Математика - Конспекти уроків 4 клас - до підручника Богдановича М.В. - 2016 рік

УРОК 111 Множення іменованих чисел на двоцифрові числа. Порівняння задач на знаходження числа за двома різницями. Запис периметра і площі квадрата у загальному вигляді. Розв'язування задач на знаходження числа за його дробом (№№ 942-949)

Тема. Множення іменованих чисел на двоцифрові числа. Порівняння задач на знаходження числа за двома різницями. Запис периметра і площі квадрата у загальному вигляді. Розв'язування задач на знаходження числа за його дробом (№№ 942—949).

Мета. Ознайомити учнів із множенням складених іменованих чисел на двоцифрові числа; удосконалювати вміння розв'язувати задачі на знаходження числа за двома різницями, порівнювати їх умови і розв'язання; вчити записувати периметр і площу квадрата у загальному вигляді; закріплювати вміння розв'язувати задачі на знаходження числа за його дробом.

Обладнання. Гра «Сходинки»; таблиця «Множення іменованих чисел на двоцифрові числа»; схеми задач.

Зміст уроку

І. Контроль, корекція та закріплення знань.

1. Усні обчислення.

а) Гра «Сходинки».

У грі можуть брати участь 2 учні, а можуть — 2 команди. Обчислення одночасно починають із найнижчої сходинки. Хто першим запише відповідь під найвищою сходинкою, той переміг.

б) Задачі.

• Сторона квадрата 9 м. Знайти периметр і площу квадрата (36 м; 81 м2)

• Довжина прямокутника 10 м, ширина — 8 м. Знайти периметр і площу прямокутника. (36 м, 80 м2)

• Площа прямокутника 90 м2, ширина 5 м. Яка довжина цього прямокутника? (18 м)

• Площа квадрата 36 м2. Знайти периметр квадрата. (24 м)

• Периметр квадрата 28 м. Знайти площу квадрата. (49 м2)

2. Завдання для опитування учнів.

а) Двоє покупців купили тканину за однаковою ціною: перший — 6 м, другий — 4 м. Перший покупець заплатив на 200 грн більше. Скільки грошей заплатив за свою покупку кожен покупець? ( Відповідь: 600 грн, 400 грн.)

Вказівка (для учнів з початковим рівнем знань). Чому перший покупець за тканину заплатив на 200 грн більше? На скільки метрів більше тканини купив перший покупець?

б) Обчислити.

624 ∙ 73 (= 45552);               908 - 29 (= 26332).

Додаткове завдання. Сума двох чисел 100, причому одне з них на 20 більше від другого. Знайти ці числа. (40 і 60)

II. Вивчення нового матеріалу.

1. Пояснення нового матеріалу (за таблицею).

Зразок запису: 7 ц 8 кг ∙ 45 = 318 ц 60 кг

2. Закріплення вивченого.

а) Усне виконання завдання № 943.

б) Письмове виконання вправи № 944.

Перший вираз учні обчислюють колективно (із записом на дошці), другий — з коментуванням, решту — самостійно.

Фізкультхвилинка.

III. Розвиток математичних знань.

1. Розв'язування і порівняння задач № 945 (1, 2).

Учитель разом з учнями складає і заповнює таблицю для першої задачі, після чого сильніші учні розв'язують задачу самостійно і пробують скласти таблицю для другої задачі. З рештою учнів учитель опрацьовує першу задачу фронтально. Отримавши відповідь, учні під керівництвом вчителя складають таблицю для другої задачі і переконуються, що друга задача є оберненою до першої. Другу задачу учні розв'язують самостійно.

Учням з початковим рівнем знань учитель надає допомогу.

(Відповідь: один шофер зробив 16 рейсів, а інший — 14 рейсів.)

(Відповідь: один шофер перевіз 560 ц цементу, а інший — 490 ц.)

2. Задачі № 946.

Учні працюють самостійно. Учитель надає допомогу тим, хто цього потребує.

(Розв'язання: 170 ∙ 3 ∙ 25 = 127509 (г) = 12кг 750г.)

3. Задача № 947.

Учні колективно складають вирази з буквеними даними для знаходження периметра і площі квадрата, а потім самостійно знаходять значення виразів.

(Розв'язання:      

1) а ∙ 4 (см) — периметр квадрата;

2) а ∙ а (см2) — площа квадрата.

Якщо а = 36, то а ∙ 4 = 36 ∙ 4 = 144 (см).

Якщо а = 36, то а ∙ а = 36 ∙ 36 = 1296 (см2).)

4. Задача № 948.

(Розв'язання:

1) 627 - 285 = 342 (п.) — на стільки більше книг завезли першого дня;

2) 342 : 6 = 57 (п.) — перевозили за 1 рейс;

3) 627: 57 = 11 (р.) — зробили першого дня;

4) 285 : 57 = 5 (р.) — зробили другого дня.)

IV. Підсумок уроку.

125 км 204 м ∙ 25 (= 380 км 100 м)

12 грн 25 к ∙ 35 (= 442 грн 75 к.)

V. Домашнє завдання.

№ 949 (с. 151).



Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити