Математика 4 клас I семестр - Розробки уроків - за підручником М. В. Богдановича - 2015 рік

ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ БАГАТОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ

Урок 58. ПРОСТІ І СКЛАДЕНІ ЗАДАЧІ НА ВИЗНАЧЕННЯ ЧАСУ І ВІДСТАНІ. ГЕОМЕТРИЧНІ ТІЛА ТА ЇХ НАЗВИ

Мета: узагальнювати знання учнів про зв'язок між величинами: швидкість, час, відстань; закріплювати вміння розв'язувати задачі на знаходження цих величин, виконувати дії над іменованими числами; ознайомити з назвами геометричних тіл; розвивати мислення; виховувати інтерес до предмета.

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. КОНТРОЛЬ, КОРЕКЦІЯ І ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання

2. Усні обчислення

Робота в групах

— Знайдіть закономірність та продовжте ряди чисел.

130; 180; 250; ...; ...; ...

600 000; 60 000; 6000; ...; ...; ...

0; 15; 39; 45; ...; ...; ...

4867; 4870; 4873; ...; ...; ...

25 790; 25 800; 25 820; ...; ...; ...

3. Математичний диктант

— Запишіть відповіді.

• Найбільша відстань, на яку може піднятися птах,— 8200 м. Скільки це кілометрів?

• Найбільшу веселку можна спостерігати 3 години. Скільки це хвилин?

• Дитинча кита має довжину 7 м. Скільки це сантиметрів? Його вага 2 тонни. Скільки це кілограмів? За один день воно випиває 600 л води. Скільки літрів води випиває китеня за 100 днів?

• Амурський тигр важить 400 кг. Скільки це центнерів?

• Суму чисел 440 і 280 розділіть на 9.

• Число 560 зменшіть на частку чисел 420 і 7.

Відповіді: 8 км 200 м; 180 хв; 700 см; 2000 кг; 60 000; 4 ц; 80; 500.

III. РОБОТА НАД НОВИМ МАТЕРІАЛОМ

Пояснення — за завданням 520. Демонстрування геометричних тіл: циліндра, куба, кулі, конуса, піраміди, паралелепіпеда, призми.

На малюнку — плоскі фігури: коло, квадрат, прямокутник, трикутник.

— Знайдіть геометричні фігури на геометричних тілах.

— На якому геометричному тілі є квадрат? трикутник? прямокутник? коло? Завдання 523 («ланцюжком»)

IV. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

1. Усна фронтальна робота

Завдання 527; 522; 524

2. Самостійна робота з наступною взаємоперевіркою в парах

Завдання 525

3. Фізкультхвилинка

4. Робота над задачами

Швидкість

Час

Відстань

12 км/год

5 год

однакова

?

6 год

— Складіть план розв’язання задачі.

1) Яка відстань між містами?

2) 3 якою швидкістю їхав велосипедист на зворотному шляху?

1) 12 ∙ 5 = 60 (км) — відстань між містами;

2) 60 : 6 = 10 (км/ч) — їхав велосипедист на зворотному шляху.

Завдання 526

— Прочитайте задачу. Повторіть завдання за коротким записом.

— Запишіть розв’язання задачі за планом.

1) 200 - 32 = 168 (кг) — у шести бідонах;

2) 168 : 6 = 28 (кг) — меду в одному бідоні.

— Складіть обернену задачу.

Завдання 527 (усно, фронтально)

75 : 3 — швидкість руху карети по брукованій дорозі;

(75 - 21) : 3 — швидкість руху по ґрунтовій дорозі;

75 + (75 - 21) — відстань, яку проїхала карета по брукованій і ґрунтовій дорозі;

75 : 3 - (75 - 21) : 3 — на стільки більше швидкість руху по брукованій дорозі, ніж по ґрунтовій.

Завдання 528 (усно)

З бідона ємністю 10 л відлити 9 л за допомогою 3-літрового бідона. (10 – 3 – 3 - 3 = 1 (л)). Потім 1 л води перелити у 3-літровий бідон; набрати на річці 10-літровим бідоном води і відлити з нього у 3-літровий бідон стільки води, щоб наповнити його (1 л + 2 л = 3 л). У 10-літровому бідоні залишиться 8 л води (10 л - 2 л = 8 л).

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Завдання 529; 530 (с. 85).

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

— Що нового дізналися сьогодні на уроці?

— Які труднощі виникли?

— Що найбільше сподобалося? Що розповісте батькам?






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.