Математика - Конспекти уроків 4 клас - до підручника Богдановича М.В. - 2016 рік

УРОК 127 Сумісні дії з багатоцифровими числами. Розширені задачі на знаходження суми двох добутків. Складання та розв’язування рівнянь. Ділення іменованих чисел (№№ 1076-1084)

Тема. Сумісні дії з багатоцифровими числами. Розширені задачі на знаходження суми двох добутків. Складання та розв’язування рівнянь. Ділення іменованих чисел (№№ 1076—1084).

Мета. Закріплювати вміння учнів знаходити значення виразів на сумісні дії з багатоцифровими числами; удосконалювати вміння розв'язувати задачі на знаходження суми двох добутків; вчити складати та розв'язувати рівняння, ділити іменовані числа.

Обладнання. Таблиця для усних обчислень; схеми задач.

Зміст уроку

І. Контроль, корекція та закріплення знань.

1. Усні обчислення, а) Гра «Ланцюжки».

б) Знайти у від 1 год; від 1 т; від 1 року.

(Відповіді: 30 хв; 500 кг; 9 міс.)

в) Завдання № 1076, № 1081.

2. Математичний диктант.

•  Обчислити площу прямокутника зі сторонами 40 см і 50 см. (2000 см2)

•   від числа 75 збільшити втричі. (45)

•  Від числа 130 відняти частку чисел 200 і 5. (90)

•  Скласти і розв'язати рівняння.

а) До невідомого числа додали 139 і отримали 700. Знайти невідоме число. (561)

б) Невідоме число поділили на 25 і отримали 10. Знайти невідоме число. (250)

II. Розвиток математичних знань.

1. Задача.

Майстер перші 3 год роботи виготовляв по 98 деталей за годину, а наступні 4 год — по 105 деталей. Скільки деталей виготовляв майстер в середньому за 1 годину?

Учні розв'язують задачу складанням виразу самостійно.

(98 ∙ 3 + 105 ∙ 4) : ( 3 + 4) = 102 (д.)

2. Складання виразу.

Перше число к, друге становить  першого. Знайти суму цих чисел.

(k + k : 5 ∙ 2)

3. Задача № 1080.

На дошці короткий запис задачі.

Зібрав — 1445 ц.

Залишив — 245 ц.

Продав ?,  решти.

Учні з високим рівнем знань самостійно розв'язують задачу складанням виразу:

(1445 - 245) : 6 ∙ 5 = 1000 (ц).

Учні з початковим рівнем знань отримують схему-підказку:

Фізкультхвилинка.

III. Самостійна робота.

1) Виконання завдання № 1077 (із взаємоперевіркою). (Відповідь: 30539; 5733.)

2) Виконання завдання № 1078 (за варіантами).

Варіант 1 — перший рядок. (96 г; 2000)

Варіант 2 — другий рядок. (613 км 541 м; 200)

3) Розв'язування рівнянь (№ 1079).

(Відповідь: х = 18605; х = 27.)

IV. Підсумок уроку.

V. Домашнє завдання.

№№ 1083, 1084 (с. 167).



Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити