Математика 4 клас I семестр - Розробки уроків - за підручником М. В. Богдановича - 2015 рік

ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ БАГАТОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ

Урок 57. ЗАДАЧІ НА ВИЗНАЧЕННЯ ЧАСУ ЗА ВІДСТАННЮ І ШВИДКІСТЮ. ДІЇ З ІМЕНОВАНИМИ ЧИСЛАМИ

Мета: ознайомити учнів зі способом визначення часу за відомими швидкістю і відстанню; вдосконалювати вміння додавати і віднімати іменовані числа; розвивати уважність; виховувати інтерес до предмета.

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. КОНТРОЛЬ, КОРЕКЦІЯ І ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання

2. Усні обчислення

— Обчисліть способом округлення.

3. Математичний диктант

— Запишіть тільки відповіді.

• Скільки днів у 8 тижнях? 10 тижнях?

• У четвертому класі 9 відмінників. Це 1/3 усієї кількості учнів. Скільки учнів у четвертому класі?

• Літак летів на висоті 7000 м. Запишіть висоту в кілометрах.

• Невідоме число зменшили в 4 рази й отримали 240. Запишіть невідоме число.

• Господиня виростила 15 курчат, а гусенят — у 3 рази більше. Скільки всього курчат і гусенят виростила господиня?

• Яку відстань проїде електропотяг за 2 години, якщо рухатиметься зі швидкістю 100 км/год?

• 3 якою швидкістю рухатиметься теплохід, якщо він за 2 години подолає 52 км?

Відповіді: 56; 70; 27; 7 км; 960; 60; 200 км; 26 км/год.

III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

— Як знайти відстань, якщо відомі час і швидкість?

— Як знайти швидкість за відомими часом і відстанню?

IV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ми навчимося визначати час за відомими відстанню і швидкістю, повторимо додавання і віднімання іменованих чисел.

V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Фронтальна робота

Задача

Турист пройшов 20 км зі швидкістю 5 км/год. Скільки часу перебував у дорозі турист?

— Складемо короткий запис задачі за допомогою схеми.

— За одну годину турист проходив 5 км. Скільки разів число 5 міститься в числі 20? (Підвести учнів до висновку: щоб визначити час, потрібно відстань розділити на швидкість.)

2. Первинне закріплення

Завдання 510

Учні читають і коментують прочитане.

Завдання 511

— Виконайте ланцюжком, кожен раз повторюючи правило знаходження часу.

(Лижник 26 : 13 = 2 (год)); потяг 240 : 60 = 4 (год); автомобіль 240 : 80 = 3 (год).)

3. Фізкультхвилинка

VI. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

1. Робота над задачами

Завдання 512

 

Відстань

Швидкість

Час

По асфальтованій дорозі

210 км

70 км/год

По грунтовій дорозі

90 км

45 км/год

1) 210 : 70 = 3 (год) — рухався автомобіль по асфальтованій дорозі;

2) 90 : 45 = 2 (год) — рухався автомобіль по ґрунтовій дорозі;

3) 3 + 2 = 5 (год).

210 : 70 + 90 : 45 = 5 (год)

Відповідь: автомобіль проїхав усю відстань за 5 годин.

Завдання 513

Колективно розглядаються різні випадки руху човнів (за течією і проти течії). Складається графічна схема. Учні розв’язують задачу, записуючи її в зошитах і на дошці з коментуванням.

17 250 + 15 000 + 19 885 = 52 км 135 м

19 885 + (17 250 - 15 000) = 22 км 135 м

Завдання 514

— Прочитайте задачу. Повторіть умову, користуючись таблицею.

Рухомий об’єкт

Відстань

Швидкість

Час

Човен

1 км = 1000 м

100 м/хв

однаковий

Плавець

400 м

?

 

1) 1000 : 100 = 10 (хв) — час руху;

2) 400 : 10 = 40 (м/хв).

Відповідь: швидкість, з якою рухався плавець, дорівнює 40 м/хв.

Завдання 515

2. Самостійна робота

Самоперевірка — з дошки.

Завдання 516 (взаємоперевірка — в парах)

3. Колективна робота над задачею

Завдання 517

— Ознайомтеся з текстом задачі. Зобразіть її схематично.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Завдання 518; 519 (с. 83).

VIII. ПІДСУМОК УРОКУ

— Чого вчилися на уроці?

— Як знайти невідомий час за відстанню і швидкістю?





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити