Математика - Конспекти уроків 4 клас - до підручника Богдановича М.В. - 2016 рік

УРОК 110 Множення багатоцифрових чисел на двоцифрові (загальний випадок). Задачі на знаходження числа за двома різницями (№№ 935-941)

Тема. Множення багатоцифрових чисел на двоцифрові (загальний випадок). Задачі на знаходження числа за двома різницями (№№ 935—941).

Мета. Ознайомити учнів із загальним випадком множення багатоцифрових чисел на двоцифрові; удосконалювати вміння розв'язувати задачі на знаходження числа за двома різницями.

Обладнання. Таблиця для усних обчислень; таблиця «Множення багатоцифрових чисел на двоцифрові»; картки для опитування.

Зміст уроку

І. Контроль, корекція та закріплення знань.

1. Усні обчислення.

а) Гра «Замкни коло».

У грі беруть участь 2 команди, по 8 учнів в кожній. Гравці по черзі виконують дії і результат записують у відповідний кружечок. Команда, учень якої першим впише результат в останній кружечок, виграє (за умови, що коло «замкнулося»).

б) 7 кг : 2 (3500 г); 10 дм : 4 (25 см); 2 м : 5 см (40); 1 год : 5 (12хв).

в) Маса  кавуна становить 3 кг. Яка маса  кавуна? (1800 г)

2. Завдання для опитування (диференційоване).

Картка № 1 (для учнів із високим рівнем знань)

1) Прочитай задачу № 935.

2) Розв'яжи її діями з поясненням.

3) Обчисли письмово.

209 ∙ 67 (= 4003);          95 ∙ 43 (= 4085);    756 ∙ 27 (= 20412).

Картка № 2 (для учнів із достатнім рівнем знань)

1) Прочитай задачу № 935.

2) Розв'яжи її діями з поясненням.

Вказівка. В першій дії дізнайся, на скільки кілометрів менше пролетів перший вертоліт від другого.

3) Обчисли письмово.

503 ∙ 68 (= 34204);               259 ∙ 36 (= 9324).

Картка № 3 (для учнів із середнім і початковим рівнем знань)

1) Прочитай задачу № 935.

2) Розв'яжи задачу діями з поясненням за планом.

1) На скільки кілометрів менше пролетів перший вертоліт, ніж другий?

2) Яка швидкість вертольотів?

3) Скільки годин був у польоті перший вертоліт?

4) Скільки годин був у польоті другий вертоліт?

(Відповідь: 3 год, 5 год.)

   3) Обчисли письмово.

95 ∙ 18 ( 1710);                     451 ∙ 45 (= 20295).

II. Вивчення нового матеріалу.

1. Пояснення множення багатоцифрових чисел на двоцифрові.

Учні розглядають записи в таблиці, пояснюють обчислення, вставляють пропущені числа.

2. Первинне закріплення за № 936.

3. Виконання завдання № 937.

Два добутки знаходять колективно (з коментуванням біля дошки), решту — самостійно (з подальшою перевіркою).

(Результати обчислення: 787 320; 113 616; 714 850; 144339.)

Фізкультхвилинка.

III. Розвиток математичних знань.

1. Складання і розв'язування рівнянь (№ 938).

Учні з високим і достатнім рівнем знань виконують завдання самостійно, решта працюють під керівництвом учителя.

(Відповідь: х = 19044; х = 924.)

2. Складання виразів і знаходження їх значень (№ 939).

Над складанням виразів працюють колективно, обчислюють самостійно.

1) 270 051 - 348 ∙ 89 = 239 079.

2) 12960 : 60 + (12 960 + 600) = 13236.

3. Робота над задачами.

а) Задача 1.

У два райони відправили 10 000 підручників. В один район — 200 пачок, а в другий — 300 пачок. Скільки підручників відправили в кожен район окремо? (Відповідь: 4000 підручників; 6000 підручників.)

б) Задача 2.

Магазин продав до обіду 37 ящиків яблук, а після обіду — 23 таких ящики. Після обіду продали на 168 кг яблук менше, ніж до обіду. Скільки кілограмів яблук продали до обіду і після обіду?

(Відповідь: до обіду продали 444 кг, а після обіду — 276 кг яблук.)

IV. Підсумок уроку.

Перевірити, чи правильно виконане множення на двоцифрове число. Виправити помилки.

V. Домашнє завдання.

№№ 940. 941 (с. 150).




Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити