Математика - Конспекти уроків 4 клас - до підручника Богдановича М.В. - 2016 рік

УРОК 114  Множення багатоцифрових чисел на трицифрові виду 1578 ∙ 403. Розв’язування задач (№№ 968-976)

Тема. Множення багатоцифрових чисел на трицифрові виду 1578 ∙ 403. Розв'язування задач (№№ 968—976).

Мета. Ознайомити учнів із множенням багатоцифрових чисел на трицифрові у випадку, коли другий множник в середині містить нуль; закріплювати уміння учнів розв'язувати задачі на рух і знаходження площі.

Обладнання. Таблиця «Множення багатоцифрових чисел на трицифрові виду 1467 ∙ 503»; картки для опитування.

Зміст уроку

І. Контроль, корекція і закріплення знань.

1. Перевірка домашнього завдання.

Учні обмінюються зошитами і здійснюють взаємоперевірку.

2. Усні обчислення.

а) 27 ц: 3 кг    (= 900)                  60 хв : 5  (= 12 хв)

27 м : 90 см    (= 30)                    50 м ∙ 40 м (= 2000 м2)

б) Задача.

У двох подарунках на 150 цукерок менше, ніж у семи подарунках. Скільки цукерок в 1 подарунку? (30 цукерок.) Скільки цукерок у всіх цих подарунках? (270 цукерок.)

3. Завдання для опитування.

Картка № 1 (для учнів із високим і достатнім рівнем знань)

1) Із двох міст, відстань між якими 150 км, виїхали одночасно назустріч один одному 2 велосипедисти. Через скільки годин вони зустрінуться, коли вони їдуть так, що перший міг би проїхати весь шлях за 15 год, а другий за 10 год?

2) 463 ∙ 521 - 194 ∙ 234 (= 195827)

Картка № 2 (для учнів із середнім та початковим рівнем знань)

1) 3 двох сіл виїхали одночасно назустріч один одному 2 мотоциклісти. Швидкість першого мотоцикліста 30 км/год, а другого — 40 км/год. Знайди відстань між цими селами.

2) 125 ∙ 546 - 709 ∙ 83 (= 9403)

ІІ. Вивчення нового матеріалу.

1. Пояснення вчителя на основі порівняння знаходження числових значень добутків.

Учитель особливу увагу звертає на те, що при множенні 1467 на 0 десятків ми одержуємо 0 десятків, тому в стовпчику під десятками цифру ніяку не пишемо. Кожну цифру числа 1467 множимо на 5 сотень, починаючи з 7 одиниць. Першу цифру сотень 5 підписуємо під сотнями.

2. Закріплення вивченого (за № 970).

а) Два вирази виконати із записом на дошці, третій — коментовано, четвертий — самостійно.

(Результати: 257301; 421616; 767685; 254940.)

б) Для учнів із високим рівнем знань (додатково).

2456 ∙ 405 (= 994680) і 2081 ∙ 207 (= 430767)

Фізкультхвилинка.

III. Розвиток математичних знань.

1. Робота над задачами.

а) Задача № 971.

Учні з високим рівнем знань працюють самостійно, решта — під керівництвом учителя.

Аналізуючи задачу, учні поступово складають вирази для її розв'язання: 695 ∙ 3 (км) — пролетів літак за 3 год;

642 ∙ 2 (км) — пролетів літак за 2 год;

695 ∙ 3 + 642 ∙ 2 (км) - пролетів за 5 год.

Отже, щоб знайти, скільки кілометрів залишилося пролетіти літакові, треба від усієї відстані відняти ту, що він пролетів.

(Розв'язання: 4500 - (695 ∙ 3 + 642 ∙ 2) = 1131 (км).)

(Відповідь: 1131 км залишилося пролетіти літакові.)

б) Задача № 972.

Учні працюють самостійно; учитель надає допомогу тим, хто цього потребує.

(Розв'язання: 120 * 46 : 80 = 69 (м).)

в) Задача № 973.

Після повторення змісту задачі учні пояснюють, як треба міркувати, складаючи вираз.

36 : 3 (км/год) — швидкість туди;

36 : 3 - 3 (км/год) — швидкість назад;

36 : (36 : 3 - 3) (год) — час руху назад.

(Розв'язання: 36 : (36 : 3 - 3) = 4 (год).)

Відповідь: на зворотний шлях велосипедист витратив 4 години.)

2. Самостійна робота.

1) Виконання завдання № 974 (із взаємоперевіркою).

2) Задача.

Довжина прямокутника 8 м, ширина 4 м. Знайти ширину другого прямокутника з такою ж площею, довжина якої 16 метрів.

(Відповідь: 2 метри.)

IV. Підсумок урок.

Перевірити, чи правильно виконано письмове множення на трицифрове число. Виправити помилки.

V. Домашнє завдання.

№№ 975, 976 (с. 154).





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити