Математика - Конспекти уроків 4 клас - до підручника Богдановича М.В. - 2016 рік

УРОК 99 Правило ділення числа на добуток. Усне ділення круглих багатоцифрових чисел на розрядні числа. Задачі на пропорційне ділення. Повторення ділення з остачею на одноцифрове число (№№ 858-866)

Тема. Правило ділення числа на добуток. Усне ділення круглих багатоцифрових чисел на розрядні числа. Задачі на пропорційне ділення. Повторення ділення з остачею на одноцифрове число (№№ 858—866).

Мета. Повторити правило ділення числа на добуток; ознайомити учнів із застосуванням правила ділення числа на добуток для усного ділення на двоцифрове та розрядне число; удосконалювати вміння учнів розв'язувати задачі на пропорційне ділення; повторити ділення на одноцифрове число.

Обладнання. Таблиця «Правило ділення числа на добуток»; ілюстрації та схеми задач.

Зміст уроку

I.  Контроль, корекція та закріплення знань.

1. Перевірка домашнього завдання.

а) Пояснити розв'язання задачі № 856.

(Розв'язання:

1) 2 + 3 = 5 (альб.) — купив хлопчик;

2) 40 : 5 = 8 (грн) — ціна альбому;

3) 8 ∙ 3 = 24 (грн) — йому мають повернути друзі.)

б) Із завдання № 857 зачитати знайдені значення х

(Відповідь: х = 92 000; 64 000; 76 000.)

2. Усні обчислення.

а) 18:4; 34 : 7; 55 : 9; 52 : 7.

б) Обчислити зручним способом.

4 ∙ 560 ∙ 25            (= 56000)

15  ∙120 ∙ 2            (=3600)

500 ∙ 179 ∙ 2          (=179000)

в) Із одного села у протилежних напрямках вийшли два пішоходи. Яка відстань буде між ними через 5 год, якщо швидкість одного пішохода 4 км/год, а другого — 6 км/год?

(Відповідь: 50 км.)

3. Завдання для опитування.

а) Бензин був у 7 каністрах, у кожній порівну. У перший автобус заправили 48 л бензину, а в другий — 64 л. Скільки каністр бензину заправили в перший автобус і скільки в другий? (Відповідь: 3 каністри, 4 каністри.)

б) Обчислити.

7300 ∙ 40 - 41728 : 8      (= 286784)

II. Вивчення нового матеріалу.

1. Підготовча робота.

а) Обчислити вирази і порівняти їх значення.

б) Повторення правила ділення числа на добуток.

2. Пояснення матеріалу (за таблицею).

Учні розглядають записи і пояснюють різні способи ділення числа на добуток.

3. Первинне закріплення вивченого (за №№ 858 — 861).

(Відповіді: до № 860 (360; 30; 20); до № 861 (60; 30; 12; 6).)

(Зразок виконання: 270 : 45 = 270 : 9:5 = 6.)

Фізкультхвилинка.

III. Розвиток математичних знань.

1. Робота над задачами.

а) Задача № 862.

Аналіз задачі проводять за таблицею:

Учні з високим і достатнім рівнем знань розв'язують задачу самостійно діями з поясненням, решта — під керівництвом учителя.

(Розв'язання:

1) 60: 12 = 5 (т) — вантажність першого автомобіля;

2) 20 : 5 = 4 (р.) — зробив перший автомобіль;

3) 12 - 4 = 8 (р.) — зробив другий автомобіль.)

Учитель може запропонувати учням знайти число рейсів, здійснюваних

другим автомобілем, іншим способом.

(Розв'язання: 60 - 20 = 40(т) — маса картоплі, перевезена другим автомобілем;

40 : 5 = 8 (рейсів) — здійснив другий автомобіль.)

б) Задача.

Два слюсарі виготовили .100 деталей. Перший працював 7 годин, а другий 8 годин. Скільки деталей виготовив кожний слюсар, якщо щогодини вони виготовляли їх однакову кількість?

(Відповідь: перший слюсар виготовив 140 деталей, а другий — 160 деталей.)

2. Ділення з остачею.

а) Завдання № 863 (з коментуванням).

б) Завдання № 864 (самостійно).

IV. Підсумок уроку.

V.  Домашнє завдання.

№№ 865, 866 (с. 139).




Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити