Скільки років кожному з гостей Кощія Безсмертного?

Відповідь: Бабі Язі — 885 років, Змію Гориничу — 850 років, а Лісовикові — 500 років.

III. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Бесіда (за завданням 500)

— Рух лижника проілюструйте графічно.

Учитель підводить учнів до висновку: щоб знайти відстань, потрібно швидкість помножити на час.

2. Первинне закріплення нового матеріалу

Завдання 501

— Ознайомтеся зі змістом задачі. Стисло запишіть задачу за допомогою таблиці.

Рухомий об’єкт

Швидкість

Час

Відстань

Пасажирський катер

24 км/год

4 год

7

Буксир

14 км/год

7 год

?

Розв’язання учні записують у зошитах. Самоперевірка — з дошки.

1) 24 ∙ 4 = 96 (км) — відстань, яку пройшов пасажирський катер;

2) 14 ∙ 7 = 98 (км) — відстань, яку пройшов буксир;

3) 98 - 96 = 2 (км)

Відповідь: буксир пройшов на 2 км більше.

Завдання 502

Учні за даними таблиці самостійно «ланцюжком» складають задачі та розв’язують їх усно.

5 ∙ 4 = 20 (км) — пройшов пішохід;

70 ∙ 2 = 140 (км) — проїхало таксі;

120 ∙ 3 = 360 (км) — проїхав електропотяг.

Завдання 503

— Ознайомтеся зі змістом задачі. Повторіть умову за таблицею.

 

Швидкість

Час

Відстань

Пішки

4 км/год

2 год

?

На автобусі

45 км/год

3 год

?

— Розв’яжіть задачу самостійно з подальшою взаємоперевіркою.

1) 4 ∙ 2 = 8 (км) пройшли туристи пішки;

2) 45 ∙ 3 = 135 (км) — проїхали туристи на автобусі;

3) 135 + 8 = 143 (км) — подолали туристи за день.

42 + 453 = 143 (км)

3. Фізкультхвилинка

IV. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

1. Розв'язання виразів

Завдання 504 (робота в групах, за варіантами)

1 варіант

2 варіант

2. Робота над задачами

Завдання 505

Учні відповідають на питання задачі, записуючи тільки відповіді: 64; 80; 48.

Завдання 506

Ознайомтесь з умовою задачі. Коротко запишіть задачу за допомогою таблиці.

Об’єкт, що рухається

Час

Швидкість

Відстань

Велосипедист

12 год

 

180 км

Мотоцикліст

20 год

?

— Проаналізуйте задачу від питання до даних.

— Що запитується в задачі?

— Чи можемо ми відповісти на питання задачі? Чому? (Ні. Невідома швидкість.)

— Що сказано про швидкість мотоцикліста? (На 36 км/год більше швидкості велосипедиста.)

— Чи можемо ми дізнатися швидкість велосипедиста? Як? (Відстань поділити на час.)

1) 180 : 12 = 15 (км/год) — швидкість велосипедиста;

2) 15 + 36 = 51 (км/год) — швидкість мотоцикліста;

3) 51 ∙ 20 = 1020 (км) — проїде мотоцикліст.

Самоперевірка з дошки.

3. Завдання для допитливих «Банк математичних цікавинок»

Завдання 507 (колективна робота)

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Завдання 508; 509 (с. 81).

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

— Що нового дізналися на уроці? Чого навчилися?






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.