Математика - Конспекти уроків 4 клас - до підручника Богдановича М.В. - 2016 рік

УРОК 126 Знаходження значень виразів на сумісні дії з багатоцифровими числами. Розширені задачі на зведення до одиниці. Складання і розв'язування нерівностей (№№ 1067-1075)

Тема. Знаходження значень виразів на сумісні дії з багатоцифровими числами. Розширені задачі на зведення до одиниці. Складання і розв'язування нерівностей (№№ 1067 — 1075).

Мета. Виправляти учнів у знаходженні значень виразів на сумісні дії з багатоцифровими числами; удосконалювати вміння розв'язувати задачі на зведення до одиниці; вчити складати і розв'язувати нерівності. Обладнання. Завдання для опитування учнів; таблиця для короткого запису задачі.

Зміст уроку

I.  Контроль, корекція та закріплення знань.

1. Усні обчислення.

а)  3 ц; 30 кг (= 10): 3 ц : 30 (= 10 кг): 3 ц : 5 кг (= 60): 3 ц - 5 кг (= 295 кг).

б) Вправа № 1070. (= 7000)

в) Периметр прямокутника 100 м, а його довжина — 30 м. Знайти площу прямокутника. (600 м2)

2. Завдання для опитування (за вибором учня).

Картка № 1

1) Задача.

Відстань між містом і селом 36 км. З міста в село кінь біг зі швидкістю 12 км/год. Назад він повертався з вантажем зі швидкістю 6 км/год. Яка середня швидкість коня?

Вказівка. Знайди всю відстань, яку пройшов кінь і весь час, за який він подолав цю відстань.

(Відповідь: 8 км/год.)

2) Обчисли: 27 : 90 см (= 30)

Картка № 2

1) Задача.

Автомобіль їхав 2 год зі швидкістю 100 км/год і 3 год — зі швидкістю 70 км/год. З якою середньою швидкістю рухався автомобіль?

(Відповідь: 82 км/год.)

2) Обчисли; 3 кг 910 г ∙ 28 (= 109 кг 480 г)

II. Розвиток математичних знань.

1. Знаходження частки й остачі (№ 1067).

Ділення на двоцифрове число виконують із записом на дошці.

2. Ділення іменованих чисел (№ 1068).

Завдання виконують за варіантами.

Варіант 1 — перший стовпчик виразів. (288 кг; 2 м 34 см)

Варіант 2 — другий стовпчик. (438 г; 5 м 46 см)

3. Знаходження значень виразів (№ 1069).

Учні працюють самостійно, а потім пояснюють виконання завдання.

(Результати обчислень: 31 752; 1398.)

Фізкультхвилинка.

4. Розв'язування задач.

а) Задача № 1071.

На дошці короткий запис задачі.

Учні з високим рівнем знань розв'язують задачу складанням виразу:

506 : 23 ∙ 2 ∙ 18 = 792 (ц).

б) Задача № 1072.

Учні з високим рівнем знань працюють самостійно, решта під керівництвом учителя складають задачу за таблицею, поданою в підручнику на с. 166, а потім розв'язують її діями з поясненням.

(Розв'язання:

1) 28 ∙ 7 = 196 (ц) — зібрали проса з другої ділянки;

2) 460 - 196 = 264 (ц) — зібрали проса з першої ділянки;

3) 264 : 12 = 22 (га) — площа першої ділянки.)

(Вираз: (460 - 28 ∙ 7) : 12 = 22 (га).)

5. Складання і розв'язування нерівностей (№ 1073).

а) 500 + а > 1200

Якщо а =   700, то 500 + а = 500 + 700 = 1200.

Якщо а >   700, то 500 + а > 1200.

б) 500 - а < 200

Якщо а = 300, то 500 - а = 500 – 300 = 200.

Якщо а > 300, то 500 - а < 200.

III. Підсумок уроку.

— Обчисліть усно:

2500 збільшили у 4 рази, потім результат зменшили в 1000 разів. Яке число одержали? (10)

IV. Домашнє завдання.

№№ 1074, 1075 (с. 166).





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити