Математика - Конспекти уроків 4 клас - до підручника Богдановича М.В. - 2016 рік

УРОК 109  Множення трицифрових чисел на двоцифрові. Задачі на знаходження числа за двома різницями. Задачі на знаходження дробу від числа і числа за ного дробом (№№ 928-934)

Тема. Множення трицифрових чисел на двоцифрові. Задачі на знаходження числа за двома різницями. Задачі на знаходження дробу від числа і числа за ного дробом (№№ 928—934).

Мета. Ознайомити учнів із множенням трицифрових чисел на двоцифрові; закріплювати вміння учнів розв'язувати задачі на знаходження числа за двома різницями; удосконалювати вміння учнів розв'язувати задачі на знаходження дробу від числа і числа за його дробом.

Обладнання. Схеми задач; картки для опитування.

Зміст уроку

І.  Контроль, корекція та закріплення знань.

1. Усні обчислення.

а) Гра «Ніч і день».

Знайдіть   від 21000 (6000); одержаний результат зменшіть у 100 разів (60); знайдіть   одержаного числа (45); зменшіть одержаний результат у 9 разів (5).

Знайдіть   від 320 (80);   від одержаного результату (16);   від останнього результату (12).

Знайдіть число, якщо   його дорівнює 2; знайдіть число, якщо  його дорівнює одержаному результату; знайдіть число, якщо   його дорівнює останньому результату. (6, 18, 36)

б) Город має форму квадрата, сторони якого 20 м.  площі займають полуниці, а решту - картопля. Яку площу займає картопля? (360 м2)

2. Завдання для опитування.

а) Знайти добуток, використовуючи правило множення числа на суму і записуючи числа в рядок:

б) Виконати множення письмово.

47 ∙ 48; 26 ∙ 42 (2256; 1092)

в) Знайти площу прямокутника, довжина якого 58 м, ширина — 29 м. (1682м2)

3. Картки для опитування.

№ 1

1) Виконай множення письмово.

69 ∙ 42; 57 ∙ 38        (2898; 2166).

2) Знайди площу прямокутника, довжина якого 56 м, ширина — 28 м. (1568м2)

№ 2

1) Виконай множення письмово.

78 ∙ 36; 54 ∙ 39        (2808; 2106).

2) Знайди площу прямокутника, довжина якого 65 м. ширина 29 м. (1885 м2)

II. Вивчення нового матеріалу.

1. Пояснення вчителя.

—  Множники розмішуємо так, щоб остання цифра множника була під останньою цифрою множеного. Число 538 спочатку множимо на 7 одиниць, одержимо перший неповний добуток 3766, остання цифра якого підписана під одиницями.

При множенні 538 на 3 десятки цифри починаємо записувати під десятками. 1614 другий неповний добуток.

Далі знаходимо суму знайдених неповних добутків. Одержуємо добуток 19906.

2. Первинне закріплення вивченого.

а) Пояснення ходу обчислення добутку (за № 929).

б) Виконання завдання № 930.

Перші два добутки знаходять з коментуванням (біля дошки), решту — самостійно.

(Результати обчислень: 43 428; 53 868; 16 560; 15 200.)

Фізкультхвилинка.

III. Розвиток математичних знань.

1. Робота над задачами,

а) Задача № 931.

Під час повторення змісту задачі вчитель заповнює таблицю:

Після детального аналізу задачі учні розв'язують її з коментуванням.

(Відповідь: 21 т.)

б) Задача № 932.

На дошці короткий запис задачі.

 

Маса 1 ящика

Кількість ящиків

Загальна маса

Печиво

 

30

однакова

Цукерки

12 кг

25

Бесіда.

— Чи можемо ми відразу дізнатися про масу 1 ящика з печивом? (Ні, бо ми не знаємо масу усіх ящиків з печивом.) А що сказано про масу усіх ящиків з печивом? (Вона така сама, як і маса всіх ящиків з цукерками.) Чи можемо ми дізнатися масу всіх ящиків з цукерками? (Так, бо нам відома маса 1 ящика з цукерками і кількість таких ящиків.) То про що дізнаємося в першій дії? (Яка загальна маса цукерок, а отже, і печива.) А що можна знайти у другій дії? (Масу 1 ящика печива.)

Задачу учні записують в зошитах самостійно. Вчитель звертає увагу на оформлення записів і пояснення. (Відповідь: 10 кг.)

в) Задача № 928.

1) 78 ∙ 10 = 780 (г)

2) 780 : 4 = 195 (г)

(Відповідь: 195 г.)

IV. Підсумок уроку.

V. Домашнє завдання.

№№ 933, 934 (с. 149).





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити