Математика - Конспекти уроків 4 клас - до підручника Богдановича М.В. - 2016 рік

УРОК 120 Ділення багатоцифрових чисел на числа другого десятка (№№ 1020-1027)

Тема. Ділення багатоцифрових чисел на числа другого десятка (№№ 1020—1027).

Мета. Вчити учнів у ході ділення багатоцифрових чисел на числа другого десятка цифру частки шукати способом добору; закріплювати уміння знаходити значення виразів з буквеними даними.

Обладнання. Таблиця для усних обчислень; таблиця «Ділення багатоцифрових чисел на число другого десятка»; завдання для опитування.

Зміст уроку

І. Контроль, корекція та закріплення знань.

1. Усні обчислення.

а) Обчислити зручним способом:

26 ∙ 25 ∙ 4 (= 2600)                 20 ∙ 19 ∙ 5 (= 1900)

8 ∙ 145 ∙ 125 ∙ 2 (=290000)      33 ∙ 125 ∙ 8 ∙ 3 (= 99000)

б) Гра «Хто швидше?»

На дошці малюнок. Учні по черзі знаходять середнє арифметичне чисел, розміщених на сходинці, і записують результат під відповідною сходинкою. Команда, учень якої першим впише відповідь під найвищою сходинкою, перемагає.

в) Задача

Довжина прямокутника 4 м, ширина — 3 м. Знайти ширину другого прямокутника з такою самою площею, довжина якої 6 м. (Відповідь: 2 метри.)

2. Завдання для опитування (за варіантами).

Варіант 1      13 902 : 42 - 259 - 3772 : 820 (- 26)

Варіант 2      14 147 : 43 + 249 - 12 168 : 52 (= 344)

3. Виконання завдання № 1021 (з коментуванням).

II. Вивчення нового матеріалу.

1. Пояснення ділення багатоцифрових чисел на числа другого десятка.

Перше неповне ділене 72 сотні. Частка матиме 3 цифри. 72 поділимо на 16, буде 4 (цифру знаходимо способом добору). 16 помножимо на 4. буде 64. Остача 8.

Друге неповне ділене 84 десятки. 84 поділимо на 16 (способом добору), буде 5. 16 помножимо на 5, буде 80. Остача 4.

Третє неповне ділене 48. Поділимо 48 на 16 (способом добору), буде 3. Частка 453.

2. Первинне закріплення вивченого.

а) Читання пояснення (за № 1022).

б) Обчислення виразів із детальним поясненням.

1748 : 19 (= 92)              1122 : 17 (= 66)

в) Виконання завдання № 1023 (самостійно).

7176 : 23 (= 312)            9889 : 31 (= 319)

1122 : 17 (= 66)              6059 : 73 (= 83)

Фізкультхвилинка.

III. Розвиток математичних знань.

1. Задача № 1025.

(Розв'язання: (45 ∙ 6 + 41 ∙ 2) : (6 + 2) = 44 (кг).)

2. Задача № 1024*.

(Розв'язання:

1) 70 + 18 = 88 (кг) — маса бочки з розсолом і з огірками;

2) 4840 : 88 = 55 (б.) — навантажили на машину бочок ;

3) 70 ∙ 55 = 3850 (кг) — всього огірків було в бочках.)

IV. Підсумок уроку.

V. Домашнє завдання.

№№ 1026, 1027 (с. 161).



Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити