Математика 4 клас I семестр - Розробки уроків - за підручником М. В. Богдановича - 2015 рік
ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ БАГАТОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ
Урок 58. ПРОСТІ І СКЛАДЕНІ ЗАДАЧІ НА ВИЗНАЧЕННЯ ЧАСУ І ВІДСТАНІ. ГЕОМЕТРИЧНІ ТІЛА ТА ЇХ НАЗВИ
Мета: узагальнювати знання учнів про зв'язок між величинами: швидкість, час, відстань; закріплювати вміння розв'язувати задачі на знаходження цих величин, виконувати дії над іменованими числами; ознайомити з назвами геометричних тіл; розвивати мислення; виховувати інтерес до предмета.
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. КОНТРОЛЬ, КОРЕКЦІЯ І ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ
1. Перевірка домашнього завдання
2. Усні обчислення
Робота в групах
— Знайдіть закономірність та продовжте ряди чисел.
130; 180; 250; ...; ...; ...
600 000; 60 000; 6000; ...; ...; ...
0; 15; 39; 45; ...; ...; ...
4867; 4870; 4873; ...; ...; ...
25 790; 25 800; 25 820; ...; ...; ...
3. Математичний диктант
— Запишіть відповіді.
✵ Найбільша відстань, на яку може піднятися птах,— 8200 м. Скільки це кілометрів?
✵ Найбільшу веселку можна спостерігати 3 години. Скільки це хвилин?
✵ Дитинча кита має довжину 7 м. Скільки це сантиметрів? Його вага 2 тонни. Скільки це кілограмів? За один день воно випиває 600 л води. Скільки літрів води випиває китеня за 100 днів?
✵ Амурський тигр важить 400 кг. Скільки це центнерів?
✵ Суму чисел 440 і 280 розділіть на 9.
✵ Число 560 зменшіть на частку чисел 420 і 7.
Відповіді: 8 км 200 м; 180 хв; 700 см; 2000 кг; 60 000; 4 ц; 80; 500.
III. РОБОТА НАД НОВИМ МАТЕРІАЛОМ
Пояснення — за завданням 520. Демонстрування геометричних тіл: циліндра, куба, кулі, конуса, піраміди, паралелепіпеда, призми.
На малюнку — плоскі фігури: коло, квадрат, прямокутник, трикутник.
— Знайдіть геометричні фігури на геометричних тілах.
— На якому геометричному тілі є квадрат? трикутник? прямокутник? коло? Завдання 523 («ланцюжком»)
IV. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ
1. Усна фронтальна робота
Завдання 527; 522; 524
2. Самостійна робота з наступною взаємоперевіркою в парах
Завдання 525
3. Фізкультхвилинка
4. Робота над задачами
Швидкість |
Час |
Відстань |
12 км/год |
5 год |
однакова |
? |
6 год |
— Складіть план розв’язання задачі.
1) Яка відстань між містами?
2) 3 якою швидкістю їхав велосипедист на зворотному шляху?
1) 12 ∙ 5 = 60 (км) — відстань між містами;
2) 60 : 6 = 10 (км/ч) — їхав велосипедист на зворотному шляху.
Завдання 526
— Прочитайте задачу. Повторіть завдання за коротким записом.
— Запишіть розв’язання задачі за планом.
1) 200 - 32 = 168 (кг) — у шести бідонах;
2) 168 : 6 = 28 (кг) — меду в одному бідоні.
— Складіть обернену задачу.
Завдання 527 (усно, фронтально)
75 : 3 — швидкість руху карети по брукованій дорозі;
(75 - 21) : 3 — швидкість руху по ґрунтовій дорозі;
75 + (75 - 21) — відстань, яку проїхала карета по брукованій і ґрунтовій дорозі;
75 : 3 - (75 - 21) : 3 — на стільки більше швидкість руху по брукованій дорозі, ніж по ґрунтовій.
Завдання 528 (усно)
З бідона ємністю 10 л відлити 9 л за допомогою 3-літрового бідона. (10 — 3 — 3 - 3 = 1 (л)). Потім 1 л води перелити у 3-літровий бідон; набрати на річці 10-літровим бідоном води і відлити з нього у 3-літровий бідон стільки води, щоб наповнити його (1 л + 2 л = 3 л). У 10-літровому бідоні залишиться 8 л води (10 л - 2 л = 8 л).
V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Завдання 529; 530 (с. 85).
VI. ПІДСУМОК УРОКУ
— Що нового дізналися сьогодні на уроці?
— Які труднощі виникли?
— Що найбільше сподобалося? Що розповісте батькам?