Математика - Конспекти уроків 4 клас - до підручника Богдановича М.В. - 2016 рік

УРОК 12 Письмове множення на двоцифрове число (закріплення). Ділення з остачею (№№ 112-119)

Тема. Письмове множення на двоцифрове число (закріплення). Ділення з остачею (№№ 112— 119).

Мета. Закріпити вміння учнів виконувати письмове множення на двоцифрове число, ділення з остачею; розвивати логічне мислення учнів, уміння аналізувати задачі, творчо працювати над ними.

Обладнання. Таблиця усних обчислень; картки для опитування; схеми задач.

Зміст уроку

1. Контроль, корекція і закріплення знань.

1. Перевірка домашнього завдання.

а) Пояснення розв'язання двох перших виразів із № 110.

(33 ∙ 26 = 858; 42 ∙ 17- 714)

б) Пояснення розв'язання задачі № 111.

(1) 300 : 3 = 100 (м) — проїхав у протилежному напрямку;

2) 300 - 100 = 200 (м) — відстань від будинку.)

в) Змініть запитання так, щоб у другій дії потрібно було виконувати додавання.

2. Завдання для опитування.

а) Обчислити.

(Результати: 234; 345; 609.)

б) Купили 16 зошитів по 25 грн і 10 альбомів по 54 грн. Скільки коштувала вся покупка? (25 ∙ 16 + 54 ∙ 10 = 940 (грн).)

3. Картки для опитування.

№ 1

1)  Обчисли.

34 ∙ 25                     18 ∙ 42

(Результати: 850; 756.)

2)  Розв'яжи задачу.

Посіяли 16 кг жита, а зібрали у 24 рази більше. Скільки кілограмів жита зібрали?

(Відповідь: 384 кг).

№ 2

1)  Обчисли.

24 ∙ 24                     19 ∙ 37

(Результати: 576; 703.)

2) Розв'яжи задачу.

Господиня зібрала 12 кошиків малини, по 15 кг у кожному. Скільки кілограмів малини зібрала господиня?

(Відповідь: 180 кг.)

4. Усні обчислення.

а) Гра «Відгадаю задумане число».

Учитель пропонує всім учням задумати будь-яке одноцифрове число, додати до нього 3, помножити здобуту суму на 6, відняти від добутку задумане число, відняти від різниці ще 8 і, нарешті, поділити цей результат на 5.

Вказівка. Щоб учитель відгадав задумане кожним учнем число, досить від названого учнем кінцевого результату відняти 2, адже:

((х + 3) ∙ 6 - х - 8) : 5 = х + 2

б) Математичний диктант.

• До числа 720 додати добуток чисел 6 і 7.

• Суму чисел 18 і 14 зменшити у 4 рази.

• Число 900 зменшити на добуток чисел 9 і 5.

• Знайти  частину числа 48.

• Знайти число, якщо — його дорівнює 15.

(Відповідь: 762; 8; 855; 12.)

Фізкультхвилинка.

II. Розвиток математичних знань.

1. Записати вирази та знайти їх значення (№ 112).

85 - 7 ∙ 8 (= 29)             56 : (14 - 6) (= 7)

2. Виконання множення з поясненням (№ 114).

42 ∙ 21 (= 882)              31 ∙ 12 (= 372)

23 ∙ 23 (= 529)              17 ∙ 38 (= 646)

67 ∙ 14 (= 938)

3. Розв'язування задач.

а) Задача № 113 (усно).

б) Задача № 113*.

Учні розглядають малюнок до задачі і дають відповіді на запитання.

(Маса одного ящика масла 8 кг; трьох ящиків — 24 кг; двох ящиків — 16 кг.)

в) Задача № 116.

Учні ознайомлюються зі змістом задачі. Після аналізу задачі від запитання до числових даних колективно складають план розв'язування.

1) Скільки часу витратить батько на дорогу на роботу і назад автобусом?

2) Скільки часу витратить батько на дорогу на роботу і назад на метро?

3) На скільки менше часу витратить батько на дорогу, якщо їздитиме на метро?

4) На скільки менше часу витратить батько на дорогу на роботу і назад за 7 днів, якщо їздитиме на метро?

(Розв'язання:

1) 56 ∙ 2= 112(хв);

2) 28 ∙ 2 = 56 (хв);

3) 112 - 56 = 56 (хв);

4) 56 ∙ 7 = 392 (хв) = 6 год 32 хв.)

Розв'яжіть цю задачу іншим способом.

(Другий спосіб: (56 - 28) ∙ 2 ∙ 7 = 392 (хв).)

4. Виконання завдання № 117.

Учні працюють самостійно.

5. Диференційовано-групова робота.

а) Для учнів з високим і достатнім рівнем знань.

Задача. Для відгодівлі кролів учні 4 класу першого дня нарвали 90 кг трави, а другого — 60 кг. По скільки кілограмів трави нарвали учні протягом двох днів на кожного кролика, якщо на кролефермі 30 кролів?

• Розв'язати задачу різними способами.

(Перший спосіб: 90 : 30 + 60 : 30 = 5 (кг).

Другий спосіб: (90 + 60) : 30 = 5 (кг).)

• По скільки кілограмів трави було б на одного кролика, якби другого дня учні нарвали на 60 кг трави більше?

(Відповідь: по 7 кг трави.)

б) Для учнів із середнім і початковим рівнем знань.

Задача. Для ремонту двох будинків витратили 13 банок фарби, по 3 кг у кожній. На перший будинок витратили 5 банок фарби. Скільки кілограмів фарби витратили для ремонту другого будинку?

— Розгляньте скорочений запис задачі.

— Розв'яжіть задачу за поданим планом.

1) Скільки банок фарби витратили для ремонту другого будинку?

2) Скільки кілограмів фарби витратили для ремонту другого будинку?

 (Розв'язання:

(Відповідь: 24 кг фарби).

III. Підсумок уроку.

IV. Домашнє завдання.

№№ 118, 119 (с. 19).





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити