Математика - Конспекти уроків 4 клас - до підручника Богдановича М.В. - 2016 рік

УРОК 129 Аналіз контрольної роботи. Ділення багатоцифрових чисел на трицифрові (ознайомлення). Розв'язування задач (№№ 1085-1092)

Тема. Аналіз контрольної роботи. Ділення багатоцифрових чисел на трицифрові (ознайомлення). Розв'язування задач (№№ 1085—1092).

Мета. Проаналізувати основні помилки, допущені учнями в ході виконання контрольної роботи; організувати роботу над помилками; ознайомити учнів із діленням багатоцифрових чисел на трицифрові; закріплювати вміння розв'язувати задачі на зустрічний рух.

Обладнання. Таблиця «Ділення на трицифрове число»; схеми задач; дидактичний матеріал.

Зміст уроку

I. Аналіз контрольної роботи.

1. Загальна характеристика результатів контролю знань учнів.

2. Аналіз помилок та виконання відповідних завдань.

а) Аналіз типових помилок, допущених учнями.

б) Колективне розв'язування завдань, аналогічних тим, у яких були допущені типові помилки.

в) Завдання для учнів, які успішно впоралися з контрольною роботою. Виконання завдань на с. 17 (робота № 33) із посібника М. В. Богдановича

«Математика. Завдання для самостійної роботи учнів. 4 клас».

Фізкультхвилинка.

II. Вивчення нового матеріалу.

1. Підготовча робота.

а) Усні обчислення.

600 : 300                8100 : 900      6500 : 100

б) Завдання №№ 1085, 1086.

2. Пояснення ділення на трицифрове число.

а) Робота з таблицею.

Учні розглядають письмове ділення і пояснюють, як знайшли частки.

б) Пояснення ділення на трицифрове число із записом на дошці.

Перше неповне ділене 2496 десятків. У частці буде 2 цифри. Поділимо 2496 на 342. Щоб дібрати цифру частки, поділимо 2400 на 300, буде 8. Перевіримо цифру 8. 342 помножимо на 8, буде 2736.

Цифра 8 не підходить. Беремо цифру 7. Помножимо 342 на 7, буде 2394. Остача 102. Друге неповне ділене 1026 одиниць.

Поділимо 1026 на 342. Щоб дібрати другу цифру частки, поділимо 1000 на 300, буде 3. Перевіримо цифру 3. 342 помножимо на 3, буде 1026. Остачі немає. Частка 73.

3. Первинне закріплення за №№ 1087, 1088.

4. Закріплення вивченого.

Учні виконують ділення із записом на дошці та детальним поясненням.

5575 : 223 (= 25)                    120 196 : 398 (= 302)

III. Розвиток математичних знань.

1. Складання і розв'язування задачі за поданим виразом (№ 1089).

Це може бути задача на зведення до одиниці.

Наприклад. Робітник за 42 год виготовив 546 деталей. Скільки годин буде працювати робітник, щоб виготовити 1118 деталей? (Відповідь: 86годин.)

2. Задача № 1090.

Один учень креслить на дошці схему.

— Задачі на зустрічний рух ми розв'язували двома способами: на три і дві дії. Коли запитується про час зустрічі, скількома способами можна розв'язати задачу? (Лише одним — на 2 дії). Про ідо дізнаємося у першій дії? (На скільки кілометрів за 1 год наближаються літаки один до одного, тобто знайдемо їх швидкість зближення). Далі учні самостійно розв'язують задачу. Учні із високим рівнем знань складають вираз: 2775 : (475 + 450) = 3 (год).

IV. Підсумок уроку.

Знайти частку й остачу.

915 : 300                                       5454 : 900

V. Домашнє завдання.

№№ 1091, 1092 (с. 168).





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити