Математика - Конспекти уроків 4 клас - до підручника Богдановича М.В. - 2016 рік
УРОК 112 Знаходження значень виразів на сумісні дії. Задачі на знаходження числа за двома різницями (№№ 950-958)
Тема. Знаходження значень виразів на сумісні дії. Задачі на знаходження числа за двома різницями (№№ 950 — 958).
Мета. Закріплювати вміння учнів знаходити значення виразів на сумісні дії; удосконалювати вміння розв'язувати задачі на знаходження числа за двома різницями.
Обладнання. Таблиця «Знаходження значень виразів на сумісні дії»; сигнальні картки; таблиця для короткого запису задачі.
Зміст уроку
I. Контроль, корекція і закріплення знань.
1. Усні обчислення.
а) Гра «Математичні будівельники».
Учитель повільно читає завдання, учні поступово виконують його усно і показують кінцевий результат за допомогою сигнальної картки.
✵ Ділене 650, дільник 8. Знайти частку.
✵ Збільшити її у 10 разів.
✵ Отримане число збільшити на 10. потім поділити на 90.
✵ Знайти добуток отриманого числа і 50.
✵ Знайти різницю цього добутку і числа 300.
✵ Зменшити на 100.
✵ Зменшити на 10, а потім — у 10 разів.
✵ Від якого числа треба відняти отримане, щоб вийшло 100?
✵ Це число поділити на 2.
✵ Знайти його четверту частину.
— Що отримали в результаті обчислень? (13)
б) Обчислення виразів.
1 год : 5 10 дм : 4 2 м : 5 см 7 кг : 2
2. Математичний диктант (за N° 951).
(Відповідь: 240; 920; 32500.)
II. Розвиток математичних знань.
1. Робота з таблицею (№ 65).
а) Розглянути запис і пояснити порядок виконання дій.
б) Вставити потрібні числа.
2. Усне виконання завдання № 952.
3. Завдання № 953.
Значення першого виразу знаходять з коментуванням біля дошки, другого — самостійно.
(Результати обчислень; 56373; 50583.)
4. Самостійна робота.
Варіант 1
(349 + 828 : 36) ∙ 68 (= 25 296)
Варіант 2
(167880 - 385 ∙ 24) : 60 (= 2644)
Фізкультхвилинка.
5. Робота над задачами.
а) Задача № 954.
Під час аналізу задачі вчитель заповнює: заздалегідь підготовлену таблицю.
Учні розв'язують задачу самостійно, окремим учням вчитель надає допомогу.
б) Задача № 955 (розв'язати виразом).
100 кг - (16 кг 450 г ∙ 3 + 12 кг 150 г ∙ 2) = 26 кг 350 г
Учням з початковим рівнем знань запропонувати схему:
Учні, які швидше розв'язали задачу, виконують № 956.
(Розв'язання:
1) 296 : 2 = 148 (м) — довжина і ширина прямокутника разом;
2) 148 - 96 = 52 (м) — ширина прямокутника;
3) 96 ∙ 52 = 4992 (м2) — площа.)
(Відповідь: 4992 м2.)
III. Підсумок уроку.
— Обчисліть:
2 ц : 4; 3 т : 6; 2 роки : 8.
IV. Домашнє завдання.
№№ 957, 958 (с. 152).