Математика 4 клас - Розробки уроків - за підручником С.О. Скворцова - 2015 рік

Розділ ІІІ. Нумерація багатоцифрових чисел.

Урок №37 ( с.78- 79)

Мета: формувати уявлення про багатоцифрові числа.

Дидактичні задачі.  Актуалізувати вміння читати багатоцифрові числа, визначати розрядний склад числа; знання про розряди, що належать до кожного класу. Актуалізувати вміння записувати багатоцифрові числа; розкрити сутність позиційного принципу запису числа. Формувати вміння лічити в межах мільйона за аналогією з лічбою чисел у межах 1000 ; визначати наступне і попереднє число до даного. Перенести спосіб утворення наступного й попереднього числа на числа в межах мільйона. Формувати вміння утворювати багатоцифрові числа з наступного та попереднього числа;  визначати розрядний склад чисел; утворювати числа з одиниць різних класів  та з різних розрядів; записувати багатоцифрові числа шляхом вказування їх розрядного складу. Вдосконалювати уміння порівнювати математичні вирази, обчислювальні навички. Формувати уміння розв’язувати складені задачі.

Розвивальна задача: розвивати логічне мислення учнів (с. 99 №2).

ХІД УРОКУ

І. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА СПОСОБІВ ДІЇ

1.    Математичний диктант.

1)    Запишіть розрядні одиниці в порядку зростання.

2)    Запишіть найменше чотирицифрове число; запишіть попереднє до нього число.

3)    Запишіть найбільше п’ятицифрове число; запишіть наступне до нього число.

4)    Запишіть число, що містить 6 сотень тисяч. Напишіть сусідів цього числа.

5)    Запишіть число 379. Запишіть відповідну рівність, щоб утворити його з наступного числа; з попереднього числа.

6)    Запишіть число 723. Запишіть відповідну рівність, щоб утворити його з одиниць різних розрядів.

7)    Запишіть число, що містить 2 тисячі, 4 сотні, та 6 одиниць. Напишіть попереднє до нього число. Запишіть відповідну рівність, щоб утворити його з попереднього числа.

8)    Запишіть число, що містить 7 тисяч, 5 десятків та 1 одиницю. Напишіть наступне число. Запишіть відповідну рівність, щоб утворити його з наступного числа.

2.    Актуалізація способу читання багатоцифрових чисел.

Завдання №1 виконується колективно.

3.    Актуалізація способу записування багатоцифрових чисел.

Завдання №2 виконується з коментарем.

4.    Актуалізація порядку слідування чисел в натуральному ряді. Лічба чисел в заданих межах.

Завдання №3 виконується «ланцюжком».

Акцентуємо увагу на тому, що в натуральному ряді всі числа впорядковані так, що кожне наступне число на 1 більше за попереднє; відповідно, кожне попереднє число на 1 менше наступного. Натуральний ряд чисел нескінчений, бо не можна назвати найбільше натуральне число. Яке б велике число ви не назвали, завжди можна назвати на 1 більше.

ІУ. ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ І НАВИЧОК. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО

1.    Перенесення способу утворення наступного числа на багатоцифрові числа.

Завдання №4 виконується з коментарем.

Учні читають число; називають наступне до нього число; записують рівність яка ілюструє утворення наступного числа з даного: 2499 + 1 = 2500.

Завдання №5 виконується з коментарем.

Наприклад: 1000 = 999 + 1; 3000 = 2999 + 1..

Завдання №1 із робочого зошита виконується учнями самостійно.

2.    Перенесення способу утворення попереднього числа на багатоцифрові числа.

Завдання №6 виконується з коментарем.

Учні читають число; називають попереднє до нього число; записують рівність яка ілюструє утворення попереднього числа з даного: 1001 - 1 = 1000.

Завдання №5 виконується з коментарем.

Наприклад: 1000 = 1001 - 1.

Завдання №2 із робочого зошита виконується учнями самостійно.

3.    Утворення  розрядних одиниць різними способами.

Завдання №6 виконується колективно.

Якщо лічити одиницями, то можна утворити число 10000 з попереднього прилічуючи 1: . Якщо лічити десятками, до попереднього числа додаємо вже 10: і так далі…

4.    Утворення чисел з одиниць різних класів.

Завдання № 7 виконується колективно.

Учні читають числа у стовпчику. У першому стовпчику 207 в першому числі – це число І-го класу, класу одиниць; а в другому числі: стільки ж - 207 одиниць І-го класу і стільки ж - 207 одиниць ІІ-го класу. Аналогічно, у третьому та четвертому стовпчику.

У другому стовпчику: в першому числі 455 одиниць, а в другому  стільки ж тисяч.

Завдання № 10 виконується з коментарем.

Коментар: - це 567000; - це 408; Маємо 567000 + 408 = 567408. Або можна  відразу записувати число і прочитати його.

Завдання №3 з робочого зошита виконується з коментарем.

5.    Утворення чисел з одиниць різних розрядів.

Завдання №12 виконується з коментарем.

Учні записують число і читають його. Щоб записати числа учні можуть ставити двічі по три крапки, які ілюструють три розряди першого класу та три розряди другого класу і заповнювати відповідні розряди; пропущені розряди замінюємо нулями.

Завдання №4 з робочого зошита виконується з коментарем.

2) 27320;  160082; 480456; 125038.

6.    Вдосконалення вміння розв’язувати складені задачі.

Завдання №5 із робочого зошита виконується учнями самостійно.

7.    Розвиток логічного мислення учнів.

Завдання №2 с. 99.

Розв’язання, аналогічне до завдання №1 с. 99.

УІІ. ПОЯСНЕННЯ  ЗАВДАННЯ ДЛЯ ДОМАШНЬОЇ РОБОТИ

Завдання №11 записати числа; за потреби можна поставити двічі по три точки, що відповідає трьом розрядам І-го та трьом ІІ-го класів. Завдання №13 – порівняти математичні вирази способом обчислення їх значень.

УІІІ. ПІДСУМОК. РЕФЛЕКСІЯ НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

Про що важливе для себе дізнались сьогодні на уроці? Як утворити багатоцифрове число з попереднього; з наступного? Які ще способи утворення багатоцифрових чисел ви знаєте? Як утворити число з одиниць різних розрядів? Різних класів? Поміркуйте, коли такі вміння вам можуть бути корисними.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.