Математика - Конспекти уроків 4 клас - до підручника Богдановича М.В. - 2016 рік

УРОК 100 Ділення з остачею на двоцифрове число. Усне ділення круглих чисел на розрядні числа. Задачі на пропорційне ділення (№№ 867-875)

Тема. Ділення з остачею на двоцифрове число. Усне ділення круглих чисел на розрядні числа. Задачі на пропорційне ділення (№№ 867—875).

Мета. Ознайомити учнів із діленням з остачею на двоцифрове число; закріплювати вміння усно ділити круглі числа на розрядні числа; удосконалювати вміння розв'язувати задачі на пропорційне ділення.

Обладнання. Таблиця «Ділення з остачею»; картки для опитування; короткий запис задачі; схеми.

Зміст уроку

І. Контроль, корекція та закріплення знань.

1. Перевірка домашнього завдання.

а) Зачитати відповідь до задачі № 865.

(Відповідь: відстань між автобусами 494 км.)

б) Із завдання № 866 зачитати значення виразів на дві дії.

(Відповідь: 441 000: 88 000.)

2. Усні обчислення.

а) 28 : 8 (3. ост. 2); 33 ; 5 (6. ост. 3)4 21 : 6 (3, ост. 3); 80 : 9 (8, ост. 8).

б) Використовуючи дужки, змінити порядок виконання дій так, щоб числове значення виразу відповідало заданому.

480 + 320 : 80 : 5 = 2            120 ∙ 3 - 200 : 100 = 16

в) Розв'язати однією дією.

На пошиття 14 скатертин витратили 28 м тканини. Скільки скатертин можна пошити із половини цієї тканини? (Із половини писанини пошиють скатертин у 2 рази менше, ніж із 28 м: 14 : 2 = 7 (скатертин).)

3. Завдання для опитування (диференційоване).

а) Задача № 871.

б) 900000 - 380 ∙ 600 - 30 ∙ 40 ∙ 50 (= 612000)

Картка № 1 (для учнів із високим рівнем знань)

1) Прочитай задачу № 871.

2) Розв'яжи задачу діями з поясненням.

3) Знайди значення виразу (завдання б).

Картка № 2 (для учнів із достатнім рівнем знань)

1) Прочитай задачу № 871.

2) Заповни таблицю:

 

Витрати пального за 1 год

К-сть годин

Загальна к-сть пального

до перерви

після перерви

     

3) Розв'яжи задачу діями з поясненням.

4) Знайди значення виразу (завдання б).

Картка № 3 (для учнів із середнім і початковим рівнем знань)

1) Прочитай задачу № 871.

2) Розглянь таблицю.

3) Розв'яжи задачу за планом.

1. Скільки літрів пального витрачали за 1 год?

Вказівка. Уважно прочитай перше речення умови задачі.

2. Скільки годин працював двигун до перерви?

Вказівка. До перерви витратили 54 л пального, витрачаючи щогодини 9 л.

3. Скільки годин працював двигун після перерви?

Вказівка. Двигун працював всього 10 год, а до перерви — 6 год.

4. Обчисли вираз (завдання б):

380 ∙ 600 - 30 ∙ 40 ∙  50 (= 168000)

II. Вивчення нового матеріалу.

1. Підготовча робота (за № 867).

2. Пояснення (за таблицею).

Розглянемо ділення з остачею на двоцифрове число. Щоб 58 поділити на 13, випробуванням шукаємо число, менше від 58, яке ділиться націло на 13, і найбільш наближене до числа 58 (13 ∙ 4 = 52). Отже, у частці число 4. Від 58 віднімаємо 52, буде 6. Це остача.

Отже: 58 : 13 = 4 (остача 6).

3. Первинне закріплення.

а) Читання пояснення ділення з остачею на двоцифрове число (№ 868).

б) Виконання завдання № 869 (з коментуванням).

60 : 16 (= 3 (ост.              12)) 40 : 15 (= 2 (ост. 10))

80 : 35 (= 2 (ост.              10)) 52 : 24 (= 2 (ост. 4))

75 : 21 (= 3 (ост.              12)) 420 : 70 (= 6)

560 : 80 (= 7)                   6400 : 800 (= 8)

300 : 50 (= 6)                   400 : 80 (= 5)

Фізкультхвилинка.

ІІІ. Розвиток математичних знань.

1. Розв'язування задачі № 870.

Учні з високим рівнем знань розв'язують задачу самостійно. З достатнім рівнем знань — після заповнення таблиці.

Решта учнів працюють під керівництвом учителя.

(Відповідь: маса чотирьох левів 800 кг.)

2. Виконання завдання № 872.

Якщо b = 200, то 250 ∙ b - b ∙ 5 = 250 ∙ 200 - 200 ∙ 5 = 50000 - 1000 = 49 000.

3. Розв'язування задачі № 873*.

IV. Підсумок уроку.

— Обчисліть:

75 : 35 (75 : 35 = 2 (ост. 5))

66 : 21 (66 : 21 = 3 (ост. 3))

V. Домашні завдання.

№№ 874, 875 (с. 140).





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити