Математика 4 клас I семестр - Розробки уроків - за підручником М. В. Богдановича - 2015 рік

МНОЖЕННЯ І ДІЛЕННЯ БАГАТОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ НА ОДНОЦИФРОВЕ ЧИСЛО

Урок 61. МНОЖЕННЯ БАГАТОЦИФРОВОГО ЧИСЛА НА ОДНОЦИФРОВЕ У ВИПАДКУ, КОЛИ В СЕРЕДИНІ ПЕРШОГО МНОЖНИКА Є НУЛІ. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ З ДВОМА БУКВЕНИМИ ДАНИМИ

Мета: ознайомити учнів з письмовим множенням у випадку, коли в середині першого множника є нулі; формувати вміння розв'язувати задачі; вдосконалювати навички усних та письмових обчислень; розвивати мислення; виховувати інтерес до предмета.

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. КОНТРОЛЬ, КОРЕКЦІЯ І ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання

2. Усні обчислення

Завдання 550 (усно)

3. Математичний диктант

— Запишіть розв’язання задач виразами.

• Після того як продали 1150 пачок вафель, залишилося продати ще 350. Скільки всього пачок вафель мали продати?

• На концерт продали 700 квитків, у касі залишилося 100 квитків. У скільки разів більше квитків продали, ніж залишилося?

• Анна купила 3 пакети гречаної крупи по 800 г у кожному. Скільки всього гречаної крупи купила Анна? (Відповідь запишіть у кілограмах і грамах.)

• На молокозавод привезли спочатку 1800 л молока, а потім ще 1500 л. Скільки всього літрів молока привезли на молокозавод?

• Відстань від Львова до Харкова 910 км. Потяг проїхав 680 км. Скільки кілометрів йому залишилося їхати?

Відповіді: 1150 + 350 = 1500; 700 : 100 = 7; 800 ∙ 3 = 2400 г = 2 кг 400 г; 1800 + 1500 = 3300; 910 - 680 = 230.

III. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Пояснення вчителя

Учитель розв’язує приклад і пояснює прийом обчислень, не називаючи розрядів.

— Число 5 множимо на 3, отримуємо 15; 5 пишемо, 1 запам’ятовуємо, 8 помножити на 3 дорівнює 24 і ще 1, отримаємо 25; 5 пишемо, 2 запам’ятовуємо; 0 помножити на 3 дорівнює 0, записуємо; 3 помножити на 3 буде 9, записуємо.

2. Первинне закріплення

Завдання 551 (з поясненням)

Завдання 552 (самостійно зі взаємоперевіркою в парах)

3. Фізкультхвилинка

IV. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

1. Гра «Парне — непарне»

— Наведіть приклади непарних чисел. Чому вони називаються непарними?

Робота в групах

— Знайдіть парні числа у завданні 553 та поясніть свій вибір.

1-ша група — виконати завдання з парними числами;

2-га група — виконати завдання з непарними числами.

2. Робота над задачами

Завдання 554

— Складіть план розв’язання задачі. Запишіть розв’язання.

1224 ∙ k — кількість глядачів у великому залі за день;

208 ∙ с — кількість глядачів у малому залі за день;

1224 ∙ k + 208 ∙ с — кількість глядачів у кінотеатрі за день.

Якщо k = 5 і с = 4, то 1224 ∙ 5 + 208 ∙ 4 = 6952 (гл.)

Відповідь: 6952 глядача може обслужити кінотеатр за день.

Завдання 555

Рухомий об’єкт

Швидкість

Час

Відстань

Катер

27 км/год

3 год

?

Буксир

18 км/год

3 год

?

I спосіб

1) 27 ∙ 3 = 81 (км) — пройшов катер за 3 години;

2) 18 ∙ 3 = 54 (км) — пройшов буксир за 3 години;

3) 81 - 54 = 27 (км) — відстань між буксиром і катером через 3 години.

II спосіб

1) 27 - 18 = 9 (км/ч) — більше проходив катер;

2) 9 ∙ 3 = 27 (км) — відстань між ними через 3 години.

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Завдання 556; 557 (с. 91).

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

— Що вивчали сьогодні на уроці?

— Що вдалося найкраще?

— Що викликало труднощі?

— З яким настроєм завершуємо урок?






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.