Математика 4 клас - Розробки уроків - за підручником С.О. Скворцова - 2015 рік
Розділ ІІ
Урок №14 ( с. 30 — 31)
Мета: формувати уміння розв’язувати задачі на знаходження четвертого пропорційного способом відношень
Тип уроку: урок-дослідження
Дидактичні задачі. Вдосконалювати навичок усного позатабличного множення та ділення (РЗ ч. 1 с. 14, №1). Актуалізувати уміння розв’язувати задачі на знаходження четвертого пропорційного способом знаходження однакової величини ( №1 (1)). Створити і розв’язати проблемну ситуацію ознайомлення зі способом відношень ( №1 (2)). Дослідити задачі шляхом зміни ситуації в задачі ( №2) , шляхом зміни числових даних задачі ( №3) та узагальнення способу розв’язування задач на знаходження четвертого пропорційного способом відношень (ключем до розв’язання задачі є знаходження кратного відношення двох числових даних стосовно однієї з величин та висновок щодо такого самого відношення між шуканим і числовим даним іншої величини). Забезпечити первинне закріплення способу відношень; дослідити умови застосування способу знаходження однакової величини ( № 4). Формувати навички письмового множення на одноцифрове число ( №5). Вдосконалювати навички ділення з остачею ( №6; РЗ ч. 1 с. 14, №2); вміння розв’язувати прості рівняння та рівняння, в яких права частина або один із компонентів поданий числовим виразом (РЗ ч. 1 с. 14, №3).
Розвивальна задача: розвивати логічне мислення учнів (с. 71 №1).
Очікувані результати:
Учень (учениця):
розпізнає задачу на знаходження четвертого пропорційного за її істотними ознаками (без уживання назви типу задачі), Знає суть способу відношень при розв’язуванні задач на знаходження четвертого пропорційного; розуміє у яких випадках застосовують спосіб відношень, а у яких — спосіб знаходження однакової величини; розв’язує задачі на знаходження четвертого пропорційного способом відношень під керівництвом вчителя, коментує виконувані дії. Застосовує у обчисленнях алгоритм письмового множення на одноцифрове число.