Математика 4 клас I семестр - Розробки уроків - за підручником М. В. Богдановича - 2015 рік

МНОЖЕННЯ І ДІЛЕННЯ БАГАТОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ НА ОДНОЦИФРОВЕ ЧИСЛО

Урок 64. МНОЖЕННЯ ОДНОЦИФРОВОГО ЧИСЛА НА БАГАТОЦИФРОВЕ. ЗАДАЧІ НА СПІЛЬНУ РОБОТУ

Мета: узагальнити уявлення учнів про переставний закон множення; ознайомити з прийомом представлення множників при письмовому множенні; вчити розв'язувати задачі на спільну роботу; підготувати учнів до вивчення теми «Площа»; розвивати мислення; виховувати посидючість.

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. КОНТРОЛЬ, КОРЕКЦІЯ І ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання

2. Усні обчислення

Гра «Влучний стрілець»

— Хто швидше з’єднає вирази з однаковими значеннями?

3. Математичний диктант

— Запишіть тільки відповіді.

• Швидкість людини 5 км/год, а потяга — 120 км/год. У скільки разів швидкість потяга більше швидкості людини?

• Периметр ділянки, що має форму квадрата, 360 м. Чому дорівнює сторона квадрата?

1/5 числа становить 900. Чому дорівнює число?

• Добуток чисел 148 і 0 збільшити на 347.

• За 2 години черепаха подолала відстань 140 см. З якою швидкістю пересувалася черепаха?

• Швидкість реактивного літака 2000 км/ч. Скільки кілометрів пролетить реактивний літак за 2 години?

Відповіді: у 24 рази; 90 м; 4500; 347; 70 см/год; 4000 км.

Завдання 567 (усно, «ланцюжком»)

III. РОБОТА НАД НОВИМ МАТЕРІАЛОМ

1. Пояснення вчителя

— Потрібно помножити число 8 на 3247. Виконуємо обчислення двома способами.

— Яку властивість множення застосуємо, щоб перейти до множення чисел в іншому порядку?

— Який спосіб обчислення найбільш зручний?

— Таким чином, при множенні одноцифрового числа на багатоцифрове для зручності обчислень множники переставляють і множать багатоцифрове число на одноцифрове.

2. Фізкультхвилинка

Нахились уперед, нахились назад.

І направо, і наліво,

Щоб нічого не боліло.

Один, два, три, чотири —

набираємося сили,

Нахились, повернись

І до друга посміхнись.

Руки вгору підніміть.

Пальці швидко полічіть:

Ліворуч — 5, праворуч — 5,

Скільки разом? Як сказать?

Руки вгору піднесіть

І почнемо всі лічить.

Скільки пальців на руці,

Хором скажемо усі.

3. Первинне закріплення

Завдання 568 (колективно)

Завдання 569 (з коментуванням)

Завдання 569 (2) («ланцюжком» з коментуванням)

Завдання 570 (самостійно, з подальшою взаємоперевіркою в парах)

IV. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ. РОБОТА НАД ЗАДАЧАМИ

Завдання 573

Учні ознайомлюються із задачею за підручником. Записують умову задачі скорочено. Порівнюють текст з коротким записом задачі. Самостійно розв’язують задачу за планом. Один учень розв’язує задачу біля дошки. Самоперевірка задачі з дошки.

1) 24 : 6 = 4 (т) — викачує перший насос за 1 год;

2) 24 : 3 = 8 (т) — викачує другий насос за 1 год;

3) 4 + 8 = 12 (т) — викачують обидва насоси за 1 год;

4) 24 : 12 = 2 (год) — буде викачано 24 т води.

Відповідь: за 2 години викачають цю воду обидва насоси, якщо працюватимуть одночасно.

Завдання 571 (самостійно, з перевіркою в парах)

а (км) — відстань, яку проїхав автобус;

b (год) — час руху автобуса;

а : b (км/год) — швидкість руху автобуса;

(а : b) ∙ 3 (км) — відстань, яку проїде автобус за 3 години.

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Завдання 574; 575 (с. 93—94).

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

— Чого вчилися на уроці?

— Яке завдання здалося вам найцікавішим? найскладнішим?






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.